DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Ja? Wat heb je voor dan? Als je een degelijke service wil moet je bij Binck blijven imo.
Bij mij is de reden dat dividend aandelen zelf moeten aangegeven worden bij de belastingen.md1982 schreef:Hoe komt het dat je naar keytrade gaat?
Als je dan een fout maakt bij de berekening kan de belastingsdienst je boetes aanrekenen.
Daarom terug alles bij een Belgische bank.
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Dividenden aangeven is twee keer niets dus daarvoor moet je het niet doen.
Wat er nu wel aankomt is de beurstaks die aangegeven moet worden, hoewel ik me afvraag in hoeverre de Belgische staat dit gaat kunnen checken. Bij mijn weten staan in de overzichten die Degiro naar de staat doorstuurt (of zal doorsturen) geen individuele transacties maar enkel jaaroverzichten van bruto geboekte meerwaarden + dividendopbrengsten
Wat er nu wel aankomt is de beurstaks die aangegeven moet worden, hoewel ik me afvraag in hoeverre de Belgische staat dit gaat kunnen checken. Bij mijn weten staan in de overzichten die Degiro naar de staat doorstuurt (of zal doorsturen) geen individuele transacties maar enkel jaaroverzichten van bruto geboekte meerwaarden + dividendopbrengsten
-
- Newbie
- Contacteer:
Het verplicht aangeven van buitenlandse beurstaks is dit vanaf 1 januari 2017?
Ik vraag me toch af hoe ze die wet gaan opstellen en afdwingen. Ligt er eigenlijk al een wetsontwerp op tafel?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wacht effe. Aangeven van dividenden? Er wordt toch netjes een roerende voorheffing afgehouden bij DeGiro? Ik denk dat alleen dividenden van aandelen waar nog niks werd afgehouden aangegeven moeten worden. Toch?
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Alle buitenlandse dividenden ontvangen bij Degiro dienen aangegeven te worden. Enkel de dividenden op Belgische bedrijven dienen niet meer aangegeven te worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Dan ben ik mee. Dank je wel voor de bevestiging.Gulden Draak schreef:Alle buitenlandse dividenden ontvangen bij Degiro dienen aangegeven te worden. Enkel de dividenden op Belgische bedrijven dienen niet meer aangegeven te worden.
Iemand een artikeltje die verteld dat we de beurstaks zelf zullen moeten bijhouden en aangeven vanaf een bepaalde datum?
Zijn er nog mensen die dit al hebben gelezen? http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/54/2208/54K2208001.pdf (meer bepaald vanaf pagina 225)
Het ziet er naar uit dat alle mensen die een account hebben bij degiro zelf de verschuldigde beurstaks gaan moeten overmaken aan de fiscus vanaf 1 januari. Zeer zware boetes tot gevolg bij enige onregelmatigheid. Lijkt me dat degiro (voor hun Belgische klanten toch) zelf gun graf heeft gegraven door geen beurstaks te willen inhouden.
De enige (redelijke) oplossing die ik zie is dat degiro toch beurstaks gaat inhouden voor hun Belgische klanten. Indien ze dat niet gaat doen, ben ik per 31 december weg met al mijn beleggingen daar. Helaas.
Het ziet er naar uit dat alle mensen die een account hebben bij degiro zelf de verschuldigde beurstaks gaan moeten overmaken aan de fiscus vanaf 1 januari. Zeer zware boetes tot gevolg bij enige onregelmatigheid. Lijkt me dat degiro (voor hun Belgische klanten toch) zelf gun graf heeft gegraven door geen beurstaks te willen inhouden.
De enige (redelijke) oplossing die ik zie is dat degiro toch beurstaks gaat inhouden voor hun Belgische klanten. Indien ze dat niet gaat doen, ben ik per 31 december weg met al mijn beleggingen daar. Helaas.
Ik heb deze maand mijn volledige portefeuille van Degiro laten overnemen door Keytrade. Volgend jaar ga ik met het 'Transactieoverzicht 2016' van Degiro naar de belastingsdienst, en laat ze zelf invullen wat ik moet aangeven.
Bye bye Degiro.
Bye bye Degiro.
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Wtf? Als ik het goed heb zal deze beurstaks dus niet via de belastingbrief betaald moeten worden maar om de x aantal maanden overgeschreven moeten worden naar de staat?Szpilman schreef:Zijn er nog mensen die dit al hebben gelezen? http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/54/2208/54K2208001.pdf (meer bepaald vanaf pagina 225)
Zo moeilijk is dat niet he, elke 3 maanden reken je 30% van je ontvangen dividenden, en schrijft dat over naar de staat. Kous af.
Voor mij echter niet meer, ben er weg.
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Het gaat hier niet over dividenden maar over beurstaks, dividenden worden al afgerekend via de belastingsbrief.Iriane schreef:Zo moeilijk is dat niet he, elke 3 maanden reken je 30% van je ontvangen dividenden, en schrijft dat over naar de staat. Kous af.
Mijn account zal ook stilgelegd worden bij degiro. Begin deze maand alles verkocht daar.
Degiro zal veel belgische klanten verliezen
Degiro zal veel belgische klanten verliezen
Portefeuille: IWDA, cash