DeGiro wordt flatexDegiro: wijzigt er iets aan de registratie bij NBB?
TIP
Re: DeGiro wordt flatexDegiro: wijzigt er iets aan de registratie bij NBB?
Toen ik mijn account opende was er geen eigen rekening bij degiro. Iedereen deelde dezelfde rekening. Daarom moest je altijd van 1 eigen rekening overschrijven zodat ze wisten van wie het geld kwam en aan wie zijn account dit moest gekoppeld worden.
Ik dacht dat de flatex rekening was om die gestortte bedragen op te bewaren maar dat de effecten nog op de algemene rekening stonden. Heb ze alleszins nog allebei bij het CAP aangemeld staan.
Ik lees hier ergens in een ander topic:
Volgens het bericht in De tijd van 28/07/2020 worden enkel de geldmarktfondsen overgezet naar die Duitse bankrekening. Daarom is volgens mij Flatex aan te gegeven als bijkomende nieuwe rekening omdat ze met DeGiro samenwerken en in een ander lidstaat gevestigd zijn.
Je hebt dus twee rekeningen de Nederlandse DeGiro effectenrekening en de Duitse Flatex geldrekening. Vanaf de overzetting koop/verkoop je uw effecten via die Duitse Flatex rekening en worden ze in Nederlands DeGiro effectendossier bijgeschreven/afgeschreven. Dat is de oplossing die ze nu toepassen om het geschil met de AFM te beëindigen na de veroordeling door de rechter.
Ik dacht dat de flatex rekening was om die gestortte bedragen op te bewaren maar dat de effecten nog op de algemene rekening stonden. Heb ze alleszins nog allebei bij het CAP aangemeld staan.
Ik lees hier ergens in een ander topic:
Volgens het bericht in De tijd van 28/07/2020 worden enkel de geldmarktfondsen overgezet naar die Duitse bankrekening. Daarom is volgens mij Flatex aan te gegeven als bijkomende nieuwe rekening omdat ze met DeGiro samenwerken en in een ander lidstaat gevestigd zijn.
Je hebt dus twee rekeningen de Nederlandse DeGiro effectenrekening en de Duitse Flatex geldrekening. Vanaf de overzetting koop/verkoop je uw effecten via die Duitse Flatex rekening en worden ze in Nederlands DeGiro effectendossier bijgeschreven/afgeschreven. Dat is de oplossing die ze nu toepassen om het geschil met de AFM te beëindigen na de veroordeling door de rechter.
Het zijn er twee:
1 de effectenrekening van degiro met uw username = de Degiro-rekening
2 de geldrekening bij flatexDEGIRO Bank met Duitse IBAN.
Beide dien je in cap aan te geven.
Omdat je al een flatex rekening hebt krijg je nadien de negatieve intrest hiervan via de effectenrekening terug. De geaccummuleerde terugbetaling staan daar en worden pas op uw vraag uitgevoerd. De geldrekening voorwaarde binnen de 3tmaand na aansluiting openen is een voorwaarde voor de terugbetaling. Nu gebeurt dit wel samen met effectenrekening. Zie IEXforum en Reddit.
Edit:
Informatie van Degiro zelf. https://www.degiro.nl/over-degiro/geldrekening
Ik opende eind 2020 een account bij Degiro. Dat was toen dus nog met het geldmarktfonds, en effectenrekening bij Degiro.
Ondertussen is het geldmarktfonds veranderd naar een geldrekening bij Flatex.
Nu is Degiro gefuseerd met Flatex naar flatexDegiro.
Ik heb bij het CAP nog niets aangegeven en wou daar nu even werk van gaan maken. Betekend dit dat ik nu gewoon een geldrekening en een effectenrekening bij flatexDegiro moet aangeven?
Of moet ik het als volgt aangeven:
1) eff-rekening bij Degiro
2) geldrekening bij Flatex
3) eff-rekening bij Degiro en geldrekening bij Flatex allebij omzetten naar eff-rekening en geldrekening bij flatexDegiro
Kan iemand dit voor mij verduidelijken aub?
Alvast bedankt!
Ondertussen is het geldmarktfonds veranderd naar een geldrekening bij Flatex.
Nu is Degiro gefuseerd met Flatex naar flatexDegiro.
Ik heb bij het CAP nog niets aangegeven en wou daar nu even werk van gaan maken. Betekend dit dat ik nu gewoon een geldrekening en een effectenrekening bij flatexDegiro moet aangeven?
Of moet ik het als volgt aangeven:
1) eff-rekening bij Degiro
2) geldrekening bij Flatex
3) eff-rekening bij Degiro en geldrekening bij Flatex allebij omzetten naar eff-rekening en geldrekening bij flatexDegiro
Kan iemand dit voor mij verduidelijken aub?
Alvast bedankt!
De rekening bij Flatex is een nieuwe rekening en moet dus gemeld worden bij NBB.
