De toekomstplannen van MeDirect.be
Re: De toekomstplannen van MeDirect.be
EarthNvstr1 schreef: ↑27 juni 2021, 14:48Ik hoop dat ook, maar voor een andere reden.
De komst van Itsme is een goede zaak en is handig. Maar voor belangrijke zaken heb ik liefst dat er daarnaast ook nog een mogelijkheid blijft bestaan dat niet afhankelijk is van Itsme.
Iedereen kan dan ook zelf kiezen om wel/niet Itsme te gebruiken.
Estate Guru believer.
Is Itsme effectief zo veilig als gezegd wordt?
In ons vaccinatiecentrum is duidelijk aangegeven dat fotograferen verboden is.David_DeWa schreef: ↑27 juni 2021, 13:30 Er waren er zelfs bij die het nodig vonden om iedere stap van de procedure, van infobord tot de pleister op hun arm, te fotograferen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Als symbool van verdraagzaamheid kan deze post tellen... en wat is de relevantie tot de topic ' toekomstplannen van Medirect'? Het ontgaat me efkes vooral dan de denigrerende praat in het laatste deel van jouw post?David_DeWa schreef: ↑27 juni 2021, 13:30Het moet dan wel een gsm zijn waar je een app kan op downloaden en installeren.
En het is niet altijd een kwestie van geld. Net zoals Annetje kan je ook geen smartphone hebben uit bewuste keuze, omdat het niets aan je leven toevoegt, omdat de voordelen voor je niet opwegen tegen de nadelen,....
En wat heeft het bezit van een smartphone te maken met de kostprijs van een tv abbo? Ik heb ook geen TV abonnement maar kijk wel TV. Ik telefoneer ook en verstuur ook SMSjes. Zonder smartphone.
Het zou er nog maar aan moeten ontbreken.Daar ben ik nog niet zo zeker van.Maar wie stil blijft staan terwijl de rest van de wereld verder evolueert, zal altijd minder en minder kunnen doen en uiteindelijk helemaal uit de boot vallen.
Het omgekeerde kan net zo goed gebeuren. Binnenkort heb je overwegend een generatie die zich niet meer kan behelpen zonder al de technologie. Als de technologie het dan eens massaal laat afweten, ongezien in prijs stijgt, of de grondstoffen voor die technologie zijn niet meer voldoend voorhanden zijn ze waarschijnlijk hulpeloos en vallen ze bijna letterlijk uit de boot.
Het viel me vrijdag ll. tijdens de pfizer-1 vaccinatieshift al op. In tegenstelling tot de leeftijdsgroep tot 45 jaar vertoeven de minus dertigers precies niet meer tot de reële wereld. Op een enkeling na komen ze binnen met hun duim op en neus vooor een scherm. En dit van aan de ingang tot ze terug buitengaan. Je moet er ook alles drie keer zeggen want de eerste keer hebben ze je niet gehoord, als ze al niet rondlopen met pluggen in hun oren want dan horen ze al helemaal niets meer buiten hun technologisch gestuurde wereld. Er waren er zelfs bij die het nodig vonden om iedere stap van de procedure, van infobord tot de pleister op hun arm, te fotograferen. Blijkbaar verliezen ze hun identiteit als niet iedere stap ervan op FB ec. staat?
Benieuwd hoe ze zich gaan gedragen als hun basisbehoeften niet kant en klaar meer dagelijks voor hun neus worden gezet en ie er dan uit de boot dreigt te gaan vallen.![]()
Anderzijds, onder de veertig aanwezige vrijwilligers waren er juist geteld twee jonger dan dertig.
-
- Verbannen Gebruiker
Natuurlijk kan een gewone GSM een SMS ontvangen.
Maar daar kan je toch geen apps mee binnenhalen?
En als ik het goed gelezen heb werkt itsme alleen als je de app download op een telefoontoestel.
Zelfs op een tablet met WIFI en 4G werkt het niet. As dat wel werkt hoor ik het graag en op welke wijze.
