De Cashloze maatschappij
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
De Cashloze maatschappij
Een begin voor onze kant van Europa :
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... e-cashless
Corendon stopt met het aanvaarden van cash aan boord van de vliegtuigen.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... e-cashless
Corendon stopt met het aanvaarden van cash aan boord van de vliegtuigen.
Re: De Cashloze maatschappij
Ik vroeg mij af hoe het komt dat er geen netwerkverbinding is in het vliegtuig maar de kaart betalingen marcheren zeker en vast...
Overstap naar een cashloze maatschappij zal waarschijnlijk puur naturel verlopen. Jongere mensen hebben graag het gemak van cashloos leven. Mogelijk zal cash uitgefaseerd worden net gelijk cheques van ooit. Behalve in de VS misschien. Ze hebben daar graag ouderwetse oplossingen (kijk onmogelijkheid tot online overschrijvingen van en naar iemand zijn rekening...)
Overstap naar een cashloze maatschappij zal waarschijnlijk puur naturel verlopen. Jongere mensen hebben graag het gemak van cashloos leven. Mogelijk zal cash uitgefaseerd worden net gelijk cheques van ooit. Behalve in de VS misschien. Ze hebben daar graag ouderwetse oplossingen (kijk onmogelijkheid tot online overschrijvingen van en naar iemand zijn rekening...)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik werk op een boekhouding. Ooit kregen we een factuur van een leverancier uit Amerika waar geen bankrekeningnummer op stond. Bij navraag kregen we te horen dat ze per cheque betaald wilden worden. Dus hebben wij veel tijd en moeite moeten steken in het opstellen van een goede ouderwetse cheque. 

Met mijn rekening in de USA kan ik wel online overschrijvingen doen, ook een internationale transfer en zelfs QuickPay with Zelle
Maar inderdaad, hier wordt nog veel gebruik gemaakt van cash. De meeste arbeiders worden elke week met een cheque betaald
Maar inderdaad, hier wordt nog veel gebruik gemaakt van cash. De meeste arbeiders worden elke week met een cheque betaald
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Met de USD als wereld reservemunt zullen ze dat ook zo lang mogelijk proberen te behouden imho.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/09 ... els-unizo/
Kent er iemand handelaars die geen cash aanvaarden? Dit artikel vond ik verrassend want tot voor kort was het bij veel handelaars juist andersom.
Kent er iemand handelaars die geen cash aanvaarden? Dit artikel vond ik verrassend want tot voor kort was het bij veel handelaars juist andersom.
Op het vliegtuig geen cash.. en dat ze gelijk hebben !
Geen bancontact of maestro bij bv. Ryanair. Wel visa of mastercard.
Geen Revolut, ondervond ik onlangs. Die laten offline betaling toe.
Geen bancontact of maestro bij bv. Ryanair. Wel visa of mastercard.
Geen Revolut, ondervond ik onlangs. Die laten offline betaling toe.
Eigenlijk ben ik niet goed geplaatst om op die vraag te antwoorden, vermits ik (in België) nooit of te nimmer met cash betaal en dus ook nooit navraag of betalen met cash wel kan. In zowat alle zaken in Leuven en Brussel waar ik regelmatig ga eten, wordt mij steevast zonder meer een betaalterminal onder de neus geschoven. Of dat impliceert dat ze überhaupt geen cash meer aanvaarden? Wellicht niet, maar er is een heel duidelijke verschuiving naar cashless - en dat in de horeca, godbetert.
Van slechts één bistro weet ik met zekerheid dat ze geen 'cashkassa' hebben. Ze afficheren wel niet 'no cash', maar wel 'vragen ze vriendelijk om elektronisch te betalen' en als dat om de een of andere reden niet kan, tonen ze zich bereid om 'een oplossing' te zoeken.
Horeca Brussel heeft een kleine pagina rond het thema: https://www.horecabruxelles.be/nl/cashless/
De motieven zijn 'klassiek': nauwkeurigere kassatotalen en vereenvoudigde administratie. Uiteraard zou ook tijdswinst als argument kunnen genoemd worden, naast veiligheid, etc.
Bij bakkers en bij marktkramers staat de betaalterminal ook steeds vaker prominent in beeld, al heb ik bij dat type handelaren nog nooit een actieve 'cashweigeraar' ontmoet. Is dit alles niet een beetje een storm in een glas water (en vooral ook een onnodige wet)?
Van slechts één bistro weet ik met zekerheid dat ze geen 'cashkassa' hebben. Ze afficheren wel niet 'no cash', maar wel 'vragen ze vriendelijk om elektronisch te betalen' en als dat om de een of andere reden niet kan, tonen ze zich bereid om 'een oplossing' te zoeken.
Horeca Brussel heeft een kleine pagina rond het thema: https://www.horecabruxelles.be/nl/cashless/
De motieven zijn 'klassiek': nauwkeurigere kassatotalen en vereenvoudigde administratie. Uiteraard zou ook tijdswinst als argument kunnen genoemd worden, naast veiligheid, etc.
Bij bakkers en bij marktkramers staat de betaalterminal ook steeds vaker prominent in beeld, al heb ik bij dat type handelaren nog nooit een actieve 'cashweigeraar' ontmoet. Is dit alles niet een beetje een storm in een glas water (en vooral ook een onnodige wet)?
Handelaars zijn verplicht cash te accepteren. (alleen al omwille van zwart geld op te bouwen; zou ik zo doentom_d schreef: ↑11 februari 2024, 18:24 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/09 ... els-unizo/

Hetgeen een drogreden is. Digitaal geld ontvangen is voor de handelaar goedkoper dan cash geld ontvangen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Jr. Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Dit weekend was het RWDM - RAFC. De bezoekers konden enkel met cash hun drank betalen. Gelukkig was dit tijdig gecorrespondeerd onder de supporterclubs. Het gebeurt nog vaak dat ik gasten cash leen omdat ze enkel een kaart op zak hebben om een pint te betalen, en er enkel cash aanvaard wordt. Ik verschiet er dan van dat gasten geen 10 euro op zak hebben. Generatieverschil.
De kosten van cash:
- fysiek heen- en weer brengen van munten en biljetten naar een bankkantoor
- risico en verzekering van diefstal
De kosten van electronisch geld ontvangen:
- 0 euro. Payconiq.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Heel herkenbaar want intussen ben ik onder mijn vrienden verveld tot een mobiel cash-afhaalpunt. Of ze hebben geen euro op zak of ze hebben hun portefeuille vergeten of ze staan er niet bij stil dat je in een voetbalkantine ergens te velde alleen met cash kan betalen. Resultaat: een hele boekhouding van wie ik allemaal geld tegoed heb. Voor mij dus duur, want sommige vertikken/vergeten het dan nog om terug te betalen (en ben het soms ook wel moe om steeds achter 5 of 10 euro te lopen gaan zagen). Wel makkelijk zo om alleen op payconic te rekenen