Het was me niet duidelijk, omdat ik had gekeken op de site van NBB/CAP welke info ze juist nodig hebben en ik in hun aangifteformulier zag dat zij een "rekeningnummer" willen, terwijl ik bij DeGiro maar één rekeningnr. vond, nl. deze bij flatexDEGIRO Bank.
Nu ga ik waarschijnlijk geen goeie indruk geven, maar ik heb nu pas door dat de cash die je bij je broker aanhoudt niet op je effectenrekening staat. Dat zou nochtans elementaire kennis moeten zijn, en ik kom dat nu pas te weten, na al die jaren... hoe gênant is dat zeg
Dus bij de CAP moet je voor de effectenrekening de gebruikersnaam invullen als rekeningnr. ?
(ik ga toch nog eens goed moeten nadenken over een mogelijke overstap)
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Net eens gekeken, ik heb dus 2 Degiro accounts met allebei een Flatex tegenrekening nu, ik heb het zonet moeten veranderen.
Ik zal dus de twee accounts aangeven als effectenrekening met de gebruikersnamen als rekeningnummer en de twee Flatex rekeningen als bankrekening.
Mijn vorige Nederlandse tegenrekening is geschrapt veronderstel ik dan dus die moet ik dan verwijderen uit CAP.
Ik zal dus de twee accounts aangeven als effectenrekening met de gebruikersnamen als rekeningnummer en de twee Flatex rekeningen als bankrekening.
Mijn vorige Nederlandse tegenrekening is geschrapt veronderstel ik dan dus die moet ik dan verwijderen uit CAP.
@gpv1
Ja gebruikersnaam voor de effectenrekening.
Bij de meeste brokers staat de cash ook op de effectenrekening maar degiro is een uitzondering.
Ja gebruikersnaam voor de effectenrekening.
Bij de meeste brokers staat de cash ook op de effectenrekening maar degiro is een uitzondering.
Zeg, je brengt mij op die manier weer aan het twijfelen hé
Ik heb nu net even via Google gezocht en blijkbaar staat de cash bij de meeste banken toch op een gekoppelde geldrekening en dus niét op de effectenrekening, en staat de cash bij beursvennootschappen wel op de effectenrekening.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 87205.html
"Bij BNP Paribas Fortis, ING, Degroof Petercam, Bank Delen en Deutsche Bank staat cash niet op de effectenrekening. Belfius wilde niet antwoorden op onze vraag en KBC reageerde niet."
https://www.bolero.be/nl/lp/wat-houdt-d ... eningen-in
Bij Bolero staat cash ook niet op de effectenrekening.
Ik heb nu net even via Google gezocht en blijkbaar staat de cash bij de meeste banken toch op een gekoppelde geldrekening en dus niét op de effectenrekening, en staat de cash bij beursvennootschappen wel op de effectenrekening.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 87205.html
"Bij BNP Paribas Fortis, ING, Degroof Petercam, Bank Delen en Deutsche Bank staat cash niet op de effectenrekening. Belfius wilde niet antwoorden op onze vraag en KBC reageerde niet."
https://www.bolero.be/nl/lp/wat-houdt-d ... eningen-in
Bij Bolero staat cash ook niet op de effectenrekening.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Bij Keytrade cash wel op effectenrekening.
Bij Argenta ook, enkele jaren geleden net niet.
Voor elk wat wils :-)
Kan me voorstellen dat de situatie van DeGiro met 2 rekeningen behoorlijk verwarrend is voor een nieuwe klant,
het lijkt immers in alles over 1 rekening te gaan, maar het blijven er toch 2 volgens de pdf van TS, aparte geldrekening
Historiek:
In NL dan banklicentie verplicht en die verplichting wilden ze ontlopen.
(b) kwam er als oplossing na problemen met toezichthouder + overname door flatex (nog niet goedgekeurd toen=aparte bedrijven nog)
Ik wacht toch nog even af tot na de fusie, misschien wordt het dan wel gewoon 1 rekening à la keytrade
en moet ik niks aangeven
Bij Argenta ook, enkele jaren geleden net niet.
Voor elk wat wils :-)
Kan me voorstellen dat de situatie van DeGiro met 2 rekeningen behoorlijk verwarrend is voor een nieuwe klant,
het lijkt immers in alles over 1 rekening te gaan, maar het blijven er toch 2 volgens de pdf van TS, aparte geldrekening
Historiek:
- effectenrekening met cash in geldmarktfonds, 1 rekening bij degiro (NL) zonder iban
- effectenrekening bij degiro (NL) zonder iban + zichtrekening bij flatex (DE) met iban
- beide bij flatexDEGIRO (DE)
In NL dan banklicentie verplicht en die verplichting wilden ze ontlopen.
(b) kwam er als oplossing na problemen met toezichthouder + overname door flatex (nog niet goedgekeurd toen=aparte bedrijven nog)
Ik wacht toch nog even af tot na de fusie, misschien wordt het dan wel gewoon 1 rekening à la keytrade
en moet ik niks aangeven
Zojuist aanvraag gedaan voor het openen van de flatexDegiro geldrekening. Van zodra deze is aangemaakt moet daarna de registratie bij de CAP aangepast worden.
