De gratis cultuur van Argenta hangt aan een zijden draadje
Re: De gratis cultuur van Argenta hangt aan een zijden draad
Ik vermoed dat het probleem ondertussen opgelost is, zonet (20/11/2013 - 07:10) werkte Argenta Internetbankieren bij mij.Raoul van Buffelen schreef:Ja, ik heb ook een internal server error. Op 2 verschillende PC's.
Die error was hier op het forum, niet bij Argenta.
ik doe wel een 8 tal verrichtingen per jaar met Mastercard. Daarnaast ook nog met pensioensparen, welk bedrag ik eerst overschrijf op argenta zichtrekening en erna op pensioenspaarrekening. Volgens mij voldoende. Saldo op 31/12 is wel lager dan 50, is vaak gewoon 0.Nefertari schreef: -geen enkele verrichting op een heel kalenderjaar;
-saldo kleiner dan 50 euro op 31/12.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik had enkele jaren geleden ook eens een lege zichtrekening bij Argenta, bent toen gecontacteerd door kantoor om mijn rekening af te sluiten omdat ze er anders kosten voor zouden aanrekenen, dus inderdaad die zichtrekening is ook niet 100% gratis. Hier wordt ook niet echt duidelijk over gecommuniceerd volgens mij. Nogmaals mijn bedenking, ik snap dat niet alles gratis kan zijn, maar dan moeten ze hun tarieven eenduidig opstellen, net zoals Keytrade nu doet met hun Visa, ze is gratis als je 12 verrichtingen per jaar doet, dat is duidelijk voor de consument, Argenta moet toch ook dergelijke regels kunnen opstellen? Ik denk echter dat er serieus iets schort aan hun ICT/webdevelopment team, website trekt op niet veel en hun internetbanking is evenmin een hoogvlieger, misschien dat deze regels wel intern bij Argenta worden gecommuniceerd, maar de klant weet nergens van. In de huidige informatiecultuur kunnen dergelijke praktijken echt niet meer.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
MadameSoleil, wij hebben geen kredietkaarten lopen bij Argenta maar Argenta was in vele jaren één van onze huisbanken met op z'n hoogtepunt een paar 100k aan spaargeld en beleggingen. Argenta is de weg een beetje kwijt. Ze zijn hun prijsbrekersvoordeel verloren en bieden daarvoor weinig of niets in de plaats aan, integendeel. Dure verzekeringen, spaarformules die in met moeite in het midden van het peloton vallen en in ons geval een kantoorhouder met amper opgeleid personeel. Het klopt dat ze met hun halfbakken gratis-efforts geen potten gaan breken.
Onze kredietkaarten zijn een American Express van 't werk en 2 (betalende) Visa's bij Crelan.
Onze kredietkaarten zijn een American Express van 't werk en 2 (betalende) Visa's bij Crelan.
Ik zou hier toch wat tegenwind willen geven over al dat gezeur over Argenta.
Argenta hanteert het principe van geen verborgen kosten. Ik vind dat een heel mooi en transparant principe.
Daartegen willen ze natuurlijk iets aan jou verdienen. Als jij een 'normale' klant bent, is dat geen probleem. Als jij daar enkel en alleen bent voor die gratis Mastercard, dan is dat wel een probleem. Ze permitteren zich de vrijheid om dit klant per klant commercieel in te schatten. Ik vind dat niet onredelijk. Het alternatief is een hoop regeltjes en minder transparantie. Wellicht met bijkomende kosten voor degenen die 'profiteren', en dan zal het óók weer niet goed zijn.
Ik gebruik Argenta als mijn hoofdbank. Stel dat ze 'duidelijke' regels voor hun Mastercard opstellen, en minstens 12 verrichtingen per jaar eisen, dan ben ik mijn gratis MC kwijt, want ik haal wellicht geen 12 verrichtingen per jaar. Dat vind ik als 'goede' klant dan weer niet kunnen.
Sommigen doen hier precies of Argenta heeft de morele plicht om hen gratis en voor niets te bedienen. Er is verdorie toch niemand die je verplicht om bij Argenta te gaan?
Even een analogie:
Je slager geeft je als service gratis plastic zakjes. Stel dat jij daar nu elke dag 10 zakjes komt vragen, zonder iets te kopen...
Zou je het dan onredelijk vinden dat die slager je dit weigert, ondanks dat hij gezegd heeft dat plastic zakjes bij hem 'gratis' zijn?
BTW: ik ben geen onvoorwaardelijke Argenta-fan. Bijna al mijn spaargeld is er weg, wegens te weinig rente. Ik ben ook niet opgezet met hun gestructureerde producten e.d. Ik heb er wel mijn hoofd-zichtrekening, effectenrekening en pensioensparen. Je moet elke bank gebruiken voor waar ze goed in zijn. En ja, hun internetbankieren is verre van hip, maar dat zal mij persoonlijk worst wezen![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Argenta hanteert het principe van geen verborgen kosten. Ik vind dat een heel mooi en transparant principe.
Daartegen willen ze natuurlijk iets aan jou verdienen. Als jij een 'normale' klant bent, is dat geen probleem. Als jij daar enkel en alleen bent voor die gratis Mastercard, dan is dat wel een probleem. Ze permitteren zich de vrijheid om dit klant per klant commercieel in te schatten. Ik vind dat niet onredelijk. Het alternatief is een hoop regeltjes en minder transparantie. Wellicht met bijkomende kosten voor degenen die 'profiteren', en dan zal het óók weer niet goed zijn.
Ik gebruik Argenta als mijn hoofdbank. Stel dat ze 'duidelijke' regels voor hun Mastercard opstellen, en minstens 12 verrichtingen per jaar eisen, dan ben ik mijn gratis MC kwijt, want ik haal wellicht geen 12 verrichtingen per jaar. Dat vind ik als 'goede' klant dan weer niet kunnen.
Sommigen doen hier precies of Argenta heeft de morele plicht om hen gratis en voor niets te bedienen. Er is verdorie toch niemand die je verplicht om bij Argenta te gaan?
Even een analogie:
Je slager geeft je als service gratis plastic zakjes. Stel dat jij daar nu elke dag 10 zakjes komt vragen, zonder iets te kopen...
Zou je het dan onredelijk vinden dat die slager je dit weigert, ondanks dat hij gezegd heeft dat plastic zakjes bij hem 'gratis' zijn?
BTW: ik ben geen onvoorwaardelijke Argenta-fan. Bijna al mijn spaargeld is er weg, wegens te weinig rente. Ik ben ook niet opgezet met hun gestructureerde producten e.d. Ik heb er wel mijn hoofd-zichtrekening, effectenrekening en pensioensparen. Je moet elke bank gebruiken voor waar ze goed in zijn. En ja, hun internetbankieren is verre van hip, maar dat zal mij persoonlijk worst wezen
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
-
- Full Member
- Contacteer:
Zwiertje,
jij vind de werking misschien transparant, maar ik vind dat niet, allesbehalve zelf. Ik ben verder nog klant bij Rabo en Keytrade en de transparantie is bij beiden vele malen groter dan bij Argenta. Ze zetten bij Argenta op hun website dat MasterCard gratis is zonder één enkele voorwaarde er aan gekoppeld, als ze voorwaarden stellen moeten ze volgens mij verplicht een asterix-je bij deze aanbieding zetten met daaronder *aanbod onder voorwaarden. Als je een auto gaat kopen waar speciale kortingen op worden gegeven (onder bepaalde voorwaarden) zeggen ze dat er altijd bij in het reclame spotje op de radio, dan moet dit voor banken toch net hetzelfde zijn.
Ik weet niet welke leeftijd u heeft, maar ik ben een 20-er die opgegroeid is met de internetcultuur en een constant aanbod aan informatie, ik zoek alles, maar dan ook alles op wat ik wil weten en verwacht ook dat ik alles kan terugvinden. Natuurlijk als ik geweten had dat er voorwaarden verbonden waren aan de MasterCard waar ik niet aan voldeed had ik waarschijnlijk niet eens de moeite gedaan om naar mijn Argenta kantoor te gaan en hadden ze ook geen poging kunnen doen mij dingen aan te smeren die ik niet nodig heb. Ik vind de werkwijze van Argenta hier gewoon niet meer passen in de huidige cultuur, volgens mij moet je ver gaan zoeken om dit soort praktijken elders tegen te komen. De oudere generatie kunnen ze hier misschien nog mee inpakken, maar de jongere generatie gaat hier niet meer mee akkoord gaan.
