De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
ignition schreef: ↑12 september 2018, 11:13 Interessant. Paar vraagjes:
Waarom de tilt naar Europa?
- > is niet strategisch, is gewoon een gevolg van mijn beslissingen voor pensioensparenfondsen en cooperatieve aandelen.
Waarom kan je geen ZPRS/IUSN kopen?
- > Met mijn broker is Euronext makkelijker en goedkoper
Waarom geen AGGH ipv IEAG?
- > Het doel van mijn obligaties in mijn portefeuille is stabilteit.
AGGH is nieuw, ik bekijk het nog even, ben niet zeker of ze de stabiliteit geven die ik wens.
In mijn obligatiefondsen heb ik een zekere meerwaarde, wens ze dus vandaag niet te verkopen/omwisselen, want dan betaal ik RV
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
AGGH is wel hedged, dus in principe stabieler. Lage TER van 0.10% maar je betaald nog wel hedging kosten erbovenop natuurlijk.
Het feit dat het accumulating is weet ik niet of dat een (groot) voordeel is voor obligaties. Iets ivm de beurstaks toen ik er naar keek maar kan het niet direct terugvinden:
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... nuari-2018
Het feit dat het accumulating is weet ik niet of dat een (groot) voordeel is voor obligaties. Iets ivm de beurstaks toen ik er naar keek maar kan het niet direct terugvinden:
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... nuari-2018
Normaal betaal je toch geen RV op de meerwaarde van distribuerende obligatiefondsen?B7H4long schreef: ↑12 september 2018, 11:29ignition schreef: ↑12 september 2018, 11:13 Interessant. Paar vraagjes:
Waarom de tilt naar Europa?