DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Dit hebben ze volgens mij rechtgetrokken.zappiduppi schreef: ↑23 november 2017, 14:53 Opgelet als je DeGiro Belgische taksen laat innen. Ik kocht deelbewijzen van een niet-beursgenoteerd kapitaliserend fonds. Een tijdje later rekende DeGiro mij daar plots 1,25 % beurstaks voor aan. Voor dergelijke fondsen is nochtans enkel bij verkoop beurstaks verschuldigd. Ik heb DeGiro daarvan op de hoogte gebracht, maar ze zijn dit geval nu al bijna twee weken aan het bestuderen. Ook telefonisch kreeg ik een nietszeggend antwoord. Wees dus gewaarschuwd voor onze Nederlandse vrienden!
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Inderdaad, misschien ook toch even vermelden dat ze mij het te veel betaalde bedrag uiteindelijk netjes hebben terugbetaald.
Er staat wel geen duidelijke nota bij of vermelden waar het vandaan komt. Ik denk dat bij vele dit voor vraagtekens gaat worden.
Kan nog iemand hier zijn licht doen over schijnen? Zijn jullie nog steeds fan van DeGiro? Twijfel toch nog wat om het "uit te proberen" doordat de rekening moet worden aangegeven in België; minstens psychologisch lijkt het dan alsof een doorlichting door de Belgische fiscus ook op andere vlakken dichterbij is?VincentGT schreef: ↑11 april 2018, 16:49 Stel dat ik een DeGiro rekening open om wat experimenteel te daytraden. En ik koop louter Belgische en Amerikaanse aandelen met behulp van een Custody Account waarbij ik de optie selecteer om beurstaks te laten inhouden door DeGiro, moet ik dan nog iets bijzonders aangeven?
Enkel de dividenden van de Amerikaanse aandelen + NBB melden dat ik een buitenlandse rekening heb, zou ik denken.
Correct?
Met Binck heb je dat probleem niet. En met gratis transactietegoed kom je al een eind 

Ik denk niet dat ze veel tijd investeren in garnaaltjes en al zeker niet extra doorlichting gaan doen als er niet iets bijzonders aan de hand is. Als je fouten hebt gemaakt zien ze het soms door de vingers als het niets te ernstig is en reken ze je gewoon het verschuldigde bedrag aan. Bij kwaad opzet zijn er meestal boetes.VincentGT schreef: ↑13 april 2018, 11:25Kan nog iemand hier zijn licht doen over schijnen? Zijn jullie nog steeds fan van DeGiro? Twijfel toch nog wat om het "uit te proberen" doordat de rekening moet worden aangegeven in België; minstens psychologisch lijkt het dan alsof een doorlichting door de Belgische fiscus ook op andere vlakken dichterbij is?VincentGT schreef: ↑11 april 2018, 16:49 Stel dat ik een DeGiro rekening open om wat experimenteel te daytraden. En ik koop louter Belgische en Amerikaanse aandelen met behulp van een Custody Account waarbij ik de optie selecteer om beurstaks te laten inhouden door DeGiro, moet ik dan nog iets bijzonders aangeven?
Enkel de dividenden van de Amerikaanse aandelen + NBB melden dat ik een buitenlandse rekening heb, zou ik denken.
Correct?
Ik vind persoonlijk degiro makkelijk te gebruiken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zit zelf al jaren bij degiro. Qua prijs win je echt wel, hoewel er wat kosten bijgekomen zijn zoals een vaste kost per beurs waar je op zit. Qua fiscaliteit zijn ze correct en qua aangifte rv is er geen verschil met Belgische. Ik heb nog nooit controle gehad. Hout vasthouden. Ben wel een zeer kleine garnaal.
Als je een rekening bij degiro wil, stuur me dan een PM dan nodig ik je uit voor gratis transactiekrediet
Als je een rekening bij degiro wil, stuur me dan een PM dan nodig ik je uit voor gratis transactiekrediet

