Degiro account - help?
TIP
Re: Degiro account - help?
Was vroeger voor gewone klanten 1.25% + benchmark .pmu schreef: ↑27 maart 2023, 20:24Vind ik niet echt de essentie van de discussie, maar zijn bij Degiro voor een professioneel account de marginvoorwaarden niet "benchmark + 1,25%" (dat vond ik toch ergens in een document - echt transparant zijn ze niet), terwijl die bij IB "benchmark + 1%" zijn op de schrijf tussen de 100.000 USD en 1.000.000 USD? Om maar te zeggen: ongeveer gelijk.lop schreef: ↑27 maart 2023, 18:59
Als platform plat ligt duurt het welgeteld maximaal 5 minuten om een order in te leggen .
Zou eens willen zien of IB en lynx het beter doet .
Het is jij die beweerd dat de leningsvoorwaarden stukken beter zijn .
Wat dus duidelijk niet het geval is .
Je weet aan geen kanten waar je over spreekt dat is mij duidelijk .
Dus je zou inderdaad beter zwijgen .
Qua service en voorwaarden kun je geen beter broker vinden dan Degiro .
Dat jij geen order kunt inleggen bewijst dat je duidelijk niet beschikt over de voorwaarden dat ik heb .
En dat je dan nog geen telefoon kunt gebruiken ook
Is vandaag vast tarief geworden voor jan met de pet op aanvraag 3,9% niet aangevraagd 4,9%
Voor professionele klanten is dit 2% zonder aanvraag en dergelijke .
Bij IB is dit bijna het dubbele en daarvoor moet je al boven de 100 K gaan anders is het nog meer .
Hoe kan dit 2% zijn voor professionele klanten wanneer de rentevoeten bij de Fed en ECB op korte termijn/overnight op meer dan 3% staan? Je zou hier zoveel mogelijk willen lenen en in treasuries steken, en je zou er nog bakken winst mee maken ook. Degiro zou er zijn broek aan scheuren, want zij kunnen nergens zo goedkoop dit geld zelf lenen... want normaal kan er niemand onder de gaande rentevoet lenen.
Mja, Lop kent er weinig van, hij verdedigt enkel zijn eigen broker en is niet bepaald neutraal.
As said before, iedereen vindt zijn eigen broker (en eigen keuze dus) fantastisch, en andere keuzes zijn slecht de facto.
Hij is vast ook nooit geen klant bij IB/Lynx geweest...
As said before, iedereen vindt zijn eigen broker (en eigen keuze dus) fantastisch, en andere keuzes zijn slecht de facto.
Hij is vast ook nooit geen klant bij IB/Lynx geweest...
Zijn tarieven voor gewone klanten (3,90%/4,90%, niet direct afhankelijk van marktrente) kloppen. Die voor vermogende klanten vind ik nergens terug, dus dat valt niet verifiëren, maar brokers hebben uiteraard nog andere inkomstbronnen dan rente.
Wat een onzin ben jij aan het vertellen. de €STR is momenteel 2.898%. Geen enkele investeerder kan nu lenen voor 2% bij een broker, niet in EUR, en al helemaal niet in USD. En die aanvraag, nog zoiets vaag, staat niet echt gedefineerd he, ze zullen het wel zo lastig mogelijk hebben gemaakt zodat ze het tarief 4,9% kunnen aanrekenen, daar kan je gif op innemen.lop schreef: ↑28 maart 2023, 04:30Was vroeger voor gewone klanten 1.25% + benchmark .pmu schreef: ↑27 maart 2023, 20:24
Vind ik niet echt de essentie van de discussie, maar zijn bij Degiro voor een professioneel account de marginvoorwaarden niet "benchmark + 1,25%" (dat vond ik toch ergens in een document - echt transparant zijn ze niet), terwijl die bij IB "benchmark + 1%" zijn op de schrijf tussen de 100.000 USD en 1.000.000 USD? Om maar te zeggen: ongeveer gelijk.
Is vandaag vast tarief geworden voor jan met de pet op aanvraag 3,9% niet aangevraagd 4,9%
Bij IB is dit bijna het dubbele en daarvoor moet je al boven de 100 K gaan anders is het nog meer .
Tarief van 2 % is al van 1 januari 2022 en is nog steeds niet veranderd .
Ze verwittigen 2 maand op voorhand als dit zou veranderen .
Op 31 -10 laatste mail gehad van hun dat alles hetzelfde blijft en dat de verhoging dat ze doorvoerden voor gewone klanten geen invloed had op deze overeenkomst .
Dus ja momenteel leen ik goedkoper dan Belgie en de VS .
