De gratis cultuur van Argenta hangt aan een zijden draadje
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: De gratis cultuur van Argenta hangt aan een zijden draad
Ik heb op bovenstaande reactie van de ombuds van Argenta gereageerd dat ze verplicht zijn transparant en eenduidig te communiceren naar hun klanten en als er spelregels verbonden zijn aan het krijgen van een MasterCard dat ze op hun website of in tarievenoverzicht moeten zetten, maar ik heb gezocht en niks gevonden. Had ook verwacht dat er bij hun reactie misschien een bijlage zou zitten met de spelregels zwart op wit die zij hanteren, maar niks. Ik heb dus nog één keer gereageerd, maar ik laat het hier verder bij, mocht iemand van het Spaargids team dit verder willen uitpluizen wat Argenta nu echt hanteert als voorwaarden voor de aanvraag van een MasterCard dan zou dat misschien een hulp zijn voor toekomstige klanten, maar ik heb er genoeg energie ingestoken en ben nu vooral teleurgesteld in Argenta.
groot gelijk, maar nu weten we nog niks.
Ik heb wél een mastercard van argenta, ondanks er bijna niéts op mijn rekening staat, die rekeningen haast nooit gebruik, er komt geen maandelijks inkomen op, niks-nougabollen!
Soms gebruik ik de mastercard om iets op internet te betalen, en ik zorg dan dat er -tot op de cent juist- genoeg saldo is.
Ik heb wél een mastercard van argenta, ondanks er bijna niéts op mijn rekening staat, die rekeningen haast nooit gebruik, er komt geen maandelijks inkomen op, niks-nougabollen!
Soms gebruik ik de mastercard om iets op internet te betalen, en ik zorg dan dat er -tot op de cent juist- genoeg saldo is.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb eerlijk gezegd een beetje het gevoel bij de reactie van de ombuds dat het hoofdkantoor moet luisteren naar wat de lokale kantoorhouder zegt in zaken als deze en dat ze daar zelf geen zeg in hebben. Ze kunnen moeilijk zeggen bij hoofdkantoor, 'ga eens bij ander kantoor proberen'. En ik denk dat ze in mijn kantoor wel zo koppig zijn om te zeggen 'nee wij komen niet op onze beslissing terug'.
De handelswijze van Argenta is ronduit beschamend in dit geval.
Maar houden we er wel voldoende rekening mee dat een pak van hun klanten ZELF gezorgd hebben dat ze nu veel stroever zijn geworden ? Ze gaven die klanten een hand, en die pakten ineens een arm.
Een voorbeeld: toen geldafhalingen met VISA bij Argenta nog gratis waren, haalden een aantal mensen net na het VISA uittreksel 25000 BEF met de kaart uit de muur en belegden die tot net voor de volgende afrekening op een spaarboekje of een termijnrekening.
Die "kruik" ging natuurlijk ook maar zolang te water tot ze brak.
Maar houden we er wel voldoende rekening mee dat een pak van hun klanten ZELF gezorgd hebben dat ze nu veel stroever zijn geworden ? Ze gaven die klanten een hand, en die pakten ineens een arm.
Een voorbeeld: toen geldafhalingen met VISA bij Argenta nog gratis waren, haalden een aantal mensen net na het VISA uittreksel 25000 BEF met de kaart uit de muur en belegden die tot net voor de volgende afrekening op een spaarboekje of een termijnrekening.
Die "kruik" ging natuurlijk ook maar zolang te water tot ze brak.
-
- Full Member
- Contacteer:
Tja, ik denk nog altijd dat Argenta denkt dat de consument dom is, de consument gaat steeds meer manieren zoeken om te besparen en in hun succesjaren hebben ze met hun gratis politiek veel klanten gelokt, maar nu kunnen ze het hoofd nog maar amper boven water houden en gaan ze de toer van de grootbanken op. Plaats voortaan alles wat zogezegd gratis is bij Argenta maar tussen grote aanhalingstekens, hun huidige politiek gaan ze niet lang meer kunnen volhouden, ik denk dat Keytrade de nieuwe en betere speler is op de "gratis" markt en ik denk dat de jongere generatie er niet veel graten in ziet om hun Argenta kantoor in te ruilen voor een online-bank met uitstekende dienstverlening, ik weet alleszins dat mijn Keytrade rekening vanaf heden mijn primaire zichtrekening wordt.
