DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
heb geen van beiden (geen giro en dat ander ook niet )
Kevva, verder dient er niets (indien en IWDA) aangegeven worden in je belastingaangifte, toch?Kevva schreef: ↑20 juli 2018, 20:52Nee, zelfde schuitje als bij mij met 200 eur/maand. Enkel je rekening aangeven bij NBB en that's it.Wimble schreef: ↑20 juli 2018, 17:27 Moet ik ergens voor vrezen (fiscus) als ik bij Degiro een rekening open waarop in enkel maandelijks een paar 100euro in de IWDA ETF beleg? (en niets anders)
Moet dit aangegeven worden in mijn belastingen? Ik veronderstel dat er geen extra taks wordt geheven omdat dit een buitenlandse rekening betreft?
dat is geen simpel vraag hoor, zoiets zou je aan een fiscalist moeten vragen.
Want vele hopen ( of denken ) het er niks van inkomsten moet aangegeven worden.
Zou het zelf niet weten, maar betwijfel het sterk
Belastingvrijinkomen bekomen is niet zo simpel ( officieel dan toch )
op een belgische effectenrekening ziet geen kat dat na, voorlopig toch nog niet , tenzij misschien volgend jaar om hun kleine 200 euro aan roerende voorheffing te recuperen
Want vele hopen ( of denken ) het er niks van inkomsten moet aangegeven worden.
Zou het zelf niet weten, maar betwijfel het sterk
Belastingvrijinkomen bekomen is niet zo simpel ( officieel dan toch )
op een belgische effectenrekening ziet geen kat dat na, voorlopig toch nog niet , tenzij misschien volgend jaar om hun kleine 200 euro aan roerende voorheffing te recuperen
Ik denk dat aangezien het kapitaliserend is, dit niet aangegeven dient te worden. Enkel het vakje 'buitenlandse rekening' aanvinken.
Althans, zo doe ik het toch al twee jaar voor mijn kapitaliserende ETF's bij DeGiro...

Dat denk ik ook. Zo mij vreemd lijken dat wanneer je deze bij een Belgische broker koopt en verkoopt er enkel een transactiekost + beurstaks op verschuldigd is en bij een buitenlandse broker nog iets extra. Uiteraard is het een ander verhaal met ETF's die dividenden geven.
Voor IWDA, EMIM en LQDA geldt dit niet.
Althans ik heb het nog nooit gedaan want deze keren geen dividend uit.
Gewoon éénmalig aangeven bij NBB (per brief, mail wordt niet aanvaard). 2 maanden later krijg je een brief terug met een bevestiging dat het in hun systeem zit. Die brief heb ik wel weggegooid na 1 jaar. Werd nog nooit bij iemand opgevraagd.
Wel elk jaar opnieuw een vinkje zetten dat je een buitenlandse rekening hebt.
Per brief? In 2018?
Langs hier met eID-kaart zal ook gaan denk ik https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... en-voor-de

Langs hier met eID-kaart zal ook gaan denk ik https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... en-voor-de
Dat is nog niet zo lang.JW1 schreef: ↑21 juli 2018, 23:21 Per brief? In 2018?![]()
"Voor IWDA, EMIM en LQDA geldt dit niet.
Althans ik heb het nog nooit gedaan want deze keren geen dividend uit."
Het is mogelijk allemaal wel juist, maar zou de fiscus zijn kas niet opvreten dan, en zou hun nieuwsgierigheid niet geprikkeld worden
??
een buitenlandse rekening hebben, die geen ballen belastbare inkomsten opbrengt
saldo's enz. worden al uitgewisseld tussen de landen . Vanaf september 2017 hebben ze VOOR DE EERSTE KEER 500 000,00 gegevens van buitenlandse rekeningen ontvangen van de landen waar ze een overeenkomst mee hebben.
weet niet hoe snel die pipo's dat allemaal bekeken hebben, mogelijk selecteren ze er enkel de grote vissen uit ? (of enkel de kleine vissen waar ze geen schrik van hebben, of snappen ze er gewoon zelf de ballen van en laten ze het zo ??)
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 36805.html
in die link gevens ze aan waarom de temperaturen van september 2017 stijgen, daarom is het dit jaar blijkbaar een bloedhete zomer ?
"De stijging van de temperatuur zal ongetwijfeld voelbaar zijn voor de hardleerse fraudeurs: de opwarming van de aarde is voor hen een inconvenient truth."
Althans ik heb het nog nooit gedaan want deze keren geen dividend uit."
Het is mogelijk allemaal wel juist, maar zou de fiscus zijn kas niet opvreten dan, en zou hun nieuwsgierigheid niet geprikkeld worden

een buitenlandse rekening hebben, die geen ballen belastbare inkomsten opbrengt
saldo's enz. worden al uitgewisseld tussen de landen . Vanaf september 2017 hebben ze VOOR DE EERSTE KEER 500 000,00 gegevens van buitenlandse rekeningen ontvangen van de landen waar ze een overeenkomst mee hebben.
weet niet hoe snel die pipo's dat allemaal bekeken hebben, mogelijk selecteren ze er enkel de grote vissen uit ? (of enkel de kleine vissen waar ze geen schrik van hebben, of snappen ze er gewoon zelf de ballen van en laten ze het zo ??)
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 36805.html
in die link gevens ze aan waarom de temperaturen van september 2017 stijgen, daarom is het dit jaar blijkbaar een bloedhete zomer ?
"De stijging van de temperatuur zal ongetwijfeld voelbaar zijn voor de hardleerse fraudeurs: de opwarming van de aarde is voor hen een inconvenient truth."
Wees gerust, de fiscus zal niet enkel doorkrijgen wat het saldo is maar eveneens of er inkomsten (= dividenden) werden uitbetaald 

klopt
en als ze verkeerde bedragen doorgegeven gaan de poppen aan het dansen
en als ze verkeerde bedragen doorgegeven gaan de poppen aan het dansen
-
- Full Member
Incremental schreef: ↑22 juli 2018, 16:46Obligatiefonds dus zal je wel reynderstax op moeten betalen.Kevva schreef: LQDA
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
De poppen gaan al aan het dansen, vrees inderdaad dat je gelijk hebt
Als Michel geld nodig heeft weet hij waar hij het moet gaan zoeken
Maar tot op heden ben ik perfect in orde, ik moet geen aangifte doen van mijn ETF's.