deposito-consignatiekas: veiligheid bij terugbetaling
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
e-depo rekening
Vraag
Stel deze maand storting 8/3/2023 2,90 % is netto 2,03 %
Interest gaat in 1/4/2023
Opname na minstens 12 maanden, anders geen rente ! Klopt dit?
Is de rente elke maand aanpasbaar, of blijft het bedrag, 12 maanden vanaf 1 april 2023 voor 2,90% netto 2,03% gegarandeerd?
Kom er niet goed uit!
Is de rente elke maand aanpasbaar, of blijft het bedrag, 12 maanden vanaf 1 april 2023 voor 2,90% netto 2,03% gegarandeerd?
Kom er niet goed uit!
Re: e-depo rekening
Ik zou vandaag niet storten maar pas achter 14 dagen, zo heb je ondertussen nog 14 dagen basisrente op bvb een spaarboekje.
Intrest gaat inderdaad in op 01/04/2023.
Geld moet minstens 12 maanden blijven staan, anders 0% intrest.
Rente wordt iedere maand aangepast, volgt de olo op 1 jaar en wordt op het einde van iedere maand opnieuw bepaald.
Voor april zal de rente waarschijnlijk hoger zijn dan 2,90%, de olo op 1 jaar stijgt immers nog (al heeft niemand een glazen bol voor de toekomst).
Intrest gaat inderdaad in op 01/04/2023.
Geld moet minstens 12 maanden blijven staan, anders 0% intrest.
Rente wordt iedere maand aangepast, volgt de olo op 1 jaar en wordt op het einde van iedere maand opnieuw bepaald.
Voor april zal de rente waarschijnlijk hoger zijn dan 2,90%, de olo op 1 jaar stijgt immers nog (al heeft niemand een glazen bol voor de toekomst).
Re: deposito-consignatiekas: veiligheid bij terugbetaling
Tja, nu de e-depo aan populariteit wint, zullen er toch ook wel geopend worden voor mensen die vatbaar zijn voor phishing, bv ouderen op aanraden of met hulp van kinderen of familie. Bij een bank lijken me er toch wat meer ingebouwde veiligheden (max bedrag per dag wat kan overgeschreven worden, bank die verdachte handelingen zelf opmerkt enz).
Een tegenrekening (die je wel moet kunnen wijzigen indien je die rekening zou stopzetten) en storting enkel naar rekening op zelfde naam vind ik eigenlijk wel het beste systeem om grote bedragen te parkeren op een online-rekening.
Scenario van een inbreker langs je bed die je verplicht in te loggen en overschrijvingen te doen naar zijn rekening is waarschijnlijk vergezocht, maar in feite kunnen ze met enkel je gsm en je vingerafdruk (indien zo ingesteld om in te loggen op smartphone en itsme) blijkbaar heel vlug volledige bedrag afhalen van e-depo. Toch iets om bewust van te zijn. Als die snelkoppeling van e-depo dan ook nog eens bij je favorieten of bladwijzers staat...
Een tegenrekening (die je wel moet kunnen wijzigen indien je die rekening zou stopzetten) en storting enkel naar rekening op zelfde naam vind ik eigenlijk wel het beste systeem om grote bedragen te parkeren op een online-rekening.
Scenario van een inbreker langs je bed die je verplicht in te loggen en overschrijvingen te doen naar zijn rekening is waarschijnlijk vergezocht, maar in feite kunnen ze met enkel je gsm en je vingerafdruk (indien zo ingesteld om in te loggen op smartphone en itsme) blijkbaar heel vlug volledige bedrag afhalen van e-depo. Toch iets om bewust van te zijn. Als die snelkoppeling van e-depo dan ook nog eens bij je favorieten of bladwijzers staat...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: deposito-consignatiekas: veiligheid bij terugbetaling
Ik ga maar snel mijn itsme vinger(s) verzekeren tegen afhakken ... alle gekheid op een stokje; van e depo rekening naar een andere dan de referentierekening zou toch niet mogen m.i.
Zij zijn zelf zo streng dat bedrag e.d. tot op 0.01 correct moet zijn. Belastinggeld op andere dan gekende rekening terugkrijgen kan niet, ..
Zij zijn zelf zo streng dat bedrag e.d. tot op 0.01 correct moet zijn. Belastinggeld op andere dan gekende rekening terugkrijgen kan niet, ..
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik zou even de zoekopdracht gebruiken en hier uitkomen: depositorekening-federale-overheid-t315 ... t=e%20depojempi25 schreef: ↑8 maart 2023, 13:48 Vraag
Kom er niet goed uit!
Olo 1 jaar vandaag gestegen van 3,31 naar 3,48 % !
Rente voor april 3,3% als het zo verder gaat ?
Rente voor april 3,3% als het zo verder gaat ?
Waar kan je dat nu al zien? Alleszins niet hier: https://stat.nbb.be/Index.aspx?DataSetCode=IROLOBE2
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Google -> De Tijd OLO 1 jaar
Toch niet zo moeilijk !
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Ik zie toch ook 3.336% als laatste koers
-
- Hero Member
- Contacteer:
En toch is het idd 3,48% vandaag ![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Huidige koers : 3,48% (+5,14%)
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En gemiddelde tot nu toe = 3,239...
e-Depo april >= 3,30%
Logisch: de 0,50% van ECB 2febr is er nu volledig bij![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
e-Depo april >= 3,30%
Logisch: de 0,50% van ECB 2febr is er nu volledig bij
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Het is geen discussie waard, maar ik volg het op https://nl.investing.com/rates-bonds/be ... bond-yield
Misschien is dit geen goede bron.