De crash van 2025
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De crash van 2025
En nog een voorbode dat de US op een recessie afstevent. Als de consumenten het laten afweten, zit je in een neerwaartse spiraal die moeilijk te keren is.
Het consumentenvertrouwen in de US is het 2e laagste sinds 1952 en is 30% lager dan in december 2024. Het is lager dan tijdens de financiële crisis van 2008 toen de werkloosheid steeg tot 10%.
MAGA !!!!!!!
US consumer sentiment plummets to second-lowest level on records going back to 1952
By Bryan Mena, CNN
4 minute read
Updated 11:21 AM EDT, Fri April 11, 2025
President Donald Trump’s volatile trade war, which threatens higher inflation, has significantly weighed on Americans’ moods these past few months.
Washington
CNN
—
Americans are rarely this pessimistic about the economy.
Consumer sentiment plunged 11% this month to a preliminary reading of 50.8, the University of Michigan said in its latest survey released Friday, the second-lowest reading on records going back to 1952. April’s reading was lower than anything seen during the Great Recession.
President Donald Trump’s volatile trade war, which threatens higher inflation, has significantly weighed on Americans’ moods these past few months. That malaise worsened leading up to Trump’s announcement last week of sweeping tariffs, according to the survey.
“This decline was, like the last month’s, pervasive and unanimous across age, income, education, geographic region and political affiliation,” Joanne Hsu, the survey’s director, said in a release.
“Sentiment has now lost more than 30% since December 2024 amid growing worries about trade war developments that have oscillated over the course of the year,” she added.
Het consumentenvertrouwen in de US is het 2e laagste sinds 1952 en is 30% lager dan in december 2024. Het is lager dan tijdens de financiële crisis van 2008 toen de werkloosheid steeg tot 10%.
MAGA !!!!!!!
US consumer sentiment plummets to second-lowest level on records going back to 1952
By Bryan Mena, CNN
4 minute read
President Donald Trump’s volatile trade war, which threatens higher inflation, has significantly weighed on Americans’ moods these past few months.
Washington
CNN
—
Consumer sentiment plunged 11% this month to a preliminary reading of 50.8, the University of Michigan said in its latest survey released Friday, the second-lowest reading on records going back to 1952. April’s reading was lower than anything seen during the Great Recession.
President Donald Trump’s volatile trade war, which threatens higher inflation, has significantly weighed on Americans’ moods these past few months. That malaise worsened leading up to Trump’s announcement last week of sweeping tariffs, according to the survey.
“This decline was, like the last month’s, pervasive and unanimous across age, income, education, geographic region and political affiliation,” Joanne Hsu, the survey’s director, said in a release.
“Sentiment has now lost more than 30% since December 2024 amid growing worries about trade war developments that have oscillated over the course of the year,” she added.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Maar jongen toch, ze maakten zich zorgen over het feit dat de obligatie koersen tijdens de beurs sell off zakten terwijl die gewoonlijk stijgen bij een vlucht uit aandelen. Het ging dus helemaal niet over de hoogte van de rente, wel over de onverwachte reactie van de markt. Neem nog een pilletje en stop nu maar met dat paniek zaaien over 4,5 rente op 10y treasuries, met dat rente niveau is niks mis, is in lijn met wat die rente sinds oktober 2023 was. FED rate zit trouwens ook nog op 4,5%.KleineSpaarder schreef: ↑11 april 2025, 16:55Dat is jouw visie. De inner circle van Trump en de grote investeerders (wellicht maak je hier geen deel van uit) zagen het anders (**). Dat was de reden dat ze Trump hebben overtuigd om de extra tarieven uit te stellen (*)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
u bent toch volop aan het bijkopen neem ik aan.vortex schreef: ↑11 april 2025, 18:52Maar jongen toch, ze maakten zich zorgen over het feit dat de obligatie koersen tijdens de beurs sell off zakten terwijl die gewoonlijk stijgen bij een vlucht uit aandelen. Het ging dus helemaal niet over de hoogte van de rente, wel over de onverwachte reactie van de markt. Neem nog een pilletje en stop nu maar met dat paniek zaaien over 4,5 rente op 10y treasuries, met dat rente niveau is niks mis, is in lijn met wat die rente sinds oktober 2023 was. FED rate zit trouwens ook nog op 4,5%.KleineSpaarder schreef: ↑11 april 2025, 16:55
Dat is jouw visie. De inner circle van Trump en de grote investeerders (wellicht maak je hier geen deel van uit) zagen het anders (**). Dat was de reden dat ze Trump hebben overtuigd om de extra tarieven uit te stellen (*)
Schermafdruk van 2025-04-11 18-46-57.png

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Koersen die zakken = rentevoeten die stijgenvortex schreef: ↑11 april 2025, 18:52 Maar jongen toch, ze maakten zich zorgen over het feit dat de obligatie koersen tijdens de beurs sell off zakten terwijl die gewoonlijk stijgen bij een vlucht uit aandelen. Het ging dus helemaal niet over de hoogte van de rente, wel over de onverwachte reactie van de markt.
Je zoekt spijkers op laag water.
Ik panikeer niet rond de 4,5%. Ik vind het zalig, heerlijk. Het is fantastisch te zien dat Trump de US economie in de vernieling rijdt.
Ook de consumenten in de US hebben het begrepen.
.KleineSpaarder schreef: ↑11 april 2025, 17:38 En nog een voorbode dat de US op een recessie afstevent. Als de consumenten het laten afweten, zit je in een neerwaartse spiraal die moeilijk te keren is.
MAGA !!!!!!!
