Degiro aangeven
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Degiro aangeven
Ik moet in mijn belastingen mijn buitenlandse rekening aangeven.
Eerste stap is het aangeven bij het CAP blijkbaar.
Daarna in de belastingen.
Mijn bij Degiro zie ik enkel een DE rekeningnummer (flatex).
Hoewel ik bij myminfin (-> mijn documenten -> CRS ) toch vermelding zie van twee rekeningen, een NL en een DE.
De 'rekeningnummer' van NL is echter gewoon mijn gebruikersnaam van degiro.
Kan iemand me helpen/bevestigen? Dan kan ik vandaag mijn belastingen nog indienen. :-p
Hoewel ik bij myminfin (-> mijn documenten -> CRS ) toch vermelding zie van twee rekeningen, een NL en een DE.
Kan iemand me helpen/bevestigen? Dan kan ik vandaag mijn belastingen nog indienen. :-p
Re: Degiro aangeven
Dit klopt, de nederlandse rekening is gewoon je gebruikersnaam. Vond dit ook vreemd de eerste keer maar is correct.hansv schreef: ↑15 mei 2022, 20:23 Ik moet in mijn belastingen mijn buitenlandse rekening aangeven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kon je dit snel na aangifte bij CAP terugvinden in MyMinfin?hansv schreef: ↑15 mei 2022, 20:23 Ik moet in mijn belastingen mijn buitenlandse rekening aangeven.
Ik deed zelf aangifte van mijn Degiro rekening in november 2021, maar vind niks terug in MyMinfin.
Ik denk niet dat je je CAP gegevens online kan raadplegen.
Op MyMinFin kan je wel de CRS gegevens inkijken die van de buitenlandse banken komen.
Ik zie dat Duitsland (Flatex) mijn CRS gegevens voor het jaar 2020 pas in maart 2022 aan de Belgische fiscus overgemaakt heeft.
Het kan dus even duren.
Op MyMinFin kan je wel de CRS gegevens inkijken die van de buitenlandse banken komen.
Ik zie dat Duitsland (Flatex) mijn CRS gegevens voor het jaar 2020 pas in maart 2022 aan de Belgische fiscus overgemaakt heeft.
Het kan dus even duren.
Ik kan niet helemaal volgen eigenlijk. Ik heb in de CAP mijn rekening van degiro (de DE-rekening) ingegeven, maar moet je via de CAP dan ook je gebruiksnaam ingeven van degiro en hoe moet je dat dan juist invullen?
Mijn rekening is dit jaar geopend, dus voor de belastingaangifte moet ik mij daar nog niks van aantrekken veronderstel ik dan?
Mijn rekening is dit jaar geopend, dus voor de belastingaangifte moet ik mij daar nog niks van aantrekken veronderstel ik dan?
Je hebt bij De Giro een Nederlandse effectenrekening en een Duitse geldrekening. Je moet beide aangeven bij het CAP (dit jaar) en vermelden in je aangifte PB (volgend jaar).
Voor de aangifte van je Nederlandse effectenrekening zou de identificatie nu gewoon de gebruiksnaam zijn. Persoonlijk herinner ik mij niet meer hoe ik dat destijds aan het CAP gemeld heb.
Voor de aangifte van je Nederlandse effectenrekening zou de identificatie nu gewoon de gebruiksnaam zijn. Persoonlijk herinner ik mij niet meer hoe ik dat destijds aan het CAP gemeld heb.
Ok merci, denk dat het in orde is.centiem schreef: ↑18 mei 2022, 10:33 Je hebt bij De Giro een Nederlandse effectenrekening en een Duitse geldrekening. Je moet beide aangeven bij het CAP (dit jaar) en vermelden in je aangifte PB (volgend jaar).
-
- Newbie
- Contacteer:
Het spijt me dat ik deze thread van onder het stof moet halen maar ik begrijp de aangifte van de rekening van DEGIRO nog steeds niet. In deze thread wordt gezegd dat je beide rekeningen moet aangeven, dus zowel je effectenrekening als het rekeningnummer bij DEGIRO zelf, klopt deze informatie wel?
Dus ik moet op de CAP website van de NBB twee keer een rekening aangeven met telkens DEGIRO B.V. als naam van de instelling en in vakje 'Rekeningnummer (nr.3,a)' moet ik dan bij de ene aangifte het Duits rekeningnummer geven van DEGIRO en bij de tweede aangifte mijn rekening bij DEGIRO. En ik begrijp uit deze thread dat mijn rekening bij DEGIRO dan mijn gebruikersnaam is waarmee ik inlog op de website van DEGIRO?
Het verbaast me dat DEGIRO geen FAQ pagina heeft voor hun Belgische klanten terwijl ze dat bij BUX ZERO wel netjes deden in een artikel getiteld 'JE BUITENLANDSE BANKREKENING AANGEVEN: ALLEEN VOOR BELGISCHE INWONERS', waarvan ik de link hier blijkbaar niet kan plaatsen.
Dus ik moet op de CAP website van de NBB twee keer een rekening aangeven met telkens DEGIRO B.V. als naam van de instelling en in vakje 'Rekeningnummer (nr.3,a)' moet ik dan bij de ene aangifte het Duits rekeningnummer geven van DEGIRO en bij de tweede aangifte mijn rekening bij DEGIRO. En ik begrijp uit deze thread dat mijn rekening bij DEGIRO dan mijn gebruikersnaam is waarmee ik inlog op de website van DEGIRO?
