de waarheid omtrent pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: de waarheid omtrent pensioensparen
En kun je dit konkreet maken?
Fiscaal pensioen sparen is zeer gereglementeerd.
Welke beloften zijn ze bij jou niet nagekomen?
Fiscaal pensioen sparen is zeer gereglementeerd.
Welke beloften zijn ze bij jou niet nagekomen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn cijfers staan hier een paar posts hoger, ben nu wel nieuwsgierig waarom ik een ezel zou zijn.vanvossemkelly schreef: ↑24 januari 2019, 18:54 Ik zou iedereen ten stelligste àfraden om aan pensioensparen te doen. De fiscale aftrek (waarmee ze staan te zwaaien en zand in de ogen te strooien) vervalt in het niets met het karig bedrag dat je uitgekeerd krijgt, ik kan er van meespreken! Zoals ezels die achter een wortel aan een stokje lopen, lopen mensen achter valse beloften ivm pensioensparen.
NIET DOEN
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Het enige wat je tegenwoordig wel bij pensioenfondsen hebt, is hoge lopende kosten, vaak rond de 2%. Dit betekend dat na 15 jaar je volledige belastingsvoordeel al is opgeslopt door kosten van de bank. Als je jong bent kan je dan beter investeren in een EFT met zeer lage kosten en hoge spreiding. Helaas ben ik daar zelf wat op latere leeftijd achter gekomen, anders had ik voor mijn 30 alleszinds geen pensioenfonds gespekt en het op die manier geinvesteerd.
Een paar dagen geleden een document van KBC gekregen ivm de vergoedingen op het pensioensparen.
Ik doe al 10 jaar pensioensparen (Pricos) maar het is de eerste keer dat ik dit document kreeg. Dus heb ik het eens in detail bekeken.