DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
En wat als er een foutje in dat rapport zit? Dan ben jij daar verantwoordelijk voor, en niet Degiro, en heb je nog boetes aan je been. (weliswaar theoretisch, want ik vraag me sterk af hoe de staat dit gaat kunnen controleren)Cydox schreef:Op zich kunnen ze gewoon een automatisch rapportje maken die de klant krijg met een druk op een knopje. Het is mssh niet hun gewone manier van doen, maar als het hun klanten gerust stelt en erdoor minder afhaken in samenspraak met die verhoogde kost bij overbrengen, zullen ze wel tevreden zijn.
Ondertussen is het wat FUD die toch een aantal mensen doet twijfelen of al doet veranderen.
Dat is net die FUD (fear unclarity doubt), het is niet duidelijke hoe er kan/zal controle zijn. Maar oh wee, de straf die kan volgen... Als je bij een andere broker zit, dan heb je dat allemaal niet, super tevreden van de service daar. Slecht plaatje schetsen bij degiro, mooi plaatje bij de concurrentie.
Met minimale moeite of inzet zal degiro wat klanten verliezen en zullen nieuwe 2 keer nadenken. De staat verdiend een kleinigheid meer en de concurrentie is er blij mee. Ondanks mensen die hier aanhalen dat het niet veel werk zal zijn, voelen mensen narigheid. Met die prijsstijging zullen sommigen zich mssh in het nauw geduwd voelen, zullen ze nog van die "streken" uithalen in de toekomst? Ik heb getekend, maar ik wist niet dat dit zomaar kon...
Met minimale moeite of inzet zal degiro wat klanten verliezen en zullen nieuwe 2 keer nadenken. De staat verdiend een kleinigheid meer en de concurrentie is er blij mee. Ondanks mensen die hier aanhalen dat het niet veel werk zal zijn, voelen mensen narigheid. Met die prijsstijging zullen sommigen zich mssh in het nauw geduwd voelen, zullen ze nog van die "streken" uithalen in de toekomst? Ik heb getekend, maar ik wist niet dat dit zomaar kon...
Als je dat rapportje bijhoudt, kan je claimen dat je ter goeder trouw bent, kan men bij controle slechts 3 jaar terug gaan en zal er gewoon een correctie moeten betaald worden.Gulden Draak schreef:En wat als er een foutje in dat rapport zit? Dan ben jij daar verantwoordelijk voor, en niet Degiro, en heb je nog boetes aan je been. (weliswaar theoretisch, want ik vraag me sterk af hoe de staat dit gaat kunnen controleren)Cydox schreef:Op zich kunnen ze gewoon een automatisch rapportje maken die de klant krijg met een druk op een knopje. Het is mssh niet hun gewone manier van doen, maar als het hun klanten gerust stelt en erdoor minder afhaken in samenspraak met die verhoogde kost bij overbrengen, zullen ze wel tevreden zijn.
Ondertussen is het wat FUD die toch een aantal mensen doet twijfelen of al doet veranderen.
Je denkt toch niet dat ze je achter tralies gaan steken of zo?
Breaking: DeGiro zal de optie aanbieden om de beurstaks af te houden, maar de klant krijgt de keuze:
In het kort krijg u dus de volgende keuze:
Standaard geselecteerd. DEGIRO zal de taks inhouden en betalen aan de Belgische belastingdienst. U stemt er dan mee in dat we inzage mogen geven aan de belastingdienst aangaande uw account bij DEGIRO. We zullen u op maandbasis een overzicht verschaffen dat aansluit bij de betaling en inhouding.
Desgewenst te activeren. U houdt alle verplichtingen van betaling, aangifte, en informatieverstrekking etc. in eigen beheer. DEGIRO zal in dit geval niets inhouden en ondernemen richting de Belgische belastingdienst. Wel zullen wij u via de web-trader op maandbasis een berekening verstrekken waar u uw af te dragen beurstaks op kunt terugvinden. Voor het einde van het jaar zullen wij het mogelijk maken om deze keuze via de web-trader aan ons kenbaar te maken.
Yup!
Blij dat ik helemaal niets gedaan heb

Dit is me nog wat te algemeen geformuleerd. Hier heb ik toch nog wat vragen over:U stemt er dan mee in dat we inzage mogen geven aan de belastingdienst aangaande uw account bij DEGIRO.
- - Welke gegevens zullen worden overgemaakt? Liefst natuurlijk enkel de transactietax vanaf 2017
Ik deel uw standpunt, het is mij ook te vaag. Als degiro elke transactie afzonderlijk gaat aangeven aan de fiscus ben ik er alsnog weg. Dan zit je beter bij een Belgische broker.Nico73 schreef: Dit is me nog wat te algemeen geformuleerd. Hier heb ik toch nog wat vragen over:
- - Welke gegevens zullen worden overgemaakt? Liefst natuurlijk enkel de transactietax vanaf 2017
het valt in het kader de internationale gegegvens uitwisseling die in september 2017 wordt doorgegeven
oa de saldo's van de rekeningen, en ook de intresten en beurswinsten.
