De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
- Frankrijk wil de Britten (en het Engels) met alle geweld buiten. La grande nation ...
- In de EU handelt men alsof het VK reeds buiten is.
- Duitsland volgt FR gedwee.
- Voor de Britten is de Brexit helemaal geen 'hot topic' (hallucinant eigenlijk, ze leven met hun geest nog helemaal in de tijd van 'The British Empire'.
Hoe wil je in deze omstandigheden nog overeenstemming bereiken ?
- In de EU handelt men alsof het VK reeds buiten is.
- Duitsland volgt FR gedwee.
- Voor de Britten is de Brexit helemaal geen 'hot topic' (hallucinant eigenlijk, ze leven met hun geest nog helemaal in de tijd van 'The British Empire'.
Hoe wil je in deze omstandigheden nog overeenstemming bereiken ?
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 21 september 2018, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze hebben geen tijd tot 29 maart 2019 hoor. Een akkoord moet nog bekrachtigd worden door de staats- en regeringsleiders van de EU, het Europees Parlement en het Britse parlement. In oktober is er een Europese top. Indien dan geen akkoord, maar wel goede hoop op een akkoord, kan eventueel uitstel verleend worden tot november of december. Maar langer zal het niet duren.
Het is maar goed dat we de handelsoorlog tussen de VS en China hebben. Dat is dé verklaring in de beurscommentaren telkens als de beurs gezakt is. Voor Europa is dat zo nu en dan de Brexit. Ik denk dat ik zelf ook een dagelijks beurspraatje ga posten op deze site.
deed je dat dan niet ?
cool rechtste deel van mijn scherm vol met foto's van mixers van horeca.com !!!!!!
cool rechtste deel van mijn scherm vol met foto's van mixers van horeca.com !!!!!!
Dat is uw straf voor pagina 666 te openen.
OK, hier mijn eerste beurspraatje:
De Europese beurzen zijn in het groen geopend. Beleggers zetten hun zorgen over de handelsoorlog en de Brexit even opzij.
De Europese beurzen zijn in het groen geopend. Beleggers zetten hun zorgen over de handelsoorlog en de Brexit even opzij.
Wat dan met de 'trade deal' tussen Zuid-Korea & de USA?
https://www.cnbc.com/2018/09/24/trump-s ... korea.html
toch nog even oefenen?
https://finance.yahoo.com/news/etf-inve ... 17193.html
"Investors are pouring cash into exchange-traded funds that provide protection against the stock market turning sour as interest rates are set to rise again and trade tensions between the U.S. and China escalate .
It’s been a banner month for the iShares 20+ Year Treasury Bond ETF, or TLT, which has taken in $2.1 billion in September, putting it on track for its second most monthly inflows ever. That includes a $350 million outflow on Monday. The fund holds longer-dated Treasuries and typically profits from higher interest rates."
Waarom steekt men in godsnaam masaal geld in LT bonds als men rentestijging verwacht?
Als ik die TLT bekijk.. YTD -4,5%.. op 1 maand -5,6% wat me logisch lijkt bij verwachte stijgende rente.
"Investors are pouring cash into exchange-traded funds that provide protection against the stock market turning sour as interest rates are set to rise again and trade tensions between the U.S. and China escalate .
It’s been a banner month for the iShares 20+ Year Treasury Bond ETF, or TLT, which has taken in $2.1 billion in September, putting it on track for its second most monthly inflows ever. That includes a $350 million outflow on Monday. The fund holds longer-dated Treasuries and typically profits from higher interest rates."
Waarom steekt men in godsnaam masaal geld in LT bonds als men rentestijging verwacht?
Als ik die TLT bekijk.. YTD -4,5%.. op 1 maand -5,6% wat me logisch lijkt bij verwachte stijgende rente.
Is de daling van Melexis niet een beetje erover, idem met X-Fab ?
We vieren de 10e verjaardag van het failliet van Lehman Brothers.
En we staan er vandaag zowat even somber voor qua roekeloos gedrag en schuld bubbles.
https://www.oaktreecapital.com/docs/def ... -world.pdf
En we staan er vandaag zowat even somber voor qua roekeloos gedrag en schuld bubbles.
https://www.oaktreecapital.com/docs/def ... -world.pdf
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
De Europese beurzen en de euro zinken weg door de Italiaanse begroting.