depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: depositorekening federale overheid
Blijf het hier ook opvolgen. Volgens mij is het momenteel een stormloop. Kunnen ze dat aan bij de overheid? Straks zijn ze het populairste product waar men zijn geld in plaatst.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
de 0.11% boekjes zullen wel populair blijven hoor, en de financieringsnood van de overheid kent geen grenzen, bovendien is de rentevoet dezelfde als de marktrente.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Maandag een bankrun op alle spaarrekeningen bij commerciële banken ...koenvhaver schreef: ↑25 november 2022, 15:40 Blijf het hier ook opvolgen. Volgens mij is het momenteel een stormloop. Kunnen ze dat aan bij de overheid? Straks zijn ze het populairste product waar men zijn geld in plaatst.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Akkoord. De achilleshiel. Onze roverheid heeft een track record van jewelste wat betreft het veranderen van de regels tijdens het spel
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Eergisteren ook een dossier geopend en 100 euro gestort. Kreeg 8 uur later al bericht dat geld was aangekomen. Dit weekend schrijf ik een groter bedrag over.
Ik zou dit ook wel willen doen maar vrees dat de regels snel veranderen als er teveel interesse is...
Heeft er al iemand geprobeerd op geld terug te laten storten? Ik had er 2 jaar geleden een rekening geopend als huurwaarborg voor het rusthuis waar mijn vader verbleef, maar de waarborg terugvragen was niet zo simpel. Heeft denk ik meer dan 2 maanden geduurd voor het in orde was. Per telefoon waren ze niet te bereiken. Hopelijk gaat het nu beter.
Ik vraag straks 50 euro terug op. Ben benieuwd.
Ik ben ook geïnteresseerