? de kosten van "Argenta Life Neutraal" tak 23
? de kosten van "Argenta Life Neutraal" tak 23
Een kennis heeft Argenta Life Neutraal.
Volgens de infofiche: "Het belegt onderliggend in Argenta Portfolio Neutral beheerd door Argenta Asset Management SA."
Argenta Portfolio Neutral bestaat uit verschillende onderliggende fondsen (aandelen + obligaties)
Kosten![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
-Argenta Life Neutraal: lopende kosten 2,78% (Waarvan 1,78% lopende kosten van het onderliggende compartiment Argenta Portfolio Neutral en 1,0% de lopende kosten van het interne verzekeringsfonds.)
-Argenta Portfolio Neutral: lopende kosten 1,78%
-De onderliggende fondsen (ongeveer 400), hebben ook lopende kosten
Ik vraag me af: betaal je dan 3 x lopende kosten ??, dat word dan een berg aan kosten.
Volgens de infofiche: "Het belegt onderliggend in Argenta Portfolio Neutral beheerd door Argenta Asset Management SA."
Argenta Portfolio Neutral bestaat uit verschillende onderliggende fondsen (aandelen + obligaties)
Kosten
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
-Argenta Life Neutraal: lopende kosten 2,78% (Waarvan 1,78% lopende kosten van het onderliggende compartiment Argenta Portfolio Neutral en 1,0% de lopende kosten van het interne verzekeringsfonds.)
Ik vraag me af: betaal je dan 3 x lopende kosten ??, dat word dan een berg aan kosten.
Re: ? de kosten van "Argenta Life Neutraal" tak 23
De lopende kosten zijn: 2.78% -- jaarlijksrudallen schreef: ↑4 maart 2022, 21:07 Een kennis heeft Argenta Life Neutraal.
Kosten
Daarboven betaal je nog instapkosten 1% of meer en eventueel uitstapkosten
En dan nog de premietaks 2%, Eventueel ook nog effectentaks en TOB.
Het fonds heeft nog bijkomende kosten en taksen voor het verkopen en aankopen van de aandelen - afhankelijk hoe aktief ze zijn (laatst dat ik las is er een turnover van >15% per jaar)
Voordat jij er iets zal aan zal verdienen hebben er al vele andere aan verdient!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.