De gratis cultuur van Argenta hangt aan een zijden draadje
Re: De gratis cultuur van Argenta hangt aan een zijden draad
kom gewoonlijk enkel op het kantoor voor nieuwe kaarten af te halen.MadameSoleil schreef:Ja had ook zo'n gevoel, ik wou eens de algemene voorwaarden nalezen die aan die mastercard zijn gekoppeld als daar niks in staat van verplichting tot aankoop bijkomende producten, dan zouden ze die officieel niet kunnen weigeren, maar ja... ik breng niet genoeg op voor hen.
en beginnen dan ook gewoonlijk over , verzekeringen enz.
dus die proberen ook maar iets te verkopen lijk op alle andere banken.
Estate Guru believer.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik snap dat ze het moment dat je in het kantoor bent aangrijpen om hun producten voor te stellen, maar een product weigeren dat ze zogezegd gratis aanbieden om dan over te gaan tot koppelverkoop zoals ze bij de aanvraag van een hypotheek zouden doen, vind ik er toch zwaar over. Je moet alles een beetje in de juiste proporties benaderen. Wetende dat ik een 20-er ben met een iets hoger dan gemiddeld inkomen die waarschijnlijk binnen enkele jaren op zoek gaat naar een hypotheek zou je toch denken dat ik een klant ben die ze willen houden, blijkbaar niet dus.
Vaganzza en anderen
Jullie verliezen uit het oog dat banken geen producten met verlies mogen verkopen van Europa. Vroeger kon een bank, bijvoorbeeld verlies maken op een zichtrekening, maar, compenseerde dit door extra winst op andere producten.
Nu moet ieder individueel product winst opleveren, en is kruisbestuiving van uit Europa wettelijk verboden.
Jullie verliezen uit het oog dat banken geen producten met verlies mogen verkopen van Europa. Vroeger kon een bank, bijvoorbeeld verlies maken op een zichtrekening, maar, compenseerde dit door extra winst op andere producten.
Nu moet ieder individueel product winst opleveren, en is kruisbestuiving van uit Europa wettelijk verboden.
-
- Full Member
- Contacteer:
@patrick, dan is wat Argenta verteld toch helemaal verboden. Als ze hun winst (of kosten dekken) voor hun MasterCard willen halen bij pensioensparen of een verzekering... ?
Voorwaarde MC van Argenta :
- Loonstorting (min. 2 maanden) en een saldo op spaarrekening van min. € 2500.
of
- Geen loonstorting en een saldo op spaarrekening van min. € 5000.
Dit zijn de enige echte voorwaarden voor het aanvragen.
Het extra van pensioensparen of verzekering is puur je kantoorhouder die iets extra wil
Misschien eens van kantoor veranderen ?
- Loonstorting (min. 2 maanden) en een saldo op spaarrekening van min. € 2500.
of
- Geen loonstorting en een saldo op spaarrekening van min. € 5000.
Dit zijn de enige echte voorwaarden voor het aanvragen.
Het extra van pensioensparen of verzekering is puur je kantoorhouder die iets extra wil
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Misschien eens van kantoor veranderen ?
-
- Full Member
- Contacteer:
@iDB: kan je mij een link geven naar deze info op hun website ofzo? Zou graag de argenta kaart hebben, maar als ik nog eens ergens ga horen wil ik gewapend ten strijde trekken. Bedankt alvast.
Ik zou in uw plaats toch ook eens in een ander Argenta kantoor gaan luisteren.
Volgens mij is dit enorm gebonden aan de visie van de kantoorhouder.
ik heb destijds mijn Mastercard aangevraagd en er werd mij niet de minste verplichting opgelegd.
Geen verzekeringen of beleggingen of wat dan ook.
Het enige wat er moest genomen worden was een zichtrekening om de Mastercard aan te koppelen,
wat ik dan ook gedaan heb.
Voor de rest schrijf ik gewoon af en toe wat geld over naar die rekening om de uitgaven van de kaart te waarborgen.
ik heb destijds mijn Mastercard aangevraagd en er werd mij niet de minste verplichting opgelegd.
Het enige wat er moest genomen worden was een zichtrekening om de Mastercard aan te koppelen,
Voor de rest schrijf ik gewoon af en toe wat geld over naar die rekening om de uitgaven van de kaart te waarborgen.
