De zaak Conings
Re: De zaak Conings
Hij zou dan best Faroek meenemen en wat extra batterijen voor de fiets ...
Leuke cartoon.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Leuke cartoon.
Waar is de tijd van de man met het hoedje, die hebben ze vlugger gevonden
Bij het vierde hoedje was het raak, dacht ik. Ze hadden er eerst de verkeerde hoedjes uitgehaald ... ![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
In china hadden ze hem waarschijnlijk al te pakken, in een dictatuur gaat het waarschijnlijk wat sneller:
https://www.news.com.au/travel/travel-u ... eedf532b44
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Nog niks gedaan heeft?
Raketlanceerders en een automatisch geweer met bijhorende munitie “ontvreemden” is dus niks.
Iemand (MVR) met de dood bedreigen is dus niks (hij heeft zelf al de omgeving van het slachtoffer verkend).
Dezelfde bedreigingen naar een moskee (dus een verzamelplaats waar heel veel mensen samenkomen) uiten is ook niks.
Gezien zijn achtergrond en training én door het wapenarsenaal in zijn bezit zouden er wel eens heel veel slachtoffers kunnen vallen. Moeten we daarvoor zo'n machtsontplooiing doen? Ik weet het niet. We kunnen natuurlijk ook gewoon wachten tot hij een van deze wapens gebruikt ...
Ik vind dat verhaal van die moskee trouwens heel erg vaag...
De ene dag zegt de media dat hij geen vrienden heeft, en niemand iets verteld heeft, de andere dag zeggen ze dat ze van een vriend van hem gehoord hebben dat hij een moskee had bedreigd.
Het is een beetje: de zus van de bakker waar mijn neef gaat kent een vriend van Jurgen Conings, en die heeft gezegd dat hij een moskee wil opblazen...
Het is ook gewoon onlogisch, het past niet in het hele verhaal...
Vermoedelijk heeft Jurgen wat racistische uitspraken gedaan een paar jaar geleden, en nu maken mensen er dat van (dat is mijn vermoeden)
De ene dag zegt de media dat hij geen vrienden heeft, en niemand iets verteld heeft, de andere dag zeggen ze dat ze van een vriend van hem gehoord hebben dat hij een moskee had bedreigd.
Het is een beetje: de zus van de bakker waar mijn neef gaat kent een vriend van Jurgen Conings, en die heeft gezegd dat hij een moskee wil opblazen...
Het is ook gewoon onlogisch, het past niet in het hele verhaal...
Vermoedelijk heeft Jurgen wat racistische uitspraken gedaan een paar jaar geleden, en nu maken mensen er dat van (dat is mijn vermoeden)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/26 ... -telegram/"Niveau nihil, maar ja, wat hadden we verwacht van een groepje terroristenondersteunders (sic)". Dat bericht stuurt Marc Van Ranst in de nacht van dinsdag op woensdag naar de aanhangers van de voortvluchtige militair Jürgen Conings op de chatapplicatie Telegram. Dat heeft VRT NWS ontdekt en wordt bevestigd door de viroloog. “Dat was niet slim”, zegt Van Ranst in een korte reactie.
Hallucinant.
Dat is juist het punt. Men heeft hier een groep mensen die doorgeslagen zijn rond de figuur JC. MVR is/was een doelwit van JC. Als MVR die groep mensen dan gaat uitdagen en provoceren dan is dat het laatste wat zou mogen gebeuren. Dat vind ik hallucinant, ja. De man heeft daarenboven ook een gezin waarvoor hij de verantwoordelijkheid draagt.
Ik zie vooral in de tekst dat MVR eens kwam kijken in die Telegram groep , dat hij daar zelf ook en eerst uitgedaagd werd.. dat hij dan iets gegeven heeft dat voor hem een passend antwoord was op dat moment.
Als ik hem was geweest (indien mogelijk) zou ik eens gaan kijken met een ander profiel dan zijn eigen naam.
MVR ging eens kijken in een groep die anderen gevormd hadden als steun voor een andere (van HUN zijde) die het MVR niet zo goed voor heeft. Verboden ?
Het is voor mij duidelijk te zien aan de reacties hoe verdraagzaam die anderen zijn, hoe fijn in de omgang, hoe doorgedraaid, gek en boers, gekgeluld door hun eigen opruiende soort,... etc.
Het is een beetje zoals op Spaargids zeker he ?
Leden die anderen bedreigen met fysieke afrekeningen zitten hier nog altijd (al dan niet ietsje meer op borrowed time tegenwoordig), roeren nog altijd hun domme klep en hebben nog altijd de pretentie dat zij de enige vorm van juist prediken en door hun ideologie (??? nou moe) of hun eigen superieure zelf boven alle anderen verheven zijn die andersdenkend zijn.
Hoe noem je dat ? Extreem en geradicaliseerd ?
