De crash van 2021
TIP
Re: De crash van 2021
Er is altijd iets op komst , De eerste 4 jaar moet je geen beurscrash meer verwachten nu . Hooguit een correctie
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Had iedereen naar mij geluisterd toen ik zei in maart dat de beurs nieuwe records ging optekenen dan waren er hier veel gelukkige mensen
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Maar was juist andersom lachten mij allemaal uit .
Gelukkig wie laatst lacht best lacht
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
De overheden en centrale banken zullen verder de beurzen naar omhoog duwen de spaarders zullen verder verliezen .
Heeft corona nu nog niet aangetoond wat er belangrijk is ? De mensen mogen doodvallen hoor als het maar geld genoeg opbrengt . Er zal niemand uw verbieden van te gaan werken zelfs al loop je risico .
En binnen een week zal de ECB nog meer stimuleringen aankondigen , veel trager en minder dan in de VS maar de stimulering zal veel langer duren dan in de VS ook . Waardoor ze bij het volgende probleem weer met hun rug tegen de muur zullen staan
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Lop geeft er graag een lap op!
We leven inderdaad in zotte tijden met politici die 2 aangezichten opzetten(en niet alleen in de corona-aanpak).Daar geef ik hem volkomen gelijk in.
Maar zijn inzichten op de beurs zijn toch wel straf te noemen.
We leven inderdaad in zotte tijden met politici die 2 aangezichten opzetten(en niet alleen in de corona-aanpak).Daar geef ik hem volkomen gelijk in.
Maar zijn inzichten op de beurs zijn toch wel straf te noemen.
er komt geen crash 2021,waarom omdat de rente laag blijft ,geen alternatieven ,veel geld kan nog naar aandelen vloeien vanuit het spaarboekje ,plus opleving economie als corona verdwenen is.sintorama schreef: ↑7 december 2020, 08:54 Aangezien de crash van 2020 slechts een storm in een glas water bleek, hopen we op meer succes in deze thread.
Alle analisten zijn het met je eenselibar schreef: ↑8 december 2020, 13:55er komt geen crash 2021,waarom omdat de rente laag blijft ,geen alternatieven ,veel geld kan nog naar aandelen vloeien vanuit het spaarboekje ,plus opleving economie als corona verdwenen is.sintorama schreef: ↑7 december 2020, 08:54 Aangezien de crash van 2020 slechts een storm in een glas water bleek, hopen we op meer succes in deze thread.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
En dat is een alarmsignaal, zegt JP Morgan. Wanneer de analisten het allemaal eens zijn....
‐-----------------
JPMorgan Warns of Crowded Trades Amid Markets’ ‘Clear Consensus’
December 7, 2020, 1:35 AM GMT+1
History shows consensus rarely plays out entirely: strategists
Crowded trades include short dollar, long copper, long Bitcoin
There’s strong consensus in markets right now and investors need to position to hedge against crowded trades, according to JPMorgan Chase & Co.
The last time such a strong agreement on strategy existed was in late 2017 and early 2018, and that time period serves as a reminder that such a consensus view rarely plays out in its entirety, strategists led by Nikolaos Panigirtzoglou wrote in a note Friday. Global stocks reached records in January 2018 amid massive inflows, but extended positioning in risk assets became a concern and the next month the “Volmageddon” volatility spike crushed trades that many investors had viewed as a sure thing.
“For asset allocators, what is thus important is scale exposures to avoid an overly concentrated portfolio,” according to the report. “One way of scaling exposures to the consensus trading themes is by limiting exposure to the most crowded ones.”
Strategists from firms including JPMorgan, Goldman Sachs Group Inc. and Morgan Stanley expect a risk-on environment into 2021 as the global economy recovers from the impact of Covid-19. Positive news on vaccines has bolstered the idea. With central banks and governments pumping in stimulus to counter the pandemic, many see the makings of a bumper period for assets such as high-yield debt, emerging-market currencies and value stocks.
For JPMorgan, those crowded trades include: short the U.S. dollar versus cyclical developed-market currencies, long copper and long Bitcoin. On the other hand, bullish positions on oil and gold are less crowded, as are overweight emerging-market equities relative to developed ones, according to the report.
Still, medium-term equity positioning appears to be average rather than overbought, the strategists said.
“Any equity correction in the near term would represent a buying opportunity,” they said. “We are only in the middle of the current bull market.”
Je merkt het hier ook op het forum.Hebzucht is helemaal terug.Iedereen laadt aandelen op.Bovendien met een veilig en warm gevoel verstrekt door de centrale bankiers.Nu is alles wat we nodig hebben een rally met toenemend volume die de climaxfase/afblaastop van deze bullmarkt zal vertegenwoordigen.
Hebzucht komt net voor de val!
Hebzucht komt net voor de val!
Net zoals de voorbije 6 jaar.
Niet dat ik op zoiets hoop,of wens....maar als ik naar grafieken kijk krijg ik toch de indruk dat ik wat laat op het feestje binnenkom! Ik ben toch niet de enige die hier met dit gevoel zit
?
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Jamaar, aangezien de beurs over 't algemeen stijgt, staat de grafiek bijna altijd op zijn all time high, of er dicht bij. Het gevoel van laat op het feestje te komen zul je dus altijd hebben als je naar de grafiek kijkt. Maar de waarheid is dat niemand weet hoe lang het feestje nog duurt. Een paar dagen, maanden, misschien wel 10 jaar. Accepteer dat je de markt niet kunt timen. Om het risico te beperken kun je gespreid instappen, met als trade-off een lager rendement.
Dank je sintorama,voor je helpende hand en uitleg.Heel lief van je!Maar ik ben geen beginner en heb zelfs 2000-2003 meegemaakt.Weet dus maar al te goed hoe hard een bearmarkt is. Toen had je niet het gevoel om een feestje binnen te stappen.Nee,een marteltuig ,dat was het!Vandaar dat ik zo een uitspraken van lop gevaarlijk vind.Ikzelf verkoop wat ik overgewaardeerd vindt in mijn portfolio en losers knip ik ook af.Lijkt mij een goede manier......
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik dacht juist het omgekeerde: Als je naar de lange-termijn grafieken kijkt, zie je dat de markt zich veel van zijn tijd tegen de vorige top beweegt; er is niets speciaal aan de huidige situatie.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.