Banken hebben geen enkele nood meer aan liquid kapitaal, er is genoeg voorhanden, miljarden voor een prikje! Zichtrekeningen bezorgen banken alleen maar werk, ze verdienen daar niets mee; het is een dienstverlening die in het verleden een noodzaak was om kapitaal aan te trekken. Ze hebben genoeg kapitaal nu. Het einige waar banken nu nog moeite voor doen is aandelen en fondsen aansmeren. Dat weerspiegelt zelfs hier op spaargids, 9 op de 10 onderwerpen gaan daarover.
Dus, wat ka het argenta schelen dat er een paar kinkels hier hun kritiek komen spuien over een mastercard die ze niet krijgen, en niet alleen argenta, maar àlle banken.
Straks komt het zover dat je moet betàlen om je geld te MOGEN parkeren op een spaarboek! Het alternatief zal dan alleen de zwarte sok onder bed zijn! (sic)
Dus, wat ka het argenta schelen dat er een paar kinkels hier hun kritiek komen spuien over een mastercard die ze niet krijgen, en niet alleen argenta, maar àlle banken.
Straks komt het zover dat je moet betàlen om je geld te MOGEN parkeren op een spaarboek! Het alternatief zal dan alleen de zwarte sok onder bed zijn! (sic)
Dat er voor de banken niks aan te verdienen valt is te kort door de bocht. Ze verdienen wel degelijk geld aan kredietkaarten, in de vorm van transactiekosten (een percentage) die de ontvanger betaalt.
Waar denk je dat de transactiebonussen van Beobank anders vandaan komen?
Waar denk je dat de transactiebonussen van Beobank anders vandaan komen?
Banken verdienen niets aan transacties met kredietkaarten. Wel de transaction providers. In België is dat Atos, CCV, Europabank en Beobank.
Doe ik ook zó, maar opgepast : zogenaamde "onrendabele" rekeningen waren vroeger niet gratis bij Argenta- en ik denk ook nu nog niet.Lanius schreef: ...
Voor de rest ben ik geen goeie klant van hen, want enkel als ik iets koop met mijn kredietkaart, stort ik zelfde bedrag op rekening; Maar meestal staat die dus op 0...
Onder "onrendabel" verstonden ze indertijd :
-geen enkele verrichting op een heel kalenderjaar;
-saldo kleiner dan 50 euro op 31/12.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, webmaster@argenta.be and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Nog iemand het volgende?
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, webmaster@argenta.be and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Nog iemand het volgende?
Hoe zeker ben je dat de banken geen deel van de koek krijgen? Keytrade vraagt minstens 12 transacties per jaar, dat komt toch niet uit het niets?Stier schreef:Banken verdienen niets aan transacties met kredietkaarten. Wel de transaction providers. In België is dat Atos, CCV, Europabank en Beobank.
@JanusBananus: Affirmatief.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ja, ik heb ook een internal server error. Op 2 verschillende PC's.
Keytrade ( en Crealan) volgen al lang de omgekeerde logica om transacties te vergoeden met 5 cent. Ook al gaat om transacties die hen geld kosten ( cash geld afhalen bij ATM's).Didymus schreef:Hoe zeker ben je dat de banken geen deel van de koek krijgen? Keytrade vraagt minstens 12 transacties per jaar, dat komt toch niet uit het niets?Stier schreef:Banken verdienen niets aan transacties met kredietkaarten. Wel de transaction providers. In België is dat Atos, CCV, Europabank en Beobank.
@JanusBananus: Affirmatief.
Ik denk dat Keytrade vooral actieve zichtrekeningen wil. Op actieve zichtrekeningen is het saldo hoger. Hoe meer actieve zichtrekeningen hoe stabieler het totaal van liquiditeiten dan hun klanten aanhouden. Die liquiditeiten zet Keytrade op één of andere manier aan het werk om voor de rekening van de bank inkomsten te vergaren. Hoe voorspelbaarder de liquiditeiten, hoe meer ze deze aan het werk kunnen zetten.
Dat is louter mijn bescheiden beredenering.
Dat is goed mogelijk. Mijn hoofdvraag was eigenlijk hoe je zeker weet dat banken niks verdienen aan kredietkaarten die ze niet zelf hebben uitgegeven?
Als je interesse hebt in het onderwerp:Didymus schreef:Dat is goed mogelijk. Mijn hoofdvraag was eigenlijk hoe je zeker weet dat banken niks verdienen aan kredietkaarten die ze niet zelf hebben uitgegeven?
http://www.europeanpaymentscouncil.eu/k ... nts_id=330" onclick="window.open(this.href);return false;