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 11 april 2025, 19:40, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De US schuld wordt gefinancierd aan de lange termijn rente via obligaties die ze uitgeven. Niet via het geld dat de FED ontvangt als rente.
Gaat het niet goed met je turbo's kleine spaarder? Of is al dat paniekerige posten gewoon ADHD?KleineSpaarder schreef: ↑11 april 2025, 17:38 En nog een voorbode dat de US op een recessie afstevent. Als de consumenten het laten afweten, zit je in een neerwaartse spiraal die moeilijk te keren is.
MAGA !!!!!!!
By Bryan Mena, CNN
4 minute read
Washington
CNN
—
Op mijn Dacia Spring zit gelukkig geen ouderwetse turbo…
Yep, het is wel duidelijk dat je dagelijkse bagger herleid kan worden tot Trump bashing en een hoop drukdoenerij.KleineSpaarder schreef: ↑11 april 2025, 19:22 Ik panikeer niet rond de 4,5%. Ik vind het zalig, heerlijk. Het is fantastisch te zien dat Trump de US economie in de vernieling rijdt.
Ja waarom niet, ook in deze markt valt geld te verdienen, ik laat mij niet afleiden door al dat gepanikeer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mooi zo. Het is geld scheppen inderdaad en sommige staan aan de kant met hun cash te zwaaien of duiken in obligaties.
Onverklaarbaar. Bij mij zijn er een twintigtal aankooporders afgegaan op een week of twee.
Hier vorige week tijdens de stevige daling mijn etf portefeuille ook verder opgebouwd.
Ook terug positie genomen in Tubize.
Dit mede dankzij enkele forumleden daar ik eerder ook zeer negatief gericht dacht.
Ook terug positie genomen in Tubize.
Dit mede dankzij enkele forumleden daar ik eerder ook zeer negatief gericht dacht.
die holdings toch he. Ucb is wel een dollarverdiener he. Ik blijf er voorlopig nog eventjes af en het is te zien wanner je kocht want enkele heethoofden kochten uCB aan openingskoers enkele dagen geleden aan 150 euro bij het herstel van de Bel20 toen die bij opening 8% steeg.
Dag Karine. Momenteel zijn er geen hogere machten boven Trump. De enige macht die ik vandaag zie is de bond rente. Als die naar 5% gaat is het wel paniek. De andere machten die gaan komen zijn grote inflatie en grote daling van de dollar.
Gisteren stelde de FED op NBCtv dat zij klaar staan om in te grijpen. Wat in het verleden niet altijd het geval was. Nuja, ingrijpen is een ding, de oorzaak is niet weg. Dat is het dodelijke aan de tarieven, ze gaan niet meer verdwijnen. Toch niet voor 2029. Gaat de FED 4 jaar op rij ingrijpen is de vraag. Trump beseft niet wat hij heeft aangericht. Ik zie tijdsconstanten van minstens 4 jaar in het economisch model dwz dat we 4 jaar opgezadeld zijn met deze situatie zonder dat er in die periode echt veel perspectieven zijn.
Laatst gewijzigd door chesini op 12 april 2025, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Dag Karine, ik zie bedrijven als Apple ook als een hogere macht. Maar wat is de situatie vandaag: Apple is aan het puzzelen om de iPhone 16 Pro die aan 1199$ wordt verkocht aan 1500$ nog te kunnen leveren op korte termijn. Als ze zouden produceren in de VS gaat de prijs naar 3500$. Want ze moeten oa 30 MILJARD dollar uitgeven om nog maar een deel van de productie naar de VS te verplaatsen. Om nog te zwijgen van het verschil in loonkost: in China werkt men aan 4$ per uur, in de VS aan 17$ per uur.
Hoe raak je als CEO van Apple uit die puzzel ? Die man probeert nu met fake fabrieken in de VS Trump gunstig te stemmen. Maar dat is geen investeringsbeleid. TTz ik maak pro forma 1% toestellen in de VS dwz 2 MILJOEN stuks per jaar van de 200 MILJOEN per jaar in de hoop dat de gek van Washington hiermee lagere tarieven invoert voor de import van iPhones. Dat is geen beleid. Maar dat is hoe er vandaag gepuzzeld wordt door CEO's. In welke toestand zijn we beland vraag ik me af.
Daarom ook mijn vraag onder het draadje holdings of Buffett zijn resterende aandelen Apple afgelopen weken niet verder gedumpt heeft? Is 1 van de belangrijkste aandelen in IWDA telt niet voor veel mee maar ja alle kleine beetjes helpen nietwaar.chesini schreef: ↑12 april 2025, 10:43Dag Karine, ik zie bedrijven als Apple ook als een hogere macht. Maar wat is de situatie vandaag: Apple is aan het puzzelen om de iPhone 16 Pro die aan 1199$ wordt verkocht aan 1500$ nog te kunnen leveren op korte termijn. Als ze zouden produceren in de VS gaat de prijs naar 3500$. Want ze moeten oa 30 MILJARD dollar uitgeven om nog maar een deel van de productie naar de VS te verplaatsen. Om nog te zwijgen van het verschil in loonkost: in China werkt men aan 4$ per uur, in de VS aan 17$ per uur.
Hoe raak je als CEO van Apple uit die puzzel ? Die man probeert nu met fake fabrieken in de VS Trump gunstig te stemmen. Maar dat is geen investeringsbeleid. TTz ik maak pro forma 1% toestellen in de VS dwz 2 MILJOEN stuks per jaar van de 200 MILJOEN per jaar in de hoop dat de gek van Washington hiermee lagere tarieven invoert voor de import van iPhones. Dat is geen beleid. Maar dat is hoe er vandaag gepuzzeld wordt door CEO's. In welke toestand zijn we beland vraag ik me af.