-
- Verbannen Gebruiker
Kan zijn, maar ik ga echt geen duizend man met een smartphone in de hand aanspreken en vragen wat ze er precies mee aan het doen zijn. Toch niet zolang ze hem niet ongevraagd op mezelf of andere personen richten.
Gedragsregels vaccinatiecentrum
Het vaccinatiecentrum is een plaats in een medische setting waar enkele afspraken gelden om het verloop van de vaccinaties zo respectvol en aangenaam mogelijk te maken.
Houd 1,50 meter afstand van elkaar in en rond het vaccinatiecentrum
Het dragen van een mondmasker in het vaccinatiecentrum is verplicht
Voorafgaande meting van de lichaamstemperatuur van elke bezoeker aan het onthaal van het vaccinatiecentrum is verplicht
Het ontsmetten van je handen bij het onthaal van het vaccinatiecentrum is verplicht
Kom steeds alleen naar je ingeplande afspraak.
Een uitzondering wordt gemaakt voor bezoekers die begeleiding nodig hebben. Eén begeleider per bezoeker is toegelaten in het vaccinatiecentrum. Deze hoeft niet buiten te wachten maar kan de gevaccineerde voor de ganse duur van zijn/haar bezoek begeleiden.
Roken is verboden in het vaccinatiecentrum
De faciliteiten en infrastructuur van het vaccinatiecentrum worden met respect behandeld
Dieren zijn niet toegelaten met uitzondering van assistentiehonden
Gevaarlijke voorwerpen zijn verboden
Het vaccinatiecentrum is geen stilteplek, maar toch vragen we je om rustig en discreet te spreken tijdens je bezoek
Gsm-gebruik is toegestaan zolang het de andere bezoekers niet stoort. Er wordt gevraagd om je gsm te gebruiken op de stille functie
Het afspelen van muziek is niet toegestaan. Beluister muziek en bekijk filmpjes met een hoofdtelefoon
Het nemen van foto’s of het maken van filmpjes is verboden
Eten is niet toegestaan, tenzij hiervoor een medische reden is. Een kleine snack (vb. voorverpakte droge koek, snoepgoed,…) is toegestaan
Er wordt drinken aangeboden (water) in de rustruimte. Eigen dranken en alcoholische dranken zijn verboden
Houd het vaccinatiecentrum en haar omliggende omgeving en parking net en rein. Afval hoort in de vuilnisbak
Skaten, fietsen, rennen, steppen, enz. kunnen buiten gestald worden, maar mogen niet mee in het vaccinatiecentrum zelf worden meegebracht
Vertoon je ziektesymptomen, meld dit onmiddellijk aan de onthaalmedewerker
Het vaccinatiecentrum is een plaats in een medische setting waar enkele afspraken gelden om het verloop van de vaccinaties zo respectvol en aangenaam mogelijk te maken.
Houd 1,50 meter afstand van elkaar in en rond het vaccinatiecentrum
Het dragen van een mondmasker in het vaccinatiecentrum is verplicht
Voorafgaande meting van de lichaamstemperatuur van elke bezoeker aan het onthaal van het vaccinatiecentrum is verplicht
Het ontsmetten van je handen bij het onthaal van het vaccinatiecentrum is verplicht
Kom steeds alleen naar je ingeplande afspraak.
Een uitzondering wordt gemaakt voor bezoekers die begeleiding nodig hebben. Eén begeleider per bezoeker is toegelaten in het vaccinatiecentrum. Deze hoeft niet buiten te wachten maar kan de gevaccineerde voor de ganse duur van zijn/haar bezoek begeleiden.