Het verbaast me dat DEGIRO geen FAQ pagina heeft voor hun Belgische klanten terwijl ze dat bij BUX ZERO wel netjes deden in een artikel getiteld 'JE BUITENLANDSE BANKREKENING AANGEVEN: ALLEEN VOOR BELGISCHE INWONERS', waarvan ik de link hier blijkbaar niet kan plaatsen.
Ja, want je hebt effectief 2 rekeningen bij twee instellingen: een effectenrekening bij flatexDEGIRO Bank Dutch Branch en een geldrekening bij flatexDEGIRO Bank AG. De effectenrekening is Nederlands met je login als "rekeningnummer" en de geldrekening is Duits (IBAN beginnend met DE).glozanomoran schreef: ↑11 oktober 2022, 11:03Dus ik moet op de CAP website van de NBB twee keer een rekening aangeven met telkens DEGIRO B.V. als naam van de instelling en in vakje 'Rekeningnummer (nr.3,a)' moet ik dan bij de ene aangifte het Duits rekeningnummer geven van DEGIRO en bij de tweede aangifte mijn rekening bij DEGIRO. En ik begrijp uit deze thread dat mijn rekening bij DEGIRO dan mijn gebruikersnaam is waarmee ik inlog op de website van DEGIRO?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lijkt me ondertussen achterhaald.
Hoe kunnen de effecten op een NEDERLANDSE account staan, als ze beschermd worden door het DUITSE stelsel ipv het NEDERLANDSE?
Degiro dutch branch is volgens mij enkel nog een Nederlands filiaal van een Duitse onderneming...
Zie attachm
Wat niet wil zeggen dat je dus idd 2 rekeningen moet aangeven: de geldrek met Duitse IBAN en de effectenaccount via de gebruikersnaam (login).
Voorlopig heb ik nog enkel maar de geldrek aangegeven.
Zal er eens werk van maken om het tweede ook te doen...
Hoe kunnen de effecten op een NEDERLANDSE account staan, als ze beschermd worden door het DUITSE stelsel ipv het NEDERLANDSE?
Degiro dutch branch is volgens mij enkel nog een Nederlands filiaal van een Duitse onderneming...
Zie attachm
Wat niet wil zeggen dat je dus idd 2 rekeningen moet aangeven: de geldrek met Duitse IBAN en de effectenaccount via de gebruikersnaam (login).
Voorlopig heb ik nog enkel maar de geldrek aangegeven.
Zal er eens werk van maken om het tweede ook te doen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Omdat de Nederlandse branch een bijhuis is van een Duitse instelling: effectenrekening onder gedeeld Nederlands en Duits toezicht, maar enkel met de Duitse garantieregeling. Deutsche Bank België bijvoorbeeld werkt met een gelijkaardige constructie, maar geeft je wel degelijk een Belgische rekening (anders zou je die moeten aangeven).spaarfreakje schreef: ↑17 januari 2023, 09:33Hoe kunnen de effecten op een NEDERLANDSE account staan, als ze beschermd worden door het DUITSE stelsel ipv het NEDERLANDSE?
flatexDegiro rapporteert beide rekeningen dan ook apart aan de Belgische fiscus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
In ieder geval, de laatste jaren is degiro veel minder interessant geworden, omdat er meer risico's zijn:
1) men kan geen custody account meer openen en is dus verplicht te tekenen voor akkoord ivm laten uitlenen van zijn effecten
2) het Duitse Beleggerscompensatiestelsel keert maar 90% uit (met max 20 000 €), terwijl het Nederlandse (of het Belgische) 100% uitkeert (ook met max 20 000 €)
Als zich dat niet ten goede keert, zie ik er me in de toekomst zeker weggaan.
1) men kan geen custody account meer openen en is dus verplicht te tekenen voor akkoord ivm laten uitlenen van zijn effecten
2) het Duitse Beleggerscompensatiestelsel keert maar 90% uit (met max 20 000 €), terwijl het Nederlandse (of het Belgische) 100% uitkeert (ook met max 20 000 €)
Als zich dat niet ten goede keert, zie ik er me in de toekomst zeker weggaan.
Wie laat er nu 20000€ staan bij een broker 

-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat gaat niet over de cash hé maar over de waarde van de effecten zelf.
Als die uitgeleend worden, is er altijd een -weliswaar zeer kleine kans- dat ze niet terugkeren.
Meestal door fraude maar als u denkt dat die niet bestaat, slaap dan zacht.
Als die uitgeleend worden, is er altijd een -weliswaar zeer kleine kans- dat ze niet terugkeren.
Meestal door fraude maar als u denkt dat die niet bestaat, slaap dan zacht.
Ik Heb eens een vraagje bij het aangeven van de NL effecten rekening onder je gebruikersnaam.
Welke adres informatie geven jullie daar mee? Het duitse adres van Degiro? Of het adres van de de NL branche?
Kortom :
Flatex Degiro bank AG
Rotfeder-ring 7, 60327, Frankfurt am Main
of
Flatex Deigro bank dutch Brand
Rembrandt tower - 9th floor
Amstelplein 1
1096 HA Amsterdam
Alvast bedankt!
Welke adres informatie geven jullie daar mee? Het duitse adres van Degiro? Of het adres van de de NL branche?
Kortom :
Flatex Degiro bank AG
Rotfeder-ring 7, 60327, Frankfurt am Main
of
Flatex Deigro bank dutch Brand
Rembrandt tower - 9th floor
Amstelplein 1
1096 HA Amsterdam
Alvast bedankt!