Dit is een individuele overeenkomst en zal je niet terug vinden op internet .
Niet dat ik denk dat er iemand gaat struikelen over uw lege rekeningen, maar je wilt het duidelijk perfect in orde hebben.Manatee49 schreef: ↑23 maart 2023, 12:34
Bedankt voor alle hulpvolle reacties. Ik neem het zeker mee.
Ik had nog een bijkomende vraag; in een ander topic op dit forum ("Degiro aangeven") las ik dat er bij andere gebruikers 2 buitenlandse bankrekeningnummers werden gegenereerd door aanmaak van een Degiro-account, nl. een Nederlands en een Duits bankrekeningnummer, dewelke zij ook hebben aangegeven bij het CAP. Voor het NL rekeningnummer zouden ze hun gebruikersnaam opgeven...
Na contact met Degiro klantendienst gaven ze echter aan dat ik slechts enkel over een Duits rekeningnummer beschik en dat er geen sprake is van een NL rekeningnummer. Wat nu? Wat is jullie ervaring hieromtrent?
Alvast bedankt,
Dus:
Je hebt wel degelijk 2 rekeningen, zie bv.
https://www.degiro.nl/helpdesk/over-deg ... bij-degiro
(voor 2020 was dit anders geregeld)
uitleg rekeningnummer:
https://www.degiro.nl/helpdesk/account- ... mer-vinden
De belastingen krijgen vanuit het buitenland dan ook 2 CRS fiches.
Daar staat effectief op:
fiche1: (cashrekening): flatexDEGIRO Bank AG + uw bankrekeningnummer (IBAN)
fiche2: (effectenrekening): flatexDEGIRO Bank Dutch Branch + uw loginnaam
Je geeft dit dus ook zo aan bij CAP. 2 rekeningen, en voor de effectenrekening uw loginnaam als "rekeningnummer"
Bij die rekening kan je dus ook al direct de sluiting melden, zoals uw 1e rekening.
Dan in voorjaar 2015 (IJ2014) de twee rekeningen eenmalig invullen op uw belastingen (vak XIII,A)
Voor "Land" gebruik je het "land waar de rekening is geopend" uit uw CRS aangifte (Nederland wellicht)
en klaar is kees.
Voor de ongelovigen .Galactic schreef: ↑28 maart 2023, 10:56Wat een onzin ben jij aan het vertellen. de €STR is momenteel 2.898%. Geen enkele investeerder kan nu lenen voor 2% bij een broker, niet in EUR, en al helemaal niet in USD. En die aanvraag, nog zoiets vaag, staat niet echt gedefineerd he, ze zullen het wel zo lastig mogelijk hebben gemaakt zodat ze het tarief 4,9% kunnen aanrekenen, daar kan je gif op innemen.lop schreef: ↑28 maart 2023, 04:30
Was vroeger voor gewone klanten 1.25% + benchmark .
Die niet kunnen geloven dat ik daadwerkelijk goedkoper kan lenen dan Belgie
En dat private investeerders soms een hogere kredietwaardigheid hebben dan een land .
Het tarief veranderd naar 2,5 % vanaf juli dat is nog altijd 0,4 % ONDER de Euro short-term rate .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ja en er staat bij dat een gewone klant tot 5.9% betaald. Dat tarief van 2.5% is dus een uitzondering op de algemene regel. Ik heb bij IB ook een betere dan geafficheerde debit en credit. Appels met appels vergelijken ajb.
Misschien een domme vraag, maar wat zijn 'DEGIRO Corporate Action Kosten'? Ik zie dat elk kwartaal verschijnen.
Wordt dit gecompenseerd?
Wordt dit gecompenseerd?
Een corporate action is een verrichting uitgevoerd door een onderneming die een rechtstreekse impact heeft op de aandelen van de onderneming in kwestie. Voorbeelden hiervan zijn een keuzedividend, een aandelensplitsing en een kapitaalverhoging.
Zijn er kosten aan verbonden?
Bij ING, KBC, Lynx, MeDirect en Saxo Bank zijn alle corporate actions gratis. Bij Belfius, BNP Paribas Fortis, Bolero, DeGiro en Keytrade Bank kunnen ze in bepaalde gevallen met kosten gepaard gaan. Raadpleeg hun tarievenoverzicht voor meer details.
Ik heb al maanden geen verrichtingen meer gedaan. Dus vind het raar dat er elk kwartaal corporate kosten aangerekend worden. Gaat telkens om een bedrag tussen 5 en 10 euro.
Dat zijn kosten voor dividend uitbetalingen, je hebt immers nog een custody account bij Degiro. Waarom weet ik dat en jij niet?