Alle banken die gratis producten aanbieden, zijn dus in strijd met de wet? Dan zijn er vele banken illegaal bezig... Jouw redenering klopt voor handelsgoederen, voor diensten (wat een bank toch levert aan zijn klanten) ligt dat toch wat anders. Bij de kredietkaartaanbieders is dit sowieso niet van toepassing want die nemen een ruime commissie per bedrag dat je betaalt (op kap van de winkel...).patrick1 schreef:Jullie verliezen uit het oog dat banken geen producten met verlies mogen verkopen van Europa. Vroeger kon een bank, bijvoorbeeld verlies maken op een zichtrekening, maar, compenseerde dit door extra winst op andere producten.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
- Full Member
- Contacteer:
Hoe lang heeft u uw kaart al? Ik denk dat er recent enkele wijzigingen zijn doorgevoerd bij Argenta waardoor ze ze niet zo graag meer geven, ze hebben door dat er mensen zijn die enkel klant zijn owv de gratis kaarten en die proberen ze nu te weren. Ik wil nog een beetje meegaan in hun verhaal als ze spaarrekening willen koppelen, maar andere producten gaat echt te ver.Bratzz schreef:Ik zou in uw plaats toch ook eens in een ander Argenta kantoor gaan luisteren.
Waarom wordt dit niet vermeld bij de kosten op Spaargids ?MadameSoleil schreef:Ik ben even de tarieven van Beobank aan het uitpluizen geweest en voor die cashback optie betaal je 10 euro extra per jaar
Hier spreekt men enkel over 5 euro.
Men stipuleert wel het puntenprogramma maar niet dat er extra betaald voor moet worden.
Dat moet eens onderzocht worden, waarschijnlijk hebben ze stilletjes die voorwaarde aangepast.
Wel nog een kleine opmerking:
Hebben jullie het over de cashback imv:
1. de aankopen
2. om geld naar je bankrekening over te schrijven?
Want dat zijn wel 2 compleet andere zaken.
Hebben jullie het over de cashback imv:
1. de aankopen
2. om geld naar je bankrekening over te schrijven?
Want dat zijn wel 2 compleet andere zaken.
-
- Full Member
- Contacteer:
@Vaganzza
Als je hier naar de info kijkt die ze geven bij de kaart: https://www.beobank.be/nl/Kredietkaarte ... ditopening" onclick="window.open(this.href);return false; dan lijkt het alsof die 3% cashback bij online aankopen standaard is bij deze kaart, maar als je effectief de kaart online aanvraagt dan kan je kiezen of je deze optie wilt, dus ben ik de tarieven gaan nakijken (kan je op zelfde pagina aanklikken) Als je dan op pagina 17 kijkt bij paragraaf 9 dan zie je daar staan 'bijdrage voor optie 'cash back 10,00 EUR / jaar.
Als je hier naar de info kijkt die ze geven bij de kaart: https://www.beobank.be/nl/Kredietkaarte ... ditopening" onclick="window.open(this.href);return false; dan lijkt het alsof die 3% cashback bij online aankopen standaard is bij deze kaart, maar als je effectief de kaart online aanvraagt dan kan je kiezen of je deze optie wilt, dus ben ik de tarieven gaan nakijken (kan je op zelfde pagina aanklikken) Als je dan op pagina 17 kijkt bij paragraaf 9 dan zie je daar staan 'bijdrage voor optie 'cash back 10,00 EUR / jaar.
Bij de Beo Visa kaart krijg je die keuze.
Maar bij de Beobank Extra world Mastercard krijg je die keuze niet bij het online aanvragen.
Men moet zelf achteraf die cashback functie aanvragen /activeren en dan wordt er 10 euro/jaar voor aangerekend.
Hier gaat het niet enkel over online aankopen maar aankopen in winkels.
De eerste 3 maanden 3% en daarna nog 1% cashback, men moet dus al voor 1500 euro aankopen doen om break-even te draaien. ( 5 euro kosten + 10 euro cashback)
Zie tarievenlijst pag.17
https://www.beobank.be/pdf/nl/Tarieven- ... .pdf?v=267" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar bij de Beobank Extra world Mastercard krijg je die keuze niet bij het online aanvragen.
Men moet zelf achteraf die cashback functie aanvragen /activeren en dan wordt er 10 euro/jaar voor aangerekend.
Hier gaat het niet enkel over online aankopen maar aankopen in winkels.
De eerste 3 maanden 3% en daarna nog 1% cashback, men moet dus al voor 1500 euro aankopen doen om break-even te draaien. ( 5 euro kosten + 10 euro cashback)
Zie tarievenlijst pag.17
https://www.beobank.be/pdf/nl/Tarieven- ... .pdf?v=267" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn Beobank Visa is toch wel €5/jaar & geen €10.Bratzz schreef:Waarom wordt dit niet vermeld bij de kosten op Spaargids ?MadameSoleil schreef:Ik ben even de tarieven van Beobank aan het uitpluizen geweest en voor die cashback optie betaal je 10 euro extra per jaar
Hier spreekt men enkel over 5 euro.
Men stipuleert wel het puntenprogramma maar niet dat er extra betaald voor moet worden.
Door die 3% cashback en aangezien wij veel online kopen verdienen ik zelf een mooi stuk aan die kaart. Oh wat vind ik dit een heerlijke VISA kaart.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)