De nieuwe "goede huisvader"-aandelen.
TIP
Re: De nieuwe "goede huisvader"-aandelen.
Dan ben je inderdaad al bij de goei met 8-9%.paul schreef:ann01 schreef: Tot nu toe nog niemand tegengekomen die 15 - 20% winst haalt.
Met een winst van 8-9 % op lange termijn zit je al goed boven het gemiddelde, maar die 8-9% zijn wel realistisch
Het is nog veel te vroeg om in aandelen te stappen.
Er komen heel waarschijnlijk nog een paar neerwaartse korrekties, waarvan minstens één serieuze.
Er komen heel waarschijnlijk nog een paar neerwaartse korrekties, waarvan minstens één serieuze.
Als je zeer agressief belegt, kan je uiteraard dat wel halen. Je moet ook het dividend bij tellen in de meerwaarde die je boekt. Je kan veel winst halen op enkel aandelen maar je moet er continu mee bezig zijn. Sommige aandelen hebben al 6% dividend, 15-20% winst is dan heus niet ver gezocht. Mensen die bijvoorbeeld 2003 gekocht hadden en verkocht hebben in 2008, hadden op die 5 jaar 130% winst geboekt.ann01 schreef: Tot nu toe nog niemand tegengekomen die 15 - 20% winst haalt.
Probleem is dat 90% van de Belgen verkeerd belegt. Ze kopen aandelen en houden die dan 20 jaar bij, zonder er naar om te zien , dat is niet echt beleggen en dan is je rendement inderdaad maar rond de 7% max. Beleggen houdt in dat je actief naar het hoogste rendement gaat. Zie je dat een aandeel interessant staat, verkoop je het slechter presterende aandeel in je portefeuille en koop je daar een nieuw goedkoper aandeel mee. Je moet ook kijken op andere beurzen dan enkel de Brusselse. Zo kan je wel degelijk 15 - 20% (dividenden inbegrepen) halen. Een rendement van 7% jaarlijks (dividend inbegrepen) vind ik persoonlijk wat magertjes voor het risico dat je hebt op de beurs.
Laatst gewijzigd door Pieterjan op 2 mei 2009, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Het op 5 ( goede ) jaren bekijken is veel te kort.
Ik ken iemand die op 25 jaar 9,2 % gemiddeld per jaar heeft gehaald en dat is boven het gemiddelde
Ik ken iemand die op 25 jaar 9,2 % gemiddeld per jaar heeft gehaald en dat is boven het gemiddelde
Het hangt er vanaf hoe je wilt beleggen (wil je investeren of speculeren). Beleg je met veel risico's of beleg je op erg lange termijn. Nu kun je zeker zeer agressief koopjes doen. Eigenlijk is beleggen op lange termijn onzin. Het rendement jaarlijks op lange termijn, overstijgt niet het rendement van een spaarboekje (onlangs nog uitgerekend door een economist). De beurs vandaag de dag is een korte termijn product. Fondsen zijn voor de langere termijn.paul schreef: Het op 5 ( goede ) jaren bekijken is veel te kort.
Ik ben alvast bezig eerste posities in te nemen, ik ben er quasi zeker van dat het mij geen windeieren zal leggen.
Ik wil er wel op wijzen dat een gegarandeerd rendement op de beurs niet bestaat. Kwestie van mensen die niet vertrouwd zijn op de beurs niet te verblinden. Ik zie eerder potentieel op de beurs. Vandaag de dag kan je zeker koopjes doen, met een quasi gegarandeerd rendement op 1,5 jaar volgens mij. Volgens Cash is het aandeel CMB zeker te volgen!!