DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Volgens mij MJP
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik zou gaan voor J.-M. M. J. 

Ik besef nu dat mijn voorbeeld zeer slecht gekozen is
Tussenletters zijn iets typisch Nederlands en hebben betrekking op je extra voornamen.
Vandaar dat Voornaam een apart veld is.
Vandaar dat Voornaam een apart veld is.
Er is geen apart veld voor Voornaam. Al vaak zag ik Voornaam, Tussenletters, Achternaam, maar bij DeGiro blijkt er enkel Voorletters en Achternaam te bestaan.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik opende ook ee nrekening bij Degiro, maar ik heb nergens een handtekening gezet, of een identiteitskaart opgestuurd. Da's toch niet normaal?
'k Begin te vermoeden dat ze er niet zo van wakker liggen in Nederland.
Onlangs had ik een nieuwe identiteitskaart gekregen, en heb bijgevolg alle banken aangeschreven. Het antwoord van MoneYou (dochter van ABN Amro) was dat ze dat niet nodig hebben.
'k Begreep er ook niets van...
Onlangs had ik een nieuwe identiteitskaart gekregen, en heb bijgevolg alle banken aangeschreven. Het antwoord van MoneYou (dochter van ABN Amro) was dat ze dat niet nodig hebben.
'k Begreep er ook niets van...
Je identiteit wordt geverifieerd aan de hand van je tegenrekening.
des te moeilijker doen ze over die tegenrekening, dat compenseert elkaarSuikerberg schreef:Ik opende ook ee nrekening bij Degiro, maar ik heb nergens een handtekening gezet, of een identiteitskaart opgestuurd. Da's toch niet normaal?
tegenrekeing op jou naam
bankreingeni op naam van het koppel
resultaat : noegabollen dat wordt geweigerd
Dat verklaart veel. Bedankt voor de info.Didymus schreef:Je identiteit wordt geverifieerd aan de hand van je tegenrekening.
Ondertussen is ons account ook in orde.
Dit weekend eens wat tijd reserveren om de layout/instellingen wat gewoon te worden en de eerste orders plaatsen.
Mijn ervaring tot nu: vriendelijke klantendienst, maar toch heel wat administratieve rompslomp vooraleer alles in orde geraakt.
Wss hebben ze hun ook aan allerhande regels te houden waardoor zulke rompslomp noodzakelijk is.
Online =/= snel en gemakkelijk...
Dit weekend eens wat tijd reserveren om de layout/instellingen wat gewoon te worden en de eerste orders plaatsen.

Mijn ervaring tot nu: vriendelijke klantendienst, maar toch heel wat administratieve rompslomp vooraleer alles in orde geraakt.
Wss hebben ze hun ook aan allerhande regels te houden waardoor zulke rompslomp noodzakelijk is.
Online =/= snel en gemakkelijk...
Het blijft toch een rare juridisch realiteit waar DeGiro in zweeftOudere Jongere schreef:Jamaar, dat is mijn rekening niet. Niet ik maar Degiro is titularis van die rekening, dat is duidelijk.
Vorig jaar stond het volgende op de aangifte:
Degiro is dus titularis van die rekening.Was u, of één van uw gezinsleden, in 2012 op enig ogenblik titularis van één of meer rekeningen bij een in het buitenland gevestigde bank-, wissel-, krediet-, of spaarinstelling ?
Degiro is maakt ook geen deel uit van mijn gezin.
Degiro is geen bankinstelling. Het is ook geen wisselinstelling. Een spaarinstelling kan je het ook niet noemen. Kredietverlening wordt slechts vermeld als nevenactiviteit door de AFM.
Dan moet de wetgever maar duidelijker zijn vind ik.
Soit, we zullen wel zien wat het geeft. Het is nog verre van zeker dat ik effectief gebruik ga maken van Degiro. RV op eventuele dividenden geef ik dan netjes aan zoals nu al met de RV op intresten op gereglementeerde spaarboekjes boven het vrijgestelde bedrag. Ik moet trouwens sowieso het vakje aanvinken want ik heb een paypal-account.
Het is eerder een doorn in het oog van de belgische staat.
Lynx of zoiets is al wel bezweken onder de druk van belgie en zij houden ondertussen wel den 0,27 % beurtaks in
De staat misloopt zo de 0,27 % beurstaks, een vergetelheid in de wet volgens de fiscus
want in dezelfde artikel van die wet hebben ze NIET de verzekeringstaks vergeten, die een inwoner uit belgie WEL moet betalen als hij bv. een luxemburg een tak nr. zoveel verzekering opent
http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/docu ... ighlighted
Lynx of zoiets is al wel bezweken onder de druk van belgie en zij houden ondertussen wel den 0,27 % beurtaks in
De staat misloopt zo de 0,27 % beurstaks, een vergetelheid in de wet volgens de fiscus
want in dezelfde artikel van die wet hebben ze NIET de verzekeringstaks vergeten, die een inwoner uit belgie WEL moet betalen als hij bv. een luxemburg een tak nr. zoveel verzekering opent
http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/docu ... ighlighted
Hier ook een redelijk tevreden gebruiker van Degiro.
Service is uiteraard anders dan bij andere brokers.
Maar danjkzij hen al behoorlijk kunnen spelen met korte termijn beleggen (etf's) en dat ik niet in de min sta nu, is voor een groot deel te danken aan de lage kosten. (ben hier nog geen jaar mee bezig dus nog veel leren)
Erg spijtig vind ik het gebrek aan opties voor geavanceerde orders.
Wil nu ook de strategie van @netwerken en @stockzombie gaan volgen en maandelijks in een paar etf's beleggen.
edit: ben nog altijd aan het twijfelen of ik die rekening nu zou aangeven bij het CAP of niet.
is het risico groot indien niet?
Service is uiteraard anders dan bij andere brokers.
Maar danjkzij hen al behoorlijk kunnen spelen met korte termijn beleggen (etf's) en dat ik niet in de min sta nu, is voor een groot deel te danken aan de lage kosten. (ben hier nog geen jaar mee bezig dus nog veel leren)
Erg spijtig vind ik het gebrek aan opties voor geavanceerde orders.
Wil nu ook de strategie van @netwerken en @stockzombie gaan volgen en maandelijks in een paar etf's beleggen.
edit: ben nog altijd aan het twijfelen of ik die rekening nu zou aangeven bij het CAP of niet.
is het risico groot indien niet?
België en Nederland wisselen sowieso gegevens uit, dus de Belgische fiscus komt er vroeg of laat toch achter. Je kan beter direct je plicht nakomen dan achteraf te moeten discussiëren met belastingambtenaren die dan ongetwijfeld nog wel een paar andere vraagjes weten te verzinnen om je aangifte van vijf jaar geleden 'te corrigeren'. Lok het niet uit, zou ik denken.