DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
De buitenlandse dividenden die je bij DeGiro ontvangt, moet je bruto aangeven in je personenbelasting (vak 1444).
Heeft al iemand geprobeerd om de innings- en bewaringskosten van deze inkomsten aan te geven (vak 1170), en zo in mindering te brengen van de bruto inkomsten?
Bij DeGiro denk ik hier aan de "Exchange Connection Fees'' en de ''Corporate action kosten'' voor de custody accounts.
Heeft al iemand geprobeerd om de innings- en bewaringskosten van deze inkomsten aan te geven (vak 1170), en zo in mindering te brengen van de bruto inkomsten?
Bij DeGiro denk ik hier aan de "Exchange Connection Fees'' en de ''Corporate action kosten'' voor de custody accounts.
Is er een negatief punt aan het bijhouden van Belgische dividendaandelen via DeGiro? RV van 30% wordt ingehouden en er moet niets apart worden aangeven in belastingaangifte.. iets anders nog van tel?
https://imgur.com/mJG4lh5
Weet iemand waarom ik onderstaande order niet kan verwijderen?
De order voor GIMV kan ik niet verwijderen (prullenmand icoontje heeft dan ook een andere kleur).
Weet iemand waarom ik onderstaande order niet kan verwijderen?
De order voor GIMV kan ik niet verwijderen (prullenmand icoontje heeft dan ook een andere kleur).
Laatst gewijzigd door VincentGT op 11 mei 2018, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, als er belasting gehoffen wordt hoef je niets aan te geven tenzij je graag dubbel betaalt?
Liever niet neen
Ik wilde gewoon zeker zijn dat er geen andere nadelen verbonden zijn aan het aanhouden van Belgische aandelen bij DeGiro. Ik had namelijke vernomen dat bij bijv. Amerikaanse aandelen het dividend onvermijdelijk dubbel belast zal worden.
Weet je ook waarom ik die order niet kan verwijderen, Kevva? (Zie bovenstaande post.)

Weet je ook waarom ik die order niet kan verwijderen, Kevva? (Zie bovenstaande post.)
Om hoe laat heb je getracht dat order te verwijderen? Als dat na sluitingstijd beurs is, zal de opdracht tot annuleren pas volgende handelsdag doorgegeven worden.
Ik dacht dat ik deze na sluitingstijd ook pas had ingevoerd...
Na sluitingstijd invoeren en verwijderen is geen probleem, zo pas getest.
Voor sluitingstijd invoeren en verwijderen lijkt me logischerwijs ook geen probleem.
Maar als je dus voor sluitingstijd een order ingeeft en je wilt die nà sluitingstijd verwijderen, dan kan dit pas de volgende beursdag?
Na sluitingstijd invoeren en verwijderen is geen probleem, zo pas getest.
Voor sluitingstijd invoeren en verwijderen lijkt me logischerwijs ook geen probleem.
Maar als je dus voor sluitingstijd een order ingeeft en je wilt die nà sluitingstijd verwijderen, dan kan dit pas de volgende beursdag?
Volgens mij kan je die 30& roerende voorheffing voor Belgische aandelen vanaf volgend jaar ook inbrengen in je belastingaangifte. Indien tenminste het totaal aan dividenden beperkt is.
als het niet zou mogen dan zou het discriminatie zijn
Moet ik ergens voor vrezen (fiscus) als ik bij Degiro een rekening open waarop in enkel maandelijks een paar 100euro in de IWDA ETF beleg? (en niets anders)
Moet dit aangegeven worden in mijn belastingen? Ik veronderstel dat er geen extra taks wordt geheven omdat dit een buitenlandse rekening betreft?
Moet dit aangegeven worden in mijn belastingen? Ik veronderstel dat er geen extra taks wordt geheven omdat dit een buitenlandse rekening betreft?
Nee, zelfde schuitje als bij mij met 200 eur/maand. Enkel je rekening aangeven bij NBB en that's it.Wimble schreef: ↑20 juli 2018, 17:27 Moet ik ergens voor vrezen (fiscus) als ik bij Degiro een rekening open waarop in enkel maandelijks een paar 100euro in de IWDA ETF beleg? (en niets anders)
Misschien een domme vraag maar hoe geef je dat aan bij de NBB? Is dit een eenmalig iets?
En nadien ook als buitenlandse rekening aan te geven op je personenbelastingaangifte?
En nadien ook als buitenlandse rekening aan te geven op je personenbelastingaangifte?
bij NBB zou een eenmalig iets zijn
elk jaar wel vermelden op je belastingbrief dat je een buitnelandse rekening hebt
en dan het moeilijkste de zaken waar geen roerende voorheffing op ingehouden is, moet je zelf uitpuzellen en invullen
als ze vinden dat je een wat te actief bent op de beurs ' niet als een goed huisvader" dan heb je art 90 WIB aan je rekker en worden je winsten tegen 33% belast als divers inkomen ( Michel kan het geld goed gebruiken)
Dat telt eneneens als je met een belgisch broker werkt, maar daar loop je zo niet in de kijker
elk jaar wel vermelden op je belastingbrief dat je een buitnelandse rekening hebt
en dan het moeilijkste de zaken waar geen roerende voorheffing op ingehouden is, moet je zelf uitpuzellen en invullen
als ze vinden dat je een wat te actief bent op de beurs ' niet als een goed huisvader" dan heb je art 90 WIB aan je rekker en worden je winsten tegen 33% belast als divers inkomen ( Michel kan het geld goed gebruiken)
Dat telt eneneens als je met een belgisch broker werkt, maar daar loop je zo niet in de kijker
Paul? Weet u dit? Gezien u dezelfde formule heeft ..
Alvast bedankt!