Pure discriminatie want bij iemand die een belgische rekeing heeft, geven ze niks door
oa de saldo's van de rekeningen, en ook de intresten en beurswinsten.
Pure discriminatie want bij iemand die een belgische rekeing heeft, geven ze niks door
@paul, jij hebt het over de common reporting standards?
Volgens mij moeten enkel de totale bruto-inkomsten (interesten, dividenden), totale bruto-opbrengsten (verkoop van aandelen, aflopende obligaties, etc) en de waarde of saldo van de effectenrekening (vanaf 31dec2016) worden doorgegeven (en natuurlijk ook je adres, naam, rek-nr,...). Maar geen indivuduele transacties.
Volgens mij moeten enkel de totale bruto-inkomsten (interesten, dividenden), totale bruto-opbrengsten (verkoop van aandelen, aflopende obligaties, etc) en de waarde of saldo van de effectenrekening (vanaf 31dec2016) worden doorgegeven (en natuurlijk ook je adres, naam, rek-nr,...). Maar geen indivuduele transacties.
het klopt wat je schrijft, maar dat is al meer dan genoeg dat ze doorgeven, en als de belgische fiscus er niet goed aan uitkan, of iets eigenaardig vindt zal men wel een "vraag om inlichtingen" sturen
"
Identificatiegegevens zoals naam, adres en fiscaal identificatienummer (TIN), aangevuld met de geboortedatum en geboorteplaats wanneer het gaat om een particuliere klant.
De rekeningnummer(s)
De saldi of de waarden van de rekeningen
De totale bruto-inkomsten (bv. ontvangen interesten en dividenden)
De totale bruto-opbrengsten van o.a. de verkoop, terugbetaling of afkoop van effecten
Het begrip ‘rekening’ moet daarbij ruim geïnterpreteerd worden. Er zullen niet alleen gegevens over zicht- en spaarrekeningen worden uitgewisseld, maar ook over bv. effectenrekeningen en bepaalde verzekeringscontracten."
"
Identificatiegegevens zoals naam, adres en fiscaal identificatienummer (TIN), aangevuld met de geboortedatum en geboorteplaats wanneer het gaat om een particuliere klant.
De rekeningnummer(s)
De saldi of de waarden van de rekeningen
De totale bruto-inkomsten (bv. ontvangen interesten en dividenden)
De totale bruto-opbrengsten van o.a. de verkoop, terugbetaling of afkoop van effecten
Het begrip ‘rekening’ moet daarbij ruim geïnterpreteerd worden. Er zullen niet alleen gegevens over zicht- en spaarrekeningen worden uitgewisseld, maar ook over bv. effectenrekeningen en bepaalde verzekeringscontracten."
-
- Hero Member
- Contacteer:
Laat ze maar doen. Op den duur hebben ze zo veel gegevens dat de gemiddelde ambtenaar, tenzij IT'er, door de bomen gewoon het bos niet meer ziet.
Er was ooit een of andere blogger die dezelfde redenering volgde voor info over zichzelf. Hij post letterlijk alles, van eten tot toiletbezoek bij wijze van spreken.
Er was ooit een of andere blogger die dezelfde redenering volgde voor info over zichzelf. Hij post letterlijk alles, van eten tot toiletbezoek bij wijze van spreken.
Dat had ik nu niet verwacht. Ze moeten toch wel erg veel Belgische klanten hebben ...Didymus schreef:DEGIRO zal de taks inhouden en betalen aan de Belgische belastingdienst.
Ik vermoed dat ze de laatste weken vooral hebben gevoeld hoe snel die Belgische klanten weer kunnen vertrekken, om nooit meer terug te komen.
Niet zeker dat die niet terugkeren hé.
En nu er duidelijkheid is zullen er bijna zeker nieuwe klanten bijkomen.
De verlaters hebben ondertussen wel transactiekosten of transferkosten betaald.
Sommigen hebben zich misschien zelfs laten vangen aan die €100 per regel.
En zullen nooit het volle transferbedrag terugkrijgen van hun nieuwe broker.
Ik zie hier geen probleem voor Degiro hoor.
En nu er duidelijkheid is zullen er bijna zeker nieuwe klanten bijkomen.
De verlaters hebben ondertussen wel transactiekosten of transferkosten betaald.
Sommigen hebben zich misschien zelfs laten vangen aan die €100 per regel.
En zullen nooit het volle transferbedrag terugkrijgen van hun nieuwe broker.
Ik zie hier geen probleem voor Degiro hoor.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Idem hier, much to do about nothing. Mijn Kapitaal heeft serieus paniek gezaaid.Krulle schreef:Yup!