DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Het is hier misschien al vermeld in de draad, maar zag het niet zitten om door 16 pagina's te gaan zoeken.
Kan iemand me zeggen wat de minimum inleg is van aandelenfondsen bij DeGiro?
grts
Kan iemand me zeggen wat de minimum inleg is van aandelenfondsen bij DeGiro?
grts
-
- Newbie
Ben ook juist klant geworden van De Giro. Iemand al ervaring met in - en - uitstappen of aan - en - verkopen van aandelen en fondsen?
Ik had graag een algemene indruk gehad vooraleer ik daar geld beleg. Naar het schijnt wordt deze broker ook beschouwd alszijnde het hebben van een buitenlandse rekening?
Ik had graag een algemene indruk gehad vooraleer ik daar geld beleg. Naar het schijnt wordt deze broker ook beschouwd alszijnde het hebben van een buitenlandse rekening?
-
- Full Member
- Contacteer:
Heeft iemand met een custody account onlangs nog een dividend uitgekeerd gekregen? Zoja was dit zonder kosten of ben je hier €1 + 3% voor aangerekend?
Er wordt niets aangerekend. Misschien komt dit bij de jaarlijkse afrekening.
Ik overweeg een tweede rekening te openen. Een niet-custody rekening waarop ik dan mijn dividendbetalers stal.
Ik overweeg een tweede rekening te openen. Een niet-custody rekening waarop ik dan mijn dividendbetalers stal.
Lees de volledige draadje eens door, daar ga je enorm veel van opsteken, zeker i.v.m. wat je met moet aangeven en wat niet. Voor een Belgische inwoner is dit inderdaad een buitenlandse rekening. Google eens naar 'aangifte buitenlandse rekening', dan krijg je voldoende informatie om dit in orde te brengen.PeterTondeleirs schreef:Ben ook juist klant geworden van De Giro. Iemand al ervaring met in - en - uitstappen of aan - en - verkopen van aandelen en fondsen?
Voor mij zijn fondsen een groot vraagteken indien ze uit meer dan 25% vastrentende waarden bestaan, dan is het bijna onmogelijk om een correcte aangifte te doen. Aandelen zijn daarentegen relatief simpel om aan te geven.
Ja is een buitenlandse rekening. Maar ik zie geen problemen met aangeven, al mijn geld is wit, en het is een legale manier om de Belgische beurstaks te ontwijken..PeterTondeleirs schreef: Ik had graag een algemene indruk gehad vooraleer ik daar geld beleg. Naar het schijnt wordt deze broker ook beschouwd alszijnde het hebben van een buitenlandse rekening?
Iemand ondertussen problemen bij DeGiro? Werk alleen via hen en alles loopt eigenlijk gesmeerd.
Stellen sommige mensen zich vragen bij de veiligheid als er een faling is of bij andere dingen als het op DeGiro aankomt? Want het prijsverschil met pakweg Binck is toch wel erg groot?
Als ik met andere mensen hierover babbel krijg ik vaak een antwoord in de trend van : "maar dat vertrouw ik niet"...
Is dit ergens op gebaseerd of gewoon op een (onterecht) gevoel?
Stellen sommige mensen zich vragen bij de veiligheid als er een faling is of bij andere dingen als het op DeGiro aankomt? Want het prijsverschil met pakweg Binck is toch wel erg groot?
Als ik met andere mensen hierover babbel krijg ik vaak een antwoord in de trend van : "maar dat vertrouw ik niet"...
Is dit ergens op gebaseerd of gewoon op een (onterecht) gevoel?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het is al vaak gepasseerd, maar niemand weet het precies écht zeker. Hoe moet je de rekening van DeGiro aangeven, aangezien er geen bankrekeningnummer is? Of is gewoon zeggen dat je een rekening hebt voldoende, en moet je niet doorgeven welke het is?Pompa schreef:Lees de volledige draadje eens door, daar ga je enorm veel van opsteken, zeker i.v.m. wat je met moet aangeven en wat niet. Voor een Belgische inwoner is dit inderdaad een buitenlandse rekening. Google eens naar 'aangifte buitenlandse rekening', dan krijg je voldoende informatie om dit in orde te brengen.PeterTondeleirs schreef:Ben ook juist klant geworden van De Giro. Iemand al ervaring met in - en - uitstappen of aan - en - verkopen van aandelen en fondsen?
Voor mij zijn fondsen een groot vraagteken indien ze uit meer dan 25% vastrentende waarden bestaan, dan is het bijna onmogelijk om een correcte aangifte te doen. Aandelen zijn daarentegen relatief simpel om aan te geven.
Het gaat niet om "bankrekeningnummers" alleen, maar om wat als buitenlandse rekening wordt gedefineerd in het Belgisch Moniteurke
https://www.nbb.be/doc/cr/cap/ar_du_3_a ... 4_2015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Normaal is de termijn om een aangifte in te dienen afgesloten, tenzij je een boekhouder hebt, dan heb je nog tijd tot 31-10-2015. Maar in dat geval moet de boekhouder het oplossen.
Het probleem stelt zich bijgevolg niet meer voor 30-06-2016 ;
kortom ; je moet het aangeven, en ergens heeft een tijdje geleden iemand ergens op spaargids gezet, hoe je het het beste kan aangeven.
https://www.nbb.be/doc/cr/cap/ar_du_3_a ... 4_2015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Normaal is de termijn om een aangifte in te dienen afgesloten, tenzij je een boekhouder hebt, dan heb je nog tijd tot 31-10-2015. Maar in dat geval moet de boekhouder het oplossen.
Het probleem stelt zich bijgevolg niet meer voor 30-06-2016 ;
kortom ; je moet het aangeven, en ergens heeft een tijdje geleden iemand ergens op spaargids gezet, hoe je het het beste kan aangeven.
Suikerberg, als je één pagina terugkeert in deze draad vind je het antwoord: degiro-spotgoedkope-onlinebroker-t15641 ... ml#p227482" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zit met andere woorden goed verstopt, maar er is wel een accountnummer. Op de website van NBB vind je alle uitleg. Het is misschien niet prettig, moeilijk is het alvast niet.
Het zit met andere woorden goed verstopt, maar er is wel een accountnummer. Op de website van NBB vind je alle uitleg. Het is misschien niet prettig, moeilijk is het alvast niet.
Artikel van Tijd:
"Bovendien leent DeGiro de aandelen van klanten in ruil voor een commissie uit aan andere partijen, die daar dan mee speculeren op een koersstijging of - daling. Al is er volgens het bedrijf momenteel maar een heel beperkt percentage - 1 procent - van de aandelen uitgeleend."
"Bovendien leent DeGiro de aandelen van klanten in ruil voor een commissie uit aan andere partijen, die daar dan mee speculeren op een koersstijging of - daling. Al is er volgens het bedrijf momenteel maar een heel beperkt percentage - 1 procent - van de aandelen uitgeleend."
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Grootbanken zijn nog erger: je moet betalen om een rekening te hebben, en zij LENEN JOUW SPAARGELD UIT om er zelf geld mee te verdienen. Maar als De Giro aandelen uitleent om hun goedkope service mee leefbaar te houden, is het een schande
in belgie zijn dergelijke praktijken verboden dacht ik, daarom dat de Giro (een hollander ) het zich wel kan veroorloven
Op mijn Rekening uittreksel op datum 31-12-2015 staat het volgende vermeld "Giro Exchange Connection Fee Till 2015"
Waarvoor moeten die aangerekende kosten dienen?
Waarvoor moeten die aangerekende kosten dienen?