De geradicaliseerde terrorist en zijn aanhangers die prediken : De rest is fout want WIJ denken er anders over !
Je moet dan waarschijnlijk meer je eigen niet extreme gedachtengoed wegcijferen want zo hoort het (?)
Jij mag natuurlijk, zoals iedereen, kiezen naar welke kant jouw sympathie uitgaat. Dat staat je vrij.
Als ik hem was geweest (indien mogelijk) zou ik eens gaan kijken met een ander profiel dan zijn eigen naam.
MVR ging eens kijken in een groep die anderen gevormd hadden als steun voor een andere (van HUN zijde) die het MVR niet zo goed voor heeft. Verboden ?
Het is voor mij duidelijk te zien aan de reacties hoe verdraagzaam die anderen zijn, hoe fijn in de omgang, hoe doorgedraaid, gek en boers, gekgeluld door hun eigen opruiende soort,... etc.
Het is een beetje zoals op Spaargids zeker he ?
Leden die anderen bedreigen met fysieke afrekeningen zitten hier nog altijd (al dan niet ietsje meer op borrowed time tegenwoordig), roeren nog altijd hun domme klep en hebben nog altijd de pretentie dat zij de enige vorm van juist prediken en door hun ideologie (??? nou moe) of hun eigen superieure zelf boven alle anderen verheven zijn die andersdenkend zijn.
Hoe noem je dat ? Extreem en geradicaliseerd ?
De geradicaliseerde terrorist en zijn aanhangers die prediken : De rest is fout want WIJ denken er anders over !
Je moet dan waarschijnlijk meer je eigen niet extreme gedachtengoed wegcijferen want zo hoort het (?)
Jij mag natuurlijk, zoals iedereen, kiezen naar welke kant jouw sympathie uitgaat. Dat staat je vrij.
Ik neem hier geen standpunt in omtrent MVR. Ik bekijk dit puur vanuit het gegeven dat er een groep mensen is die een gewapende militair die een omstreden mediafiguur/deskundige in een hedendaagse problematiek wil van kant maken, steunt. Die omstreden persoon gaat dan die groep mensen provoceren.
MVR heeft bijv kinderen. Hij kan niet eeuwig in dat safehouse blijven. Er moet maar één van die mensen uit die groep ook doldraaien, en dan?
MVR heeft bijv kinderen. Hij kan niet eeuwig in dat safehouse blijven. Er moet maar één van die mensen uit die groep ook doldraaien, en dan?
En tegen wie moeten we ons als maatschappij meest keren ?
MVR ... Of die groep met Conings en aanhangers ?
We hebben als maatschappij na diverse aanslagen al wat moeite gedaan om moslimextremisten tot inkeer te brengen (of zoiets). Moeten we dan nu tegen MVR zeggen dat hij wel in een schuilhuis mag of moet gaan zitten maar zich verder stil moet houden voor iedereen ?
Moeten we MVR vertellen wat hij wel of niet voor zijn kinderen moet doen ? Mag hij dat niet zelf beslissen ?
Of moeten we ageren tegen die groep die het op hem gemunt heeft ?
MVR ... Of die groep met Conings en aanhangers ?
We hebben als maatschappij na diverse aanslagen al wat moeite gedaan om moslimextremisten tot inkeer te brengen (of zoiets). Moeten we dan nu tegen MVR zeggen dat hij wel in een schuilhuis mag of moet gaan zitten maar zich verder stil moet houden voor iedereen ?
Moeten we MVR vertellen wat hij wel of niet voor zijn kinderen moet doen ? Mag hij dat niet zelf beslissen ?
Of moeten we ageren tegen die groep die het op hem gemunt heeft ?
Deze keer verdedig je echt het onverdigbare, Haelewyn. De man geeft zelf toe dat hij een fout maakte.
Neen, MVR mag dat niet zomaar zelf beslissen. Hij brengt zijn familie in gevaar. De veiligheid ervan staat voorop. Niet zijn overtuigingen.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 27 mei 2021, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Simpel: tegen beiden
Want je stelt ons nu voor de keuze tussen extreem-links en extreem-rechts...
We kunnen ook gewoon extremisme veroordelen tout court (los van de richting)
Dan heeft MVR een probleem. Maar de verantwoordelijkheid ligt duidelijk bij een ander. Geweld en bedreigen en je krijgt je goesting. Gewoon volhouden, als strategie, en je krijgt je goesting: elke linkse klep het zwijgen opleggen.MoreOrLess schreef: ↑27 mei 2021, 09:48 Ik neem hier geen standpunt in omtrent MVR. Ik bekijk dit puur vanuit het gegeven dat er een groep mensen is die een gewapende militair die een omstreden mediafiguur/deskundige in een hedendaagse problematiek wil van kant maken, steunt. Die omstreden persoon gaat dan die groep mensen provoceren.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen