Delhaize en payconiq
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Delhaize en payconiq
Voortaan kan je ook met payconiq betalen bij Delhaize
Wie ziet het voordeel daarvan in ?
Zit er daar niet een risico dat mensen kopen voor 190 euro en 3 euro intikken + betalen ?
Wie ziet het voordeel daarvan in ?
Zit er daar niet een risico dat mensen kopen voor 190 euro en 3 euro intikken + betalen ?
Re: Delhaize en payconiq
Heb het net geprobeerd aan de selfscan en je krijgt gewoon een qr code te zien op het beeldscherm met het juiste bedrag waarna je met je pincode kan bevestigen en je ticket krijgt.
Het lijkt geen implementatie te zijn waarbij je zelf het bedrag intoetst, de grote Delhaize winkels staan ook niet tussen de shops in de Payconiq app.
Het lijkt geen implementatie te zijn waarbij je zelf het bedrag intoetst, de grote Delhaize winkels staan ook niet tussen de shops in de Payconiq app.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het risico op diefstal met selfscan wordt er niet groter door, je moet al bewust enkele artikelen 'vergeten' scannen. Uiteindelijk is er wat dat betreft geen verschil met een bankcontact betaling.
Vanaf deze zomer zullen klanten bij Delhaize ook mobiel kunnen betalen via Payconiq. Klanten kunnen hun aankopen betalen met de Payconiq by Bancontact-app op hun smartphone (of een bancaire app die de Payconiq-betaalmethode aanbiedt). Hiervoor zullen alle traditionele en automatische kassa’s worden uitgerust met een geïntegreerde Payconiq QR-code die met de smartphone wordt gescand om het te betalen bedrag over te brengen. Na de bevestiging met de pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning in de Payconiq by Bancontact-app, is de betaling uitgevoerd. De klant krijgt een bevestiging op zijn smartphone en ontvangt zijn kassaticket als aankoopbewijs.
Nee dat risico is er niet gezien het bedrag als QR-code geprint zal staan op het ticket.
Voordeel voor Delhaize is 6 cent per transactie wat misschien nog lager zal liggen voor een klant grote Delhaize
Mijn logica is enkel gebaseerd op gebruik van payconiq bij de bakker.
Die man kent me al jaren.. ik moet daar zelf het bedrag intikken op de telefoon en we horen allebei aan het toontje dat de betaling ok is.
Maar of ik het juiste bedrag intik wordt nooit gecontroleerd.
Als ik het goed begrijp heeft mijn bakker een vaste QR code zonder bedrag en zal Delhaize een ticket afdrukken waar in de QR code het bedrag mee in zit.
Dat is alleszins gebruiksvriendelijker ...
Maar nog niet makkelijker dan gewoon betalen met een bankkaart.
Die man kent me al jaren.. ik moet daar zelf het bedrag intikken op de telefoon en we horen allebei aan het toontje dat de betaling ok is.
Maar of ik het juiste bedrag intik wordt nooit gecontroleerd.
Als ik het goed begrijp heeft mijn bakker een vaste QR code zonder bedrag en zal Delhaize een ticket afdrukken waar in de QR code het bedrag mee in zit.
Dat is alleszins gebruiksvriendelijker ...
Maar nog niet makkelijker dan gewoon betalen met een bankkaart.
Ik zou er veel kunnen over vertellen maar het staat heel duidelijk op onderstaande link.
https://www.payconiq.be/en/professional ... your-store
Lees het deeltje "On an invoice" & "On a receipt"
https://www.payconiq.be/en/professional ... your-store
Lees het deeltje "On an invoice" & "On a receipt"
Ik heb het nut vorige week nog mogen ontdekken. Snel even over de middag naar Delhaize. Aangekomen in de winkel merk ik dat ik mijn portefeuille vergeten ben. Maar de Smartphone had ik wel mee. Dus meteen ff de Payconiq geprobeerd aan de kassa.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wil je dit topic specifiek op Delhaize richten ?
Voor mij lijkt dit een evolutie die los staat van Delhaize.
Welk nadeel zie jij ?
Nee.
Niet specifiek op Delhaize. Wel op Payconiq.
Het onderwerp payconiq in Delhaize stond vandaag in de krant. Daarmee...
Welk nadeel ik zie :
Zelfde nadeel als bij een betaling met Maestro. Het duurt een dag eer ik kan zien bij wie ik betaald heb en hoeveel.
En dan moet met de omschrijving nog duidelijk genoeg mijn geheugen opgefrist worden wat niet altijd het geval is. Maar dat is met andere betalingsmethoden net zo.
De vraag was : welk voordeel zie je ?
Je hebt die niet beantwoord en enkel de omgekeerde vraag terug gesteld.
Jij hebt je antwoord.
Nu ik nog zeker ?
Het onderwerp payconiq in Delhaize stond vandaag in de krant. Daarmee...
Welk nadeel ik zie :
Zelfde nadeel als bij een betaling met Maestro. Het duurt een dag eer ik kan zien bij wie ik betaald heb en hoeveel.
