DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Yes, Canada niet, USA welradixconvertor schreef: ↑4 november 2017, 12:16 Wordt bij degiro automatisch het dubbel belastingsverdrag met USA toegepast, ttz 15% bronbelasting op amerikaanse dividenden?
Bij welke instantie hebben jullie gemeld dat jullie een rekening bij DeGiro hebben?
Portefeuille: IWDA, cash
Bedankt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Opgelet als je DeGiro Belgische taksen laat innen. Ik kocht deelbewijzen van een niet-beursgenoteerd kapitaliserend fonds. Een tijdje later rekende DeGiro mij daar plots 1,25 % beurstaks voor aan. Voor dergelijke fondsen is nochtans enkel bij verkoop beurstaks verschuldigd. Ik heb DeGiro daarvan op de hoogte gebracht, maar ze zijn dit geval nu al bijna twee weken aan het bestuderen. Ook telefonisch kreeg ik een nietszeggend antwoord. Wees dus gewaarschuwd voor onze Nederlandse vrienden!
Stel dat ik een DeGiro rekening open om wat experimenteel te daytraden. En ik koop louter Belgische en Amerikaanse aandelen met behulp van een Custody Account waarbij ik de optie selecteer om beurstaks te laten inhouden door DeGiro, moet ik dan nog iets bijzonders aangeven?
Enkel de dividenden van de Amerikaanse aandelen, zou ik denken.
Correct?
Enkel de dividenden van de Amerikaanse aandelen, zou ik denken.
Correct?
fout
je moet het ook bij de Nationale Ramp van Belgie melden dat je een rekening hebt
je moet het ook bij de Nationale Ramp van Belgie melden dat je een rekening hebt
Stel dat ik een DeGiro rekening open om wat experimenteel te daytraden. En ik koop louter Belgische en Amerikaanse aandelen met behulp van een Custody Account waarbij ik de optie selecteer om beurstaks te laten inhouden door DeGiro, moet ik dan nog iets bijzonders aangeven?
Enkel de dividenden van de Amerikaanse aandelen + NBB melden dat ik een buitenlandse rekening heb, zou ik denken.
Correct?
Enkel de dividenden van de Amerikaanse aandelen + NBB melden dat ik een buitenlandse rekening heb, zou ik denken.
Correct?
je hoopt dat zeker
eens art. 90 Wetboek Inkomsten Belastingen lezen
ofwel 33% ( divers inkomsten ) of wel wordt het uitzonderlijk als beroepsinkomsten belast je inkomsten
op je winsten afdokken en in de juiste kolom aangeven
datytraders en noeagabollen betalen gaat niet goed samen
maar dacht echt wel dat je dat vermoedern had
eens art. 90 Wetboek Inkomsten Belastingen lezen
ofwel 33% ( divers inkomsten ) of wel wordt het uitzonderlijk als beroepsinkomsten belast je inkomsten
op je winsten afdokken en in de juiste kolom aangeven
datytraders en noeagabollen betalen gaat niet goed samen
maar dacht echt wel dat je dat vermoedern had
-
- Hero Member
- Contacteer:
bij daytraden ga je niet veel dividend ontvangen maar als het "per ongeluk" gebeurd moet je nog je RV gaan aangeven of verrekenen 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Dat is inderdaad de insteek: ik doe het niet voor het dividend, maar indien toch ontvangen, geef ik het correct aan.Henkie1984 schreef: ↑11 april 2018, 17:17 bij daytraden ga je niet veel dividend ontvangen maar als het "per ongeluk" gebeurd moet je nog je RV gaan aangeven of verrekenen![]()
Uiteraard mag dan geen taxatie à 33% volgens volgens speculatief traden, maar is die kans zo groot bij geringe bedragen? Of wordt de kans groter daar het een buitenlandse rekening betreft en deze al uitdrukkelijk moet worden aangegeven?
"wordt de kans groter daar het een buitenlandse rekening betreft en deze al uitdrukkelijk moet worden aangegeven?"
wat een vraag ? jij bent een belg zeker ?
Uiteraard als de fiscus alles op een schoteljte doorgestuurd krijgt vanauit het buitenland, heb je 33% aan je rekker
fiscus is volop vragen om inlichtingen aan het schrijven, ze hebben in september 500 000,00 gegevens over buitenlandse rekeningen binnengekregen,.............. hmmmm fiscus is al lekker aan het smullen
https://www.tijd.be/netto/belastingen/V ... &utm_term=
wat een vraag ? jij bent een belg zeker ?
Uiteraard als de fiscus alles op een schoteljte doorgestuurd krijgt vanauit het buitenland, heb je 33% aan je rekker
fiscus is volop vragen om inlichtingen aan het schrijven, ze hebben in september 500 000,00 gegevens over buitenlandse rekeningen binnengekregen,.............. hmmmm fiscus is al lekker aan het smullen
https://www.tijd.be/netto/belastingen/V ... &utm_term=
Laatst gewijzigd door paul op 11 april 2018, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
In tegenstelling tot wat paul zegt, wordt die 33% weinig of nooit effectief toegepast. Maak het gewoon niet té bont.
Tijden veranderen
omdat fiscus niet zomaar in belgische effectrenrekening kon snollen
vroeger werd niksvanuit het buitenland doorgegeven, dan had je gelijk
vanaf nu WEL uit het buitenland
omdat fiscus niet zomaar in belgische effectrenrekening kon snollen
vroeger werd niksvanuit het buitenland doorgegeven, dan had je gelijk
vanaf nu WEL uit het buitenland
fiscus kan veel makkelijker in buitenlandse rekeningen snollen dan in binnenlandse rekeningen vanaf sept 2017