Grote fan. Tel maar uit: https://www.degiro.nl/tarieven/vergelijken.html
Zo kan ik als kleine belegger ook gespreid posities opbouwen
peanuts

Ik beleg in een aantal trackers, bij DeGiro kun je dat al vanaf €100. Toon mij maar eens een andere broker die dit ook toelaat? Meestal heb je daar de gewone transactiekosten op van €7,5, daarvoor moet je zot zijn om voor een lager bedrag dan €500 aan ETF's te kopen.
DeGiro is daarom perfect voor mij en als de fiscus het niet vertrouwt moeten ze het maar inkijken, ik heb niets te verbergen.
DeGiro is daarom perfect voor mij en als de fiscus het niet vertrouwt moeten ze het maar inkijken, ik heb niets te verbergen.
Ik sluit mij daarbij aan: 80% van mijn portfolio kan ik bij degiro kopen zonder aankoopkosten (trackers selectie) en slechts 0,09% beurstaks.
Veruit de goedkoopste...
Veruit de goedkoopste...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar het is wel een feit dat de fiscus makkelijker inzage heeft in pakweg een degiro rekening dan in een Belgische binck. Dat is vervelend ook als je niks te verbergen hebt want wie een stok zoekt om een hond te slaan vindt er altijd wel een. Ook al is het onterecht, als fiscus makkelijker aan de buitenlandse rekening kan dan zal hij die eerst controleren. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje vrees ik. En begin je maar te verdedigen in deze klassenmaatschappij waar een rechtbank bijna onbetaalbaar is geworden.
+1bartgo schreef: ↑14 april 2018, 10:02 Maar het is wel een feit dat de fiscus makkelijker inzage heeft in pakweg een degiro rekening dan in een Belgische binck. Dat is vervelend ook als je niks te verbergen hebt want wie een stok zoekt om een hond te slaan vindt er altijd wel een. Ook al is het onterecht, als fiscus makkelijker aan de buitenlandse rekening kan dan zal hij die eerst controleren. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje vrees ik. En begin je maar te verdedigen in deze klassenmaatschappij waar een rechtbank bijna onbetaalbaar is geworden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Enige wat je kan doen is een pitbull nemen, een boekhouder, die kunnen dan onderhandelen. Liefst met een grote onderdanigheid zodat het eventueel nog een win-win kan worden.
Dat gezegd zijnde: ik zit bij degiro en hou me gewoon stil. Zolang de quota van de controleurs niet omhoog gaan en ze dus meer per persoon moeten binnenhalen, zal het wel meevallen.
Trouwens, zo een Belgische bank die een vraag tot inzage krijgt, zouden die dat oogluikend ook niet toelaten? Zelfs als niet alle wettelijke voorwaarden voldaan zijn? Die mannen zijn namelijk graag vriendjes met de controleurs en zullen misschien nog sneller dan een buitenlandse bank capituleren voor de heer fiscus.
Dat gezegd zijnde: ik zit bij degiro en hou me gewoon stil. Zolang de quota van de controleurs niet omhoog gaan en ze dus meer per persoon moeten binnenhalen, zal het wel meevallen.
Trouwens, zo een Belgische bank die een vraag tot inzage krijgt, zouden die dat oogluikend ook niet toelaten? Zelfs als niet alle wettelijke voorwaarden voldaan zijn? Die mannen zijn namelijk graag vriendjes met de controleurs en zullen misschien nog sneller dan een buitenlandse bank capituleren voor de heer fiscus.
Laatst gewijzigd door woodpeckerbird op 14 april 2018, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
DE fiscus heeft jachttabellen - ze moeten 750 000 per semester extra binnenhalen, waarvan 150 000 terecht moet zijn
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180330_03440277
bedragen zijn afhankelijk van welke krant de fiscus leest
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180330_03440277
bedragen zijn afhankelijk van welke krant de fiscus leest