De crash van 2025
TIP
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Re: De crash van 2025
Misschien had hij het enkel over zijn eigen portefeuille?
Ter transparantie:
Ik ben vandaag 05/12/2024 3x leverage short gegaan @SP500 6085.
Arkimedes
Ik ben vandaag 05/12/2024 3x leverage short gegaan @SP500 6085.
Arkimedes
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
OK, het IS je eigen portefeuille.
Omdat ze vermoedelijk komen.MeneerParmentier schreef: ↑5 december 2024, 12:53Als ze niet gekend zijn, hoe weet je dan dat ze er zijn?
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Omdat je onroerend goed niet weer even snel verkoopt zoals b.v. aandelen of obligaties.MeneerParmentier schreef: ↑5 december 2024, 17:16Als je niet weet WAT er komt, wat nut heeft het dan te weten DAT het er komt?
Normaal gesproken zit je daar lang aan vast en zijn de netto inkomsten niet veel hoger dan obligaties.
De afgelopen jaren kon men hoofdzakelijk profiteren van de waardestijging.
Alleen als het nu slechter gaat in Europa, dan bestaat er een goede kans dat we de top hebben gezien.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Dat is meteen ook het grote voordeel want dat maakt prijzen stabiel.Finny10 schreef: ↑5 december 2024, 17:37Omdat je onroerend goed niet weer even snel verkoopt zoals b.v. aandelen of obligaties.MeneerParmentier schreef: ↑5 december 2024, 17:16
Als je niet weet WAT er komt, wat nut heeft het dan te weten DAT het er komt?
Dat zijn ze nooit geweest. Een investering in vastgoed doe je omwille van de diversificatie en het defensieve karakter.
Dat is speculatie. Gezien de bevolkingsevolutie is valt dit zeker niet te verwachten. Maar net zoals met aandelen is het niet een ononderbroken stijging.
Overigens ging mijn originele reactie niet zozeer over fysiek (residentieel) vastgoed.
Ik heb het gevoel dat ik in 2007 ook had. De crash staat voor de voordeur!
Ik hoop alleszinds mee op een crashjaar in dit topic, er valt dan voor mij nog meer te verdienen
Zeker in scenario's wanneer de indexen 20 tot 30% lager gaan voel ik mij als een vis in vers water, graag ook wat hogere volatiliteit zoals een VIX van 25 a 30
Scenario's waarbij de index onder het dieptepunt gaat van 2020 zou gaan, dan ga ik echt al in met leveraged ETF's als SSO (SPX 2x), maar lijkt zeer onwaarschijnlijk.
Ik heb en ben deze maand mijn huiswerk aan het maken hoe het deze keer aan te pakken ALS het zou gebeuren.
Zeker in scenario's wanneer de indexen 20 tot 30% lager gaan voel ik mij als een vis in vers water, graag ook wat hogere volatiliteit zoals een VIX van 25 a 30
Scenario's waarbij de index onder het dieptepunt gaat van 2020 zou gaan, dan ga ik echt al in met leveraged ETF's als SSO (SPX 2x), maar lijkt zeer onwaarschijnlijk.
Ik heb en ben deze maand mijn huiswerk aan het maken hoe het deze keer aan te pakken ALS het zou gebeuren.
-
- Full Member
- Contacteer:
De beurs loopt altijd voor op de feiten. Buy the rumour, sell the news enzo. Dus als er indicaties zijn dat de beurs gaat crashen, dan wás ze al lang gecrasht.
Dus als ze in 2025 zou crashen, dan is dat omwille van redenen waarvan we vandaag het bestaan nog niet afweten.
Dus als ze in 2025 zou crashen, dan is dat omwille van redenen waarvan we vandaag het bestaan nog niet afweten.