De zaak Conings
Re: Corona-virus.
Het is maar hoe je het bekijkt ... misschien kunnen jullie je allemaal lid maken van de "steungroep" voor onze brave loebas.
Dat die mens iets heeft meegemaakt, dat hij doorgeslagen is, dat er ergens een trigger is die dit heeft veroorzaakt ... het zal wel kloppen ... maar om dan te sympathiseren (voor mij lijkt dat toch ongeveer hetzelfde als goedpraten maar dat zal aan mijn beperkte woordenschat liggen ) met zijn plannen is iets totaal anders.
Jij en ik hebben op één of andere manier ook al van alles meegemaakt in ons leven en hebben daar al of niet hulp voor gezocht/gekregen maar dat is nog iets totaal anders dan de wapens opnemen en van plan zijn mensen af te maken omdat zijn vrijheid beknot wordt.
En wat het machtsvertoon betreft : er zal wel ergens een dossiertje liggen waaruit blijkt dat het nodig is zeker.
Een vluchteling die Europa probeert binnen te raken omdat hij/zij in hun land van alles hebben meegemaakt en op zoek is naar een beter leven wordt beschouwd als een terrorist en uitgespuwd door een bepaald deel van onze bevolking terwijl een militair (die er waarschijnlijk deels de oorzaak van is dat mensen uit die regio waar hij opereerde naar hier proberen te vluchten) die van plan is terroristische daden te plegen daarvoor wordt gesympathiseerd. Mij krijg je dat echt op geen enkele manier uitgelegd.
En om Charlesvdw te plezieren : de cijfers op IC zijn weer een klein beetje gedaald en er zijn weer een paar mensen extra gevaccineerd.
@David_de_Wa : probeer ik nu nog altijd vriendjes te maken ?
Laatst gewijzigd door geebee op 22 mei 2021, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
In Frankrijk zijn de militairen en oud militairen wel nog zo braaf om eerst de regerende klasse te wijzen op de problemen in onze maatschappij die hier verrotten terwijl zij hetzelfde probleem in andere landen moeten gaan bestrijden. Leg de logica maar eens uit aan de werkende mens.
Indien die man echt van plan is/was om aanslag(en) te plegen heeft hij reeds meer dan voldoende de mogelijkheid gehad.geebee schreef: ↑22 mei 2021, 09:21
Een vluchteling die Europa probeert binnen te raken omdat hij/zij in hun land van alles hebben meegemaakt en op zoek is naar een beter leven wordt beschouwd als een terrorist en uitgespuwd door een bepaald deel van onze bevolking terwijl een militair (die er waarschijnlijk deels de oorzaak van is dat mensen uit die regio waar hij opereerde naar hier proberen te vluchten) die van plan is terroristische daden te plegen daarvoor wordt gesympathiseerd. Mij krijg je dat echt op geen enkele manier uitgelegd.
Zoals nu het geval is, worden de politici, de politie en het leger flink in hun blootje gezet.
Hoelang gaat dit machtsvertoon nog duren of een langzame dood sterven om zo weinig mogelijk gezichtsverlies te ondergaan?
Goedpraten of sympathie... Het is maar een klein verschil. Ik vind het een nuance die het verdedigen niet waard is.
Fijnbespraakt zijn of een zeveraar : idem, .. een klein verschil.
Te vaak wordt hier niet gezegd wat er wel degelijk gezegd is.
Een zeer goedkope truc en woordspelletjes voor wie graag spelletjes speelt maar zich verstopt voor de werkelijkheid van zijn eigen sympathieën.
Als ik me niet vergis waren politici de bevolking al kwijt in de jaren 70..
Het is niks nieuws en het zal nooit anders zijn.
Ook niet voor die politici die zeggen anders te zijn en de kaarten spelen in het voordeel van het eigen electoraal voordeel.
Synthese : ze zijn allemaal slecht. De ene op een andere manier dan de andere.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210521_97198981E10ne schreef: ↑22 mei 2021, 09:45 Indien die man echt van plan is/was om aanslag(en) te plegen heeft hij reeds meer dan voldoende de mogelijkheid gehad.
Zoals nu het geval is, worden de politici, de politie en het leger flink in hun blootje gezet.
Hoelang gaat dit machtsvertoon nog duren of een langzame dood sterven om zo weinig mogelijk gezichtsverlies te ondergaan?
Dat ze in hun blootje worden gezet is een feit maar dat staat volledig los van het gegeven van dat wat hij van plan was en al zeker geen reden om te sympathiseren/goedpraten.
Inderdaad, er gelden nog steeds corona maatregelen, een grootschalige manhunt met zowat het voltallige politiekorps, opsporingsdiensten, speciale eenheden, de honden brigade, het leger en internationale militairen organiseren in een natuurgebied is een flagrante overtreding van de corona regeltjes, als La Boum niet mag...
Het is natuurlijk allemaal de schuld van dat corona virus, door de epidemie heeft een zekere extreem linkse viroloog de autoriteit en een dagelijks forum gekregen om naast het virus praatje iedereen die niet links genoeg is te criminaliseren en in het rechtse kamp te duwen. En dan zijn we verwonderd dat er nog meer een wij-zij maatschappij ontstaat en dat een enkeling tilt slaat en ontspoort.