Als ik het goed gedestilleerd heb moet voor de effectenrekening en de geldrekening dan voor "land waar de rekening is geopend" "Nederland" aangegeven worden en voor beide "Adres van de maatschappelijke zetel" het adres van "FlatexDegiro Bank AG"?
Rekeningnummer van de effectenrekening zal ik dan ook aanpassen naar username. Had daarvoor het NL rekeningnummer gebruikt, wat dus niet correct blijkt te zijn.
Als ik het goed gedestilleerd heb moet voor de effectenrekening en de geldrekening dan voor "land waar de rekening is geopend" "Nederland" aangegeven worden en voor beide "Adres van de maatschappelijke zetel" het adres van "FlatexDegiro Bank AG"?
Rekeningnummer van de effectenrekening zal ik dan ook aanpassen naar username. Had daarvoor het NL rekeningnummer gebruikt, wat dus niet correct blijkt te zijn.
Dat begrijp ik ook zo inderdaad.
Iemand een idee hoe het nu juist zit en wat er moet worden aangegeven bij CAP?
Ik heb momenteel aangegeven:
- de Nederlandse rekening zonder IBAN maar met de account gegevens.
- de Duitse flatex rekening met IBAN.
Ik heb momenteel aangegeven:
- de Nederlandse rekening zonder IBAN maar met de account gegevens.
- de Duitse flatex rekening met IBAN.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ivm de nieuwe voorwaarden die op 19 november ingaan:
https://www.reddit.com/r/DutchFIRE/comm ... en_degiro/
https://www.reddit.com/r/DutchFIRE/comm ... en_degiro/
Juist bericht ontvangen dat mijn Flatex account wordt afgesloten en dat ik een rekening moet openen bij Degiro. Flatex laat plaats voor Degiro wat betreft België en NL. Iemand anders het bericht ontvangen ?
Momenteel houdt u één of meer (effecten)rekeningen aan bij flatex. Naar aanleiding van onze fusie met marktleider DEGIRO, hebben we besloten om in Nederland enkel onder het merk DEGIRO verder te gaan. Daarom zal het in de nabije toekomst niet langer mogelijk zijn om uw effectenrekening bij flatex aan te houden. Te zijner tijd zullen wij u hierover verder informeren. Wij verwelkomen u echter nu al graag bij DEGIRO.
Hét moment om een rekening bij DEGIRO te openen.
Bij DEGIRO zijn we continu bezig met het verbeteren van onze diensten en producten:
We hebben een nieuwe en vereenvoudigde tariefstructuur geïntroduceerd, inclusief commissievrij handelen op prominente Amerikaanse beurzen en veel ETF's.
Vanaf 15 december 2021 verlagen we onze tarieven voor turbo’s¹ van € 2,00 tot € 0,50 per transactie voor turbo’s van BNP Paribas en Société Générale.
De handelstijden zijn uitgebreid. Tegenwoordig kunt u van 08:00 tot 22:00 uur handelen via Tradegate Exchange.
We hebben veel extra aandelengegevens toegevoegd op het platform, zoals financiële ratio's, nieuws, analistenratings, ESG-ratings en meer.
€50 transactietegoed
Als welkomstcadeau krijgt u nu de eerste €50 aan transactiekosten vergoed! U kunt de actievoorwaarden op de website van DEGIRO vinden.
Momenteel houdt u één of meer (effecten)rekeningen aan bij flatex. Naar aanleiding van onze fusie met marktleider DEGIRO, hebben we besloten om in Nederland enkel onder het merk DEGIRO verder te gaan. Daarom zal het in de nabije toekomst niet langer mogelijk zijn om uw effectenrekening bij flatex aan te houden. Te zijner tijd zullen wij u hierover verder informeren. Wij verwelkomen u echter nu al graag bij DEGIRO.
Hét moment om een rekening bij DEGIRO te openen.
Bij DEGIRO zijn we continu bezig met het verbeteren van onze diensten en producten:
We hebben een nieuwe en vereenvoudigde tariefstructuur geïntroduceerd, inclusief commissievrij handelen op prominente Amerikaanse beurzen en veel ETF's.
Vanaf 15 december 2021 verlagen we onze tarieven voor turbo’s¹ van € 2,00 tot € 0,50 per transactie voor turbo’s van BNP Paribas en Société Générale.
De handelstijden zijn uitgebreid. Tegenwoordig kunt u van 08:00 tot 22:00 uur handelen via Tradegate Exchange.
We hebben veel extra aandelengegevens toegevoegd op het platform, zoals financiële ratio's, nieuws, analistenratings, ESG-ratings en meer.
€50 transactietegoed
Als welkomstcadeau krijgt u nu de eerste €50 aan transactiekosten vergoed! U kunt de actievoorwaarden op de website van DEGIRO vinden.