De crash van 2020
TIP
Re: De crash van 2020
Overigens, "de crash van 2020" is op dit moment even de crash van Bolero zo lijkt.
Gaat dit overigens willen zeggen dat obligaties terug interessant worden? Als bedrijven misschien hun leningen bij de bank niet meer kunnen afbetalen door omzetverlies en daardoor obligaties aan hogere rente moeten uitgeven?
En dan failliet gaan.
De verenigde staten kent een "algemene" meerwaardebelasting. Verliezen mogen daar vanaf getrokken worden. Er is een jaarlijks maximum. Grotere verliezen mogen naar volgende jaar doorgeschoven worden.
De belasting aftrek vervalt indien men "hetzelfde" binnen de maand terugkoopt. Maar bvb IWDA verkopen en vwce terugkopen is ok.
Er Is gezegt dat Trump nog verliezen van jaren geleden meesleept.
Er bestaan technieken om deze belastingsteruggave te oogsten "tax loss harvesting" TLH.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bij glazen.bol.comWimble schreef: ↑2 januari 2020, 16:04Mocht dat kunnen lukken! Dan kan ik bijkopen met 43,3% korting om de komende 30 jaar verder te laten rijpen ...
Graag ook de link waar je je glazen bol gekocht hebt en waarom ik enige frustratie in je posts merk (sta je al een jaar aan de zijlijn en heb je reeds 36% stijging, zoals IWDA van Kerst tot Kerst deed, gemist?)
Geen slechte voorspelling uiteindelijk. Paar weekjes te vroeg maar ok dat zien we door de vingers.
Op een na slechtste dag ooit voor de Dow Jones
Het verlies van de DJ was tegen sluitingstijd opgelopen tot 12,9%. Alleen op Black Monday in 1987 liet de index een nog groter verlies optekenen: -22,6%.
Bijzonder om weer eens een echte crash mee te maken!
Het verlies van de DJ was tegen sluitingstijd opgelopen tot 12,9%. Alleen op Black Monday in 1987 liet de index een nog groter verlies optekenen: -22,6%.
Bijzonder om weer eens een echte crash mee te maken!
Spijtig dat we nog steeds in de fase zitten dat virus nieuws berichten de richting van de beurs domineren.
Anders hebben we een vallende wig op de 60 minuten S&P en op de weekgrafiek zitten we aan de bodemzone van de stijgende
trend vanaf 2009. Ook een belangrijk FIB niveau. Dus dit is de belangrijkste steun vanaf de daling na de overdreven parabolische stijging.
Daar zitten we op het randje. Dus de mooie uitzonderlijk stijgende trend vanaf 2009 is nog net intact.
Het gevaar zit volgens mij in verder slecht nieuws dat de hele economie zou stilvallen, met bv.teveel fabrieken dat ze zouden gaan sluiten en zo.
De daling ging zelfs nog sneller dan de 1929 crash. Op snelheid een record dus.
De beste vergelijking van de daling van nu kan je met het begin van de daling van 1929 vergelijken.
Zie het begin van de daling op de grafiek van 1929.
Merk ook dat forse tijdelijke herstel op na de forse daling.
Je gaat er dus moeten bij zijn als de eerste echte stijging gaat beginnen.
Anders hebben we een vallende wig op de 60 minuten S&P en op de weekgrafiek zitten we aan de bodemzone van de stijgende
trend vanaf 2009. Ook een belangrijk FIB niveau. Dus dit is de belangrijkste steun vanaf de daling na de overdreven parabolische stijging.
Daar zitten we op het randje. Dus de mooie uitzonderlijk stijgende trend vanaf 2009 is nog net intact.
Het gevaar zit volgens mij in verder slecht nieuws dat de hele economie zou stilvallen, met bv.teveel fabrieken dat ze zouden gaan sluiten en zo.
De daling ging zelfs nog sneller dan de 1929 crash. Op snelheid een record dus.
De beste vergelijking van de daling van nu kan je met het begin van de daling van 1929 vergelijken.
Zie het begin van de daling op de grafiek van 1929.
Merk ook dat forse tijdelijke herstel op na de forse daling.
Je gaat er dus moeten bij zijn als de eerste echte stijging gaat beginnen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dat gaat duren tot we in de fase zitten van nieuwsberichten over faillissementen, stijgende werkloosheid en oplopende rente op staatspapier. Ook die fase zal de richting van de beurs bepalen zonder zich iets van lijntjes op grafieken aan te trekken
Bedankt om te blijven posten Dirk!
Ik moet zeggen dat ik er heel rustig onder blijf. Een echte crash heb ik nog niet meegemaakt. Wel ben ik begonnen met beleggen in '08, maar later bleek het ergste toen al achter de rug te zijn. Portfolio staat momenteel op - 30% van de meest recente piek, maar ik zit vooral op en neer te springen op me stoel om bij te gaan kopen.
Zolang je gaat voor bedrijven met een sterke balans zit je goed.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
Ben wel benieuwd naar jouw portfolio en aandelen die je op het oog hebt.Geblin schreef: ↑17 maart 2020, 12:27 Ik moet zeggen dat ik er heel rustig onder blijf. Een echte crash heb ik nog niet meegemaakt. Wel ben ik begonnen met beleggen in '08, maar later bleek het ergste toen al achter de rug te zijn. Portfolio staat momenteel op - 30% van de meest recente piek, maar ik zit vooral op en neer te springen op me stoel om bij te gaan kopen.
Mvg,
Geblin
Als je nu -30% zit, en een herstel zeer vele jaren kan duren, heb je wel de nodige hoeveelheid cash nodig om in de volgende maanden bij te kopen om dat te compenseren.Geblin schreef: ↑17 maart 2020, 12:27 Ik moet zeggen dat ik er heel rustig onder blijf. Een echte crash heb ik nog niet meegemaakt. Wel ben ik begonnen met beleggen in '08, maar later bleek het ergste toen al achter de rug te zijn. Portfolio staat momenteel op - 30% van de meest recente piek, maar ik zit vooral op en neer te springen op me stoel om bij te gaan kopen.
Mvg,
Geblin
Ja, dat denk je dan. Tot die sterke balans ook in elkaar valt.Geblin schreef: ↑17 maart 2020, 12:27 Ik moet zeggen dat ik er heel rustig onder blijf. Een echte crash heb ik nog niet meegemaakt. Wel ben ik begonnen met beleggen in '08, maar later bleek het ergste toen al achter de rug te zijn. Portfolio staat momenteel op - 30% van de meest recente piek, maar ik zit vooral op en neer te springen op me stoel om bij te gaan kopen.
Mvg,
Geblin
De hele automobielsector stopt de productie, de toeleveranciers gaan volgen, en dat heeft dan weer een effect op transport en alle mogelijke dienstverlening er rond...
Dan zakt alles in elkaar, en ik ben er zeker van dat er nog eens 20-30% van de koersen af kan.