De zaak Conings
Re: De zaak Conings
Dit!
Maar de bierkaai valt niet in te nemen.![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
Maar de bierkaai valt niet in te nemen.
![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
Zie o.a. zaak Kaouakibi, wordt schijnbaar ook verder betaald. Zo zullen er nog wel zijn, elk jaar lees je enkele exeptionele gevallen in de krant. Zo zijn er die maanden/jaren thuis of in een hoekje op kantoor hun broek verslijten om niks te doen. Denk niet dat dit privéwerknemers zijn.
Ik verdedig haar niet maar een politica is niet hetzelfde als een werknemer. Daar zijn andere regels op van toepassing. En als ik me niet vergis was ze niet onwettig afwezig maar had ze een ziekenbriefjeE10ne schreef: ↑3 juni 2021, 13:19Zie o.a. zaak Kaouakibi, wordt schijnbaar ook verder betaald. Zo zullen er nog wel zijn, elk jaar lees je enkele exeptionele gevallen in de krant. Zo zijn er die maanden/jaren thuis of in een hoekje op kantoor hun broek verslijten om niks te doen. Denk niet dat dit privéwerknemers zijn.
De politie en het gerecht zeggen dat. Ik baseer me nog altijd eerder op wat zij zeggen dan op de cowboyverhalen en complottheorieën die op de sociale fora circuleren.
De staat van dienst doet er niet toe. Twee weken is 2 weken. De wetgeving voorziet niet in langere termijnen omwille van de staat van dienst of wat dan ook.
Het lijkt me dat je vooral een afkeer hebt van België en hoe het er hier aan toe gaat. Wat die minderjarigen betreft: die zullen inderdaad niet zwaar gestraft worden want, behalve indien ze berecht worden als meerderjarigen (wat nog steeds uitzonderlijk is), verschijnen minderjarigen niet voor een strafrechter maar voor een jeugdrechter. En een jeugdrechter kan geen straffen uitspreken maar enkel maatregelen opleggen (zoals tijdelijk verblijven in een open of gesloten instelling). Ons jeugdrecht is gebaseerd op tweede kansen vanuit het idee dat een minderjarige nog steeds zijn leven kan beteren.foopah schreef: ↑3 juni 2021, 12:22 Ik wil geen recuperatie doen van de zaak met de groepsverkrachting, maar ook daar gaan we weer zien dat de slachtoffers naar rechtvaardigheid kunnen fluiten en de daders er goedkoop (of gratis) van afkomen omdat de rechter die arme jongens hun toekomst niet wil ontnemen. België.
klopt : ziektebriefje, daar kan men geen speld tussen krijgen.m-peeters schreef: ↑3 juni 2021, 13:30Ik verdedig haar niet maar een politica is niet hetzelfde als een werknemer. Daar zijn andere regels op van toepassing. En als ik me niet vergis was ze niet onwettig afwezig maar had ze een ziekenbriefjeE10ne schreef: ↑3 juni 2021, 13:19
Zie o.a. zaak Kaouakibi, wordt schijnbaar ook verder betaald. Zo zullen er nog wel zijn, elk jaar lees je enkele exeptionele gevallen in de krant. Zo zijn er die maanden/jaren thuis of in een hoekje op kantoor hun broek verslijten om niks te doen. Denk niet dat dit privéwerknemers zijn.
Het zijn ook geen werknemers, het is GEEN beroep, maar zij oefenen een ambt uit. In princiepe zijn ze met dat ambt met niets in regel, geen ziekteverzekering geen verzekering voor dop.
Hun "ere"loon wordt wel gedurende hun volledige ambtstermijn uitbetaald, en nemen ze ZELF ontslag dan krijgen ze nog een koninklijke royale ontslagvergoeding
Dan zeggen we hetzelfde, we weten het dus niet. Niet de eerste keer dat er valse info verspreid wordt, zelfs in dit dossier heeft Quickie op tv al verkeerde info gegeven (leugens verteld dus eigenlijk).
Veel succes daarmee in een bedrijf met een grote en sterke vakbond en later voor de arbeidsrechtbank.
Het lijkt me onmogelijk om als mens met meer dan 2 hersencellen geen afkeer te hebben van het gerecht in dit land. Wat betreft de minderjarigen: dit beleid komt de facto neer op zeggen dat je onder de 18 kan doen wat je wil (groepsverkrachting gevolgd door zelfmoord) en je moet nooit ofte nooit schrik hebben voor een zware straf. Dit krapuul is al verloren voor de rest van hun leven, of denk je dat dit chirurgen en ingenieurs gaan worden ?m-peeters schreef: ↑3 juni 2021, 13:39 Het lijkt me dat je vooral een afkeer hebt van België en hoe het er hier aan toe gaat. Wat die minderjarigen betreft: die zullen inderdaad niet zwaar gestraft worden want, behalve indien ze berecht worden als meerderjarigen (wat nog steeds uitzonderlijk is), verschijnen minderjarigen niet voor een strafrechter maar voor een jeugdrechter. En een jeugdrechter kan geen straffen uitspreken maar enkel maatregelen opleggen (zoals tijdelijk verblijven in een open of gesloten instelling). Ons jeugdrecht is gebaseerd op tweede kansen vanuit het idee dat een minderjarige nog steeds zijn leven kan beteren.
