De crash van 2025
TIP
Re: De crash van 2025
Een van de redenen van de importtarieven is de belastingverlaging financieren: https://edition.cnn.com/2025/04/28/busi ... index.html
Als de bedoeling van de importtarieven is om manufacturing terug naar de VS te brengen zijn de tarieven geen recurrente bron van inkomsten. Want van zodra de VS burger nationaal consumeert verdwijnt die bron van inkomsten. En op die interne jobs zijn dan geen belastingen verschuldigd.chesini schreef: ↑Gisteren 18:51 Een van de redenen van de importtarieven is de belastingverlaging financieren: https://edition.cnn.com/2025/04/28/busi ... index.html
En zoals in het artikel staat zou de gemiddelde tariff rate 100% moeten zijn om de inkomensbelastingen te dekken. Onmogelijk hoog maw.
De economische schade van de tarieven + boycotts (zoals heel duidelijk in toerisme geen onbelangrijke sector) gaan ook heel wat belastingsinkomsten doen verdwijnen waar Trump natuurlijk nooit over spreekt.
Ik acht de kans bijzonder klein dat de overheidsfinancien in de VS rooskleuriger zullen zijn post-Trump / post-Musk. En dan moet je de schade nog beginnen opmeten. China is de VS nu wel definitief voorbij op economisch vlak.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Ik heb mijn goud teruggekocht. Ik sliep niet goed zonder goud. Mijn slaap is lijn leidraad. Terug naar de normale verdeling: 60% aandelen, 30% kortlopend staatspapier en 10% goud.
Gelukkig heeft de transactie mij geen geld gekost. Integendeel.
Ik merk nog maar weinig van de crash van 2025.
Resultaten Alphabet waren zeer mooi. Wanneer Microsoft morgen ook nog volgt met mooie cijfers ziet het er goed uit.
De zittenblijvers en bijkopers hadden gelijk, de verkopers ongelijk.
Resultaten Alphabet waren zeer mooi. Wanneer Microsoft morgen ook nog volgt met mooie cijfers ziet het er goed uit.
De zittenblijvers en bijkopers hadden gelijk, de verkopers ongelijk.
Niet te snel met conclusies. Effect Trump zal pas zichtbaar zijn in Q2 en vooral Q3.
De resultaten moet ook bijzonder goed zijn om de huidige prijzen nog min of meer te kunnen rehtvaardigen.
Op de S&P noteert de PE dik 27%. Zelfs in de jaren '90 waren de waardeingen niet zo hoog. De bedrijfswinsten hebben dus een hele marathon bij te benen.
Op de S&P noteert de PE dik 27%. Zelfs in de jaren '90 waren de waardeingen niet zo hoog. De bedrijfswinsten hebben dus een hele marathon bij te benen.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Toch oppassen met het vervolg van de Trump-tarieven. Op 9 april heeft hij pauze van 90 dagen ingelast. Nu zijn we 29 April dwz 20 dagen verder en er is nog geen enkel handelsakkoord afgesloten. Wanneer hij dat wel gaat doen is een raadsel. Als het zo blijft zijn begin Juli de poppen weer aan het dansen en krijgen we een Tariffs V2 op ons bord.
Baaah nee. Tegen dan is die storm gaan liggen, die tarieven sterven een stille dood en hij heeft tegen dan wel een paar andere zaken om zeep geholpen voor de wereld om zich zorgen over te maken. Er is vast nog wel ergens een organisatie (het IMF, de verenigde naties, de WHO,...) waar hij kan uitstappen, of een ander internationaal verdrag waar hij zich kan uit terugtrekken. Never a dull moment met die mafkees.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Of mss oorlog met China.patrick4 schreef: ↑Vandaag 16:22 Baaah nee. Tegen dan is die storm gaan liggen, die tarieven sterven een stille dood en hij heeft tegen dan wel een paar andere zaken om zeep geholpen voor de wereld om zich zorgen over te maken. Er is vast nog wel ergens een organisatie (het IMF, de verenigde naties, de WHO,...) waar hij kan uitstappen, of een ander internationaal verdrag waar hij zich kan uit terugtrekken. Never a dull moment met die mafkees.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Trumps tarieven zorgen voor minder volume bij Amazon, en dus minder pakjes bij UPS.
Daarom gaat UPS in 2025 20.000 mensen ontslaan in de US en 70 gebouwen sluiten.
Trump wil met zijn tarieven MEER jobs en niet minder. Het pakt anders uit
.
UPS to cut 20,000 jobs, close dozens of buildings due to lower Amazon volumes
UPS’s stock jumps after earnings beat expectations, but full-year outlook wasn’t updated given economic uncertainties
By
Tomi Kilgore
Follow
Last Updated: April 29, 2025 at 7:05 a.m. ET
First Published: April 29, 2025 at 6:10 a.m. ET
UPS will cut about 4% of its workforce and close more than 70 buildings due to lower volumes from its largest customer, Amazon.
Shares of United Parcel Service Inc. surged in early trading Tuesday, after the package-delivery giant’s earnings beat Wall Street expectations, which offset announced plans to cut 20,000 jobs this year due to the loss of Amazon volume.
Daarom gaat UPS in 2025 20.000 mensen ontslaan in de US en 70 gebouwen sluiten.
Trump wil met zijn tarieven MEER jobs en niet minder. Het pakt anders uit

UPS to cut 20,000 jobs, close dozens of buildings due to lower Amazon volumes
UPS’s stock jumps after earnings beat expectations, but full-year outlook wasn’t updated given economic uncertainties
By
Tomi Kilgore
Follow
Last Updated: April 29, 2025 at 7:05 a.m. ET
First Published: April 29, 2025 at 6:10 a.m. ET
UPS will cut about 4% of its workforce and close more than 70 buildings due to lower volumes from its largest customer, Amazon.
Shares of United Parcel Service Inc. surged in early trading Tuesday, after the package-delivery giant’s earnings beat Wall Street expectations, which offset announced plans to cut 20,000 jobs this year due to the loss of Amazon volume.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/