Roken is verboden in het vaccinatiecentrum
De faciliteiten en infrastructuur van het vaccinatiecentrum worden met respect behandeld
Dieren zijn niet toegelaten met uitzondering van assistentiehonden
Gevaarlijke voorwerpen zijn verboden
Het vaccinatiecentrum is geen stilteplek, maar toch vragen we je om rustig en discreet te spreken tijdens je bezoek
Gsm-gebruik is toegestaan zolang het de andere bezoekers niet stoort. Er wordt gevraagd om je gsm te gebruiken op de stille functie
Het afspelen van muziek is niet toegestaan. Beluister muziek en bekijk filmpjes met een hoofdtelefoon
Het nemen van foto’s of het maken van filmpjes is verboden
Eten is niet toegestaan, tenzij hiervoor een medische reden is. Een kleine snack (vb. voorverpakte droge koek, snoepgoed,…) is toegestaan
Er wordt drinken aangeboden (water) in de rustruimte. Eigen dranken en alcoholische dranken zijn verboden
Houd het vaccinatiecentrum en haar omliggende omgeving en parking net en rein. Afval hoort in de vuilnisbak
Skaten, fietsen, rennen, steppen, enz. kunnen buiten gestald worden, maar mogen niet mee in het vaccinatiecentrum zelf worden meegebracht
Vertoon je ziektesymptomen, meld dit onmiddellijk aan de onthaalmedewerker
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
In het vaccinatiecentrum waar ik ben geweest hing nagenoeg hetzelfde ...
"Gedragsregels vaccinatiecentrum: doe normaal"
Daaronder stond ook een QR-code waarmee je een instructiefilmpje kan bekijken.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 28 juni 2021, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor inloggen bij Me wat nodig een internet verbinding en gsm met sim.(sms code te ontvangen)
Dus its me app niet nodig.
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat klopt inderdaad.
Ik dacht dat je het over ITSME had. Verkeerde terugkoppeling van mij dus.
Ik vond persoonlijk de toegang tot MeDirect, combinatie van inloggen en SMS-code, niet echt praktisch.
Zat ik daar ingelogd op de site en moest ik soms minuten lang wachten tot hun SMS erdoor kwam. Of niet. Dan maar een nieuwe code aangevraagd. Kwamen dan een half uur later alle codes gelijktijdig en niet in volgorde binnen zodat ik niet meer wist welke code nu de juiste was.
En dat allemaal om een geldsom naar een ander rekening over te schrijven.
Ik was blij dat ik van die rekening af was. Niet dat de inlogprocedure de doorslag gaf. Maar het gehannes met hun inlogprocedures tezamen met verwaarloosbare meerwaarde van de netto intrest was voor mij de moeite niet meer waard om er nog langer een rekening te blijven aanhouden. Maar dat is ook maar gewoon mijn mening.
Ik dacht dat je het over ITSME had. Verkeerde terugkoppeling van mij dus.
Ik vond persoonlijk de toegang tot MeDirect, combinatie van inloggen en SMS-code, niet echt praktisch.
Zat ik daar ingelogd op de site en moest ik soms minuten lang wachten tot hun SMS erdoor kwam. Of niet. Dan maar een nieuwe code aangevraagd. Kwamen dan een half uur later alle codes gelijktijdig en niet in volgorde binnen zodat ik niet meer wist welke code nu de juiste was.
En dat allemaal om een geldsom naar een ander rekening over te schrijven.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Ik was blij dat ik van die rekening af was. Niet dat de inlogprocedure de doorslag gaf. Maar het gehannes met hun inlogprocedures tezamen met verwaarloosbare meerwaarde van de netto intrest was voor mij de moeite niet meer waard om er nog langer een rekening te blijven aanhouden. Maar dat is ook maar gewoon mijn mening.
Als je een tablet hebt en een gewone GSM kan je itsme ook activeren en gebruiken op je tablet.
Dan heb je geen smartphone nodig.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is pas een interessante tip. Thx!
Was ik nu toevallig al een tijdje op de uitkijk naar een tablet maar dat combi voordeel kon ik niet direct vinden.
Zelfs niet met een tablet met 4G.
Ik lees altijd maar 'verbindt je tablet met je smartphone....'
Maar die voordelen gaan dus ook op bij een verbinding met een gewone GSM?