-
- Verbannen Gebruiker
Beleid en wetten door politici bepaald. Door parlement in wetten gegoten. Gerecht moet dat toepassen. Graag of niet.
Wat bent u? Chirurg of ingenieur? Of allebei?denk je dat dit chirurgen en ingenieurs gaan worden ?
En ?iambillionnaire schreef: ↑4 juni 2021, 09:01 Beleid en wetten door politici bepaald. Door parlement in wetten gegoten. Gerecht moet dat toepassen. Graag of niet.
Ah we gaan op de man spelen. Is Weverke terug ?
Wie 2 hersencellen heeft zal wel weten dat de wetten gemaakt worden door politici.foopah schreef: ↑4 juni 2021, 08:56
Het lijkt me onmogelijk om als mens met meer dan 2 hersencellen geen afkeer te hebben van het gerecht in dit land. Wat betreft de minderjarigen: dit beleid komt de facto neer op zeggen dat je onder de 18 kan doen wat je wil (groepsverkrachting gevolgd door zelfmoord) en je nooit ofte nooit schrik hebben voor een zware straf.
Of dat zelfmoord altijd een feit is dat anderen niet voor jou hebben gepleegd. Hoe jammer het ook allemaal is.
Tiens ! Al die jaren NVA mee in het bestuur of gewild in de oppositie heeft de wereld nog niet veel beter gemaakt.
Ik ben het met je eens dat de rechtspraak ook niet echt uit de kan haalt wat er in zit.
Wat de wet de Facto inhoudt... dat is je eigen invulling.
Je voorbeeld is een zaak die nog maar begint te lopen. Je moet al de toekomst kunnen voorspellen om te weten dat er geen straffen gaan uitgesproken worden en wat er daar wel gedaan is of niet.. en door wie.
Versta me niet verkeerd : ik ben ook pro harde straffen voor zedenfeiten, pesterijen, bendevorming en daaraan gekoppelde misdrijven.
Evenzeer of zelfs meer als met de zaak Conings is hier het proces in de media gemaakt.
Hopelijk worden het nooit foopah's of aanverwante.
Alhoewel : er was al een bende en pesterijen, ruzie zoeken etc.
Te laat ! Ze zijn waarschijnlijk verloren.
-
- Verbannen Gebruiker
Veel te moeilijk blijkbaar Geen dokter of ingenieurfoopah schreef: ↑4 juni 2021, 13:03En ?iambillionnaire schreef: ↑4 juni 2021, 09:01 Beleid en wetten door politici bepaald. Door parlement in wetten gegoten. Gerecht moet dat toepassen. Graag of niet.
Maar je kijkt er wel naar op. Chirurgen en ingenieurs zijn echter ook maar gewone mensen.
-
- Verbannen Gebruiker
Je hebt nog altijd niet verklaard wat de gebrekkige werking van het gerecht te maken heeft met de politici die de wetten maken. De range in straffen moet er zijn. Dat je systematisch naar de onderkant van de range mikt, dat is niet de schuld van de politiek. Precies te moeilijk voor jou dan.iambillionnaire schreef: ↑4 juni 2021, 13:52Veel te moeilijk blijkbaar Geen dokter of ingenieur
Maar je kijkt er wel naar op. Chirurgen en ingenieurs zijn echter ook maar gewone mensen.
Ik kijk helemaal niet op naar chirurgen en ingenieurs, dat maak je er weer zelf van. De club van de woordenverdraaiers heeft er weer een erelid bij blijkbaar. Ik bedoelde dat kerels die op hun 14de al gekend zijn bij het gerecht en nu een groepsverkrachting plegen, maar heel weinig kans hebben om terug 'fatsoenlijk' te worden. Je kan me nu trollsgewijs weer op het woord 'fatsoenlijk' pakken, de meesten zijn het erover eens dat een groepsverkrachting niet fatsoenlijk is.
Dus ja, thanks voor de bevestiging.
Hij spreekt je aan met U en is verontwaardigd om vergeleken te worden met Weverke.
Ik denk dat het Inquirer is !!![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ik denk dat het Inquirer is !!
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Chirurgen staan in de top 5 van de beroepen die de meeste psychopaten tellen. https://businessam.be/beroepen-die-de-m ... en-tellen/
Maar dit geheel terzijde.