Komt ook nog bij dat als je bijkomende producten moet nemen het voor mij niet langer gratis is, andere banken bieden betere tarieven en voorwaarden dan Argenta, dus dan is het niet gratis, dan halen ze hun geld gewoon elders terug, daar zitten hun verborgen kosten.
jij vind de werking misschien transparant, maar ik vind dat niet, allesbehalve zelf. Ik ben verder nog klant bij Rabo en Keytrade en de transparantie is bij beiden vele malen groter dan bij Argenta. Ze zetten bij Argenta op hun website dat MasterCard gratis is zonder één enkele voorwaarde er aan gekoppeld, als ze voorwaarden stellen moeten ze volgens mij verplicht een asterix-je bij deze aanbieding zetten met daaronder *aanbod onder voorwaarden. Als je een auto gaat kopen waar speciale kortingen op worden gegeven (onder bepaalde voorwaarden) zeggen ze dat er altijd bij in het reclame spotje op de radio, dan moet dit voor banken toch net hetzelfde zijn.
Ik weet niet welke leeftijd u heeft, maar ik ben een 20-er die opgegroeid is met de internetcultuur en een constant aanbod aan informatie, ik zoek alles, maar dan ook alles op wat ik wil weten en verwacht ook dat ik alles kan terugvinden. Natuurlijk als ik geweten had dat er voorwaarden verbonden waren aan de MasterCard waar ik niet aan voldeed had ik waarschijnlijk niet eens de moeite gedaan om naar mijn Argenta kantoor te gaan en hadden ze ook geen poging kunnen doen mij dingen aan te smeren die ik niet nodig heb. Ik vind de werkwijze van Argenta hier gewoon niet meer passen in de huidige cultuur, volgens mij moet je ver gaan zoeken om dit soort praktijken elders tegen te komen. De oudere generatie kunnen ze hier misschien nog mee inpakken, maar de jongere generatie gaat hier niet meer mee akkoord gaan.
Komt ook nog bij dat als je bijkomende producten moet nemen het voor mij niet langer gratis is, andere banken bieden betere tarieven en voorwaarden dan Argenta, dus dan is het niet gratis, dan halen ze hun geld gewoon elders terug, daar zitten hun verborgen kosten.
-
- Full Member
- Contacteer:
Om ook even een analogie van een slager te gebruiken, stel er is een actie 'worsten 3+1 gratis' je gaat binnen voor 4 worsten want dat staat buiten geafficheerd, zegt de winkelbediende, 'ah nee, die actie is alleen maar geldig als je ook nog kipcurry en 1 kg stoofvlees koopt'. Same thing.Zwiertje schreef:
Even een analogie:
Laat ons niet vergeten dat ik bij Argenta als een zichtrekening had met loonstorting, ik ging dus niet zo maar eventjes een kantoor binnen waar ze mij niet kenden.
Ik herken mezelf in het profiel dat je beschrijft.MadameSoleil schreef:Ik weet niet welke leeftijd u heeft, maar ik ben een 20-er die opgegroeid is met de internetcultuur en een constant aanbod aan informatie, ik zoek alles, maar dan ook alles op wat ik wil weten en verwacht ook dat ik alles kan terugvinden. Natuurlijk als ik geweten had dat er voorwaarden verbonden waren aan de MasterCard waar ik niet aan voldeed had ik waarschijnlijk niet eens de moeite gedaan om naar mijn Argenta kantoor te gaan en hadden ze ook geen poging kunnen doen mij dingen aan te smeren die ik niet nodig heb. Ik vind de werkwijze van Argenta hier gewoon niet meer passen in de huidige cultuur, volgens mij moet je ver gaan zoeken om dit soort praktijken elders tegen te komen. De oudere generatie kunnen ze hier misschien nog mee inpakken, maar de jongere generatie gaat hier niet meer mee akkoord gaan.
Een paar maanden geleden overwoog ik nog om een zichtrekening te openen bij Argenta, maar ik heb ervan afgezien omdat je gewoon niet op voorhand weet wat je kan verwachten.
Ik wil een bank die me gerust laat. Toen ze bij BNP Paribas Fortis te opdringerig werden heb ik ze ook de deur gewezen.
ik sluit me aan bij Zwiertje eigenlijk. En ook in ben geen onvoorwaardelijke Argenta-fan, want ik zit met mijn dagelijkse rekeningen bij Keytrade en mijn spaarrekeningen bij rabobank.
Op de site staat duidelijk:
Op de site staat duidelijk:
Waarschijnlijk verschillen die voorwaarden van kantoor tot kantoor waardoor die voorwaarden niet op hun site staat? Kan inderdaad beter kwa transparantie, maar ga naar kantoor en je weet ook snel een antwoord. Of ga ergens anders.Het verkrijgen van een MasterCard is gratis mits u voldoet aan de acceptatievereisten.