Sympathie voor Conings in de verste verte niet, maar evenmin voor Van Ranst, hoog tijd dat ze zijn polariserend gezever uit de media halen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jullie Franstaligen smullen toch wel van die umlaut hé?
Nog ééntje om het af te leren:
Er circuleren al citaten uit zijn brieven:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Eigenlijk een hoop troela en gezwets, vind je niet ? Anders : Ik wel....
Hij maakt nog kans om krankzinnig verklaard te worden als het voorbij is.
Meer dan op vrijspraak.
Hij maakt nog kans om krankzinnig verklaard te worden als het voorbij is.
Meer dan op vrijspraak.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, neen. Hij legt integendeel de vinger op de wonde. En als de rest van zijn brieven zo braaf zijn is het hele circus helemaal belachelijk.
Wie had dat kunnen vermoeden?
We zullen zien...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wat vind je net gezwets?
Dat ze leugens hebben verspreid?
dat klopt toch? zeker in de eerste maanden
Dat ze beslissen hoe we moeten leven?
dat klopt toch ook? of zijn er geen corona-maatregelen soms?
Dat ze haat en frustratie zaaien?
klopt toch? Jurgen is er zelf een voorbeeld van...
Dat er weinig opstand is?
klopt toch ook?
En dat je gestraft wordt als je iets zegt?
lichte overdrijving, maar minstens wel gedeeltelijk gelijk, je wordt minstens weggezet als extremist
Dus ik kijk ernaar uit wat jij gezwets vind...
Dat ze leugens hebben verspreid?
dat klopt toch? zeker in de eerste maanden
Dat ze beslissen hoe we moeten leven?
dat klopt toch ook? of zijn er geen corona-maatregelen soms?
Dat ze haat en frustratie zaaien?
klopt toch? Jurgen is er zelf een voorbeeld van...
Dat er weinig opstand is?
klopt toch ook?
En dat je gestraft wordt als je iets zegt?
lichte overdrijving, maar minstens wel gedeeltelijk gelijk, je wordt minstens weggezet als extremist
Dus ik kijk ernaar uit wat jij gezwets vind...
Ik herinner me alvast inderdaad verschillende flagrante leugens van politici en MVR.
Ja, behalve "ze zaaien haat en frustratie", daar ben ik het volledig mee eens.
Altijd gedacht dat bv BDW toch wel enige "haat en frustratie" bij jouw teweeg bracht, om het nog zacht uit te drukken, dus vreemd dat je het nu gezwets vindt, het kan verkeren blijkbaar
Ik ben niemand extra gaan haten dus bij mij is er niets ontkiemd, als er al iets gezaaid werd.
Ik haatte de rest van de wereld al voordien, dus ja... Er konden er niet veel meer bij.
Of ik on behalf of BDW afscheidsbrieven zou schrijven en zelf in Antwerpen Rambo spelen ?
Dat dan ook weer niet...
Door de aanpak van de Vlaamse regering gaat er al links en rechts eentje zijn ogen open die ziet dat dat ook niet het betere alternatief is.
Dus : ik kan met de wereld zoals hij vandaag is beter leven dan die andere blijkbaar.
Het is alsof je in hongerstaking gaat omdat de spruitjes dit jaar niet lekker rond en groot zijn maar van een kleiner formaat.
AL die dingen die besproken werden hierboven storen mij niet. Ze beinvloeden mijn leven niet.
Ik voel me er geen seconde voor tekort gedaan.
Dat virus is er.. We moeten er het beste van maken.
C'est tout.
Er gaat niemand meer het virus overleven door deze actie van Soldaat weetikveel. Zijn bijdrage aan een betere wereld is voor mijn part nihil. Wat hij in de rest van zijn leven heeft bijgedragen aan de maatschappij weet ik niet en het staat los van wat hij nu aan het doen is.
Ik haatte de rest van de wereld al voordien, dus ja... Er konden er niet veel meer bij.
Of ik on behalf of BDW afscheidsbrieven zou schrijven en zelf in Antwerpen Rambo spelen ?
Dat dan ook weer niet...
Door de aanpak van de Vlaamse regering gaat er al links en rechts eentje zijn ogen open die ziet dat dat ook niet het betere alternatief is.
Dus : ik kan met de wereld zoals hij vandaag is beter leven dan die andere blijkbaar.
Het is alsof je in hongerstaking gaat omdat de spruitjes dit jaar niet lekker rond en groot zijn maar van een kleiner formaat.
AL die dingen die besproken werden hierboven storen mij niet. Ze beinvloeden mijn leven niet.
Ik voel me er geen seconde voor tekort gedaan.
Dat virus is er.. We moeten er het beste van maken.
C'est tout.
Er gaat niemand meer het virus overleven door deze actie van Soldaat weetikveel. Zijn bijdrage aan een betere wereld is voor mijn part nihil. Wat hij in de rest van zijn leven heeft bijgedragen aan de maatschappij weet ik niet en het staat los van wat hij nu aan het doen is.
Tja, dat hebben we al eerder besproken, dit is net je probleem:
"storen MIJ niet" , "MIJN leven" , "IK voel"
je kijkt alleen naar jezelf ^^
Er is wel haat gezaaid bij de rest van het land, misschien bij jou niet, maar dat komt omdat het beleid overeen komt met wat jij denkt