En dan moet met de omschrijving nog duidelijk genoeg mijn geheugen opgefrist worden wat niet altijd het geval is. Maar dat is met andere betalingsmethoden net zo.
De vraag was : welk voordeel zie je ?
Je hebt die niet beantwoord en enkel de omgekeerde vraag terug gesteld.
Jij hebt je antwoord.
Nu ik nog zeker ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja... de "waan van de dag" dus

Zoals je zelf zegt: "dat is met andere betalingsmethoden net zo", dus als dat voor jou een probleem is, schrijf al uw betalingen dan op in een notitieboekje bv.haelewyn schreef: ↑8 juli 2021, 20:20 Welk nadeel ik zie :
Het voordeel is de keuze in mogelijkheden.
Ik kan bij zowat elke "winkel" betalen met:
- cash (afhankelijk van het bedrag)
- creditcard (heb ik niet)
- electronische maaltijd/eco/cadeau cheque kaart (afhankelijk van wat je koopt)
- bancontact/maestro debetcard
- payconiq/bankcontact app
Het enige dat ik nog nooit gedaan heb of nodig gehad heb, is een "instant overschrijving". Dus geen idee of er winkels zijn die dat zouden aanvaarden.
Edit:
Ik heb normaal gezien altijd mijn smartphone met payconiq/bancontact, meerdere debetkaarten en cash bij mij wanneer ik iets ga/wil kopen ... en ik geef dan meestal de keuze aan de verkoper wat betreft de betalingsmethode ...
Edit 2:
Uiteindelijk zie ik de payconiq/bancontant app op smartphone gewoon als "kaartloze" vervanging van de fysieke debetkaart.
Hopelijk is dit een afdoende antwoord op jouw vraag.
Ja hoor... het was afdoende.EarthNvstr1 schreef: ↑8 juli 2021, 20:46 Tja... de "waan van de dag" dus![]()
Zoals je zelf zegt: "dat is met andere betalingsmethoden net zo", dus als dat voor jou een probleem is, schrijf al uw betalingen dan op in een notitieboekje bv.
Het enige dat ik nog nooit gedaan heb of nodig gehad heb, is een "instant overschrijving". Dus geen idee of er winkels zijn die dat zouden aanvaarden.
Edit:
Ik heb normaal gezien altijd mijn smartphone met payconiq/bancontact, meerdere debetkaarten en cash bij mij wanneer ik iets ga/wil kopen ... en ik geef dan meestal de keuze aan de verkoper wat betreft de betalingsmethode ...
De waan van de dag... ik zou zeggen van niet. Het is realiteit. Geen waan.
Het is zo met andere betalingsmethoden. Maar niet met ALLE betalingsmethoden. Bancontact bv... Direct zichtbaar op de zichtrekening bij mijn huisbank.
Geen notitieboekje meer nodig. Geen zin om dat mee te sleuren ook omdat het anderen dan beter uitkomt... en het hen toelaat betalingsmethoden te gebruiken die goedkoper zijn voor de handelaar maar slechter voor mij.
Elke keer dat ik de laatste tijd heb rondgekeken is alles al ruimschoots voldoende duurder geworden om de minieme kostprijs van betalingsmethoden als Bancontact te compenseren.
Instant betalingen : in een winkel nog niet geprobeerd of gevraagd. Bij enkele artsen wel al.
Werkte perfect !
Toen hun BC toestel plat was bv... of toen ik dacht dat de rekening met de post kwam via het ziekenhuis maar dat toch niet het geval bleek.
Keuze van de betalingsmethode hou ik, als het enigzins kan en mag, liever voor mezelf.
Waarom zou de winkel voor mij moeten of mogen beslissen met welk middel ik betaal.
De betaalmogelijkheden zijn er om mij de keuze te geven. Niet om de winkelier te laten kiezen.. Dan moet er ineens maar 1 meer zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een voordeel is dat er geen tussen hardware (betaal terminal, bankcontact, maestro) bij te pas komt, op termijn zou dat voor de handelaar, zeker de klein handelaar, denk maar aan een restaurant,... een besparing kunnen opleveren. Het voordeel voor de particulier is dat je ook snel en gemakkelijk geld kunt overschrijven naar een andere particulier, het heeft met andere woorden hetzelfde overal te gebruiken voordeel van cash geld, enige voorwaarde is een smartphone met de app.
Dat moet je aan de mod vragen dan. Niet aan mij.
Geen idee of je een slechte dag hebt, een slecht leven (elke dag dus) of het topic je niet ligt.
Het staat je vrij om er niet aan deel te nemen.
Het is redelijk pretentieus te denken dat, als jij je zeg hebt gehad, er niets meer mag toegevoegd worden.
Je antwoord was afdoende om van jou te komen... Het moest niet meer zijn want het was toch al redelijk gefermenteerd.
Oei.. vortex heeft zich ook niet gehouden aan jouw opgelegde beperkingen. Wat jammer toch weer..