DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Idem. Ik merk ook een verschil in mijn beleggingsgedrag. Vroeger kocht ik veel meer alles in één keer, nu durf ik mijn orders makkelijk in stukjes hakken. Voor Amerikaanse aandelen is dat zelfs een no-brainer: tegen €0,5x transactiekosten is dat haast verwaarloosbaar. Ik merk nu dat ik zelfs blij wordt als mijn aandelen lager gaan, want dan kan ik goedkoper bijkopen. Vroeger was ik altijd gefrustreerd.jonathan_h schreef: Maar danjkzij hen al behoorlijk kunnen spelen met korte termijn beleggen (etf's) en dat ik niet in de min sta nu, is voor een groot deel te danken aan de lage kosten. (ben hier nog geen jaar mee bezig dus nog veel leren)
-
- Newbie
Ik heb de volgende gewoonte bij het aankopen van aandelen, ik probeer steeds voor hetzelfde bedrag aan te kopen, namelijk 1000€. Zijn het aandelen van 100€/stuk, dan koop ik er 10, zijn het er van 0,5€ dan koop ik er 2000.
Dat maakt na een tijd gemakkelijker om te vergelijken wélke aandelen best renderen. Dàt is mijn systeem om een goed overzicht te bewaren. Hetzelfde syteem gebruik ik in virtuele portefeuilles.
Dat maakt na een tijd gemakkelijker om te vergelijken wélke aandelen best renderen. Dàt is mijn systeem om een goed overzicht te bewaren. Hetzelfde syteem gebruik ik in virtuele portefeuilles.
Als je bijvoorbeeld de Jardines of First Pacific wil kopen op hun meest liquide markten (Singapore en Hong Kong) dan spaar je honderden euro's uit door via De Giro te kopen.
-
- Newbie
Als je veel handelt is degiro inderdaad veel goedkoper. Ben je echter een langetermijn-dividendbelegger, dan zal je wel wat veel dubbele belastingen betalen denk ik.
@MvrPeeters: Kan je even uitleggen waarom je meer dubbele belastingen zou betalen?
Dat vind ik een goed principe, maar wat doe je dan als je duurdere aandelen wil, zoals bv Google, Lotus of -waarom niet- Berkshire klasse A, die passen niet in die $1000.MvrPeeters schreef:Ik heb de volgende gewoonte bij het aankopen van aandelen, ik probeer steeds voor hetzelfde bedrag aan te kopen, namelijk 1000€. Zijn het aandelen van 100€/stuk, dan koop ik er 10, zijn het er van 0,5€ dan koop ik er 2000.
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Berkshire klasse A... juist ja 

Die heb ik helaas niet in portefeuille 

Iemand een idee wat bij product de categorie aanduiding wil zeggen? Je hebt er zonder, met categorie A en met categorie D. Voor de rest zie ik daar geen uitleg van...
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Enige verschil dat ik tot dusver ondervonden heb is dat je op aandelen van categorie A en B short kunt gaan, en op deze van categorie D niet. (C ben ik nog niet tegengekomen)
Twee maanden geleden een overdracht gevraagd van aandelen ,naar Keytradebank.
Nog niets gebeurd en geen reactie op mijn e-mails
Nog niets gebeurd en geen reactie op mijn e-mails
Al gebeld?
Al verschillende keren ,en telkens het zelfde antwoord .We zijn er mee bezig.
Men zei me om rekening te houden met een doorlooptijd van 3 tot 4 weken.
Meer dan twee maanden ,is al iets langer.
Men zei me om rekening te houden met een doorlooptijd van 3 tot 4 weken.
Meer dan twee maanden ,is al iets langer.
Hoe komt het dat je naar keytrade gaat?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Kan hier ook getuigen van steeds verdere verzwakken van service en opvolging bij de Giro.