Dat vroegere reglement ivm onrendabele rekeningen vind ik ook niet meer terug op de website van Argenta-, maar ik had het genoteerd staan op mijn eerste bankafschriften, zodat ik het gemakkelijk kon terugvinden.
Dat was in augustus 2008 en indien onrendabele rekening, zouden ze een jaarlijkse kost van 4,96 euro afhouden. Toch wel een verwaarloosbaar bedrag in vergelijking met de dure grootbanken!
En waarschijnlijk is dat intussen afgeschaft.
Anderzijds heb ik een "golden" zichtrekening. Ik merk dat die nu niet meer aangeboden wordt en er alleen nog sprake is van de gewone "giro" zichtrekening.
Misschien zat het verschil daar dan in ? Als ik mij niet vergis bood de goldenrekening indertijd ook voordelen die de toenmalige girorekening niet had.
Ik herinner het mij niet zo goed meer maar ik zal toen toch een goeie reden gehad hebben om voor die golden te kiezen
Mettertijd ben ik net als vele anderen Keytrade als hoofdzichtrekening gaan gebruiken.
Dat was in augustus 2008 en indien onrendabele rekening, zouden ze een jaarlijkse kost van 4,96 euro afhouden. Toch wel een verwaarloosbaar bedrag in vergelijking met de dure grootbanken!
En waarschijnlijk is dat intussen afgeschaft.
Anderzijds heb ik een "golden" zichtrekening. Ik merk dat die nu niet meer aangeboden wordt en er alleen nog sprake is van de gewone "giro" zichtrekening.
Misschien zat het verschil daar dan in ? Als ik mij niet vergis bood de goldenrekening indertijd ook voordelen die de toenmalige girorekening niet had.
Ik herinner het mij niet zo goed meer maar ik zal toen toch een goeie reden gehad hebben om voor die golden te kiezen
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Mettertijd ben ik net als vele anderen Keytrade als hoofdzichtrekening gaan gebruiken.
"Algemeen reglement en tarieven" Argenta-:
http://www.argenta.be/nl/Images/2013%20 ... 5-1420.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nergens nog sprake van de vroegere voorwaarden en de Golden biedt niet langer betere voorwaarden (integendeel).
Aan allen die hun zichtrekening laten op 0 staan ; toch nog even het volgende :
Laat op het einde van het jaar toch nog iets staan zodat het zegelrecht van 0,15 euro kan betaald worden want anders kom je in het rood te staan.![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
http://www.argenta.be/nl/Images/2013%20 ... 5-1420.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nergens nog sprake van de vroegere voorwaarden en de Golden biedt niet langer betere voorwaarden (integendeel).
Laat op het einde van het jaar toch nog iets staan zodat het zegelrecht van 0,15 euro kan betaald worden want anders kom je in het rood te staan.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
dat je voor 0,15 euro onder nul staat is niet erg. Tenzij je er gedurende jaren geen erg in hebt.
Argenta blijft overeind omdat ze de laatste 20 jaren duizenden hypothecaire leningen heeft verstrekt. En dat brengt genoeg op! Die zichtrekeningshouders-met-hun-gratis-kaarten-gezever interresseert hun niet. BTW, mij ook niet.
Argenta blijft overeind omdat ze de laatste 20 jaren duizenden hypothecaire leningen heeft verstrekt. En dat brengt genoeg op! Die zichtrekeningshouders-met-hun-gratis-kaarten-gezever interresseert hun niet. BTW, mij ook niet.
Ik heb het hier begin dit jaar gepost. Door zegelrecht, rentes etc kwam ik plots op -0,03 (of -0.02) euro te staan. Snel 3 (of 2) cent gestort vanaf keytrade; Door de 5 centactie van keytrade maakte ik dus nog 2 of 3 cent winst ;-)Nefertari schreef:
Laat op het einde van het jaar toch nog iets staan zodat het zegelrecht van 0,15 euro kan betaald worden want anders kom je in het rood te staan.
proficiat met je winst. dat was waarschijnlijk een gelukkige dag voor je, 3 cent winstLanius schreef:Ik heb het hier begin dit jaar gepost. Door zegelrecht, rentes etc kwam ik plots op -0,03 (of -0.02) euro te staan. Snel 3 (of 2) cent gestort vanaf keytrade; Door de 5 centactie van keytrade maakte ik dus nog 2 of 3 cent winst ;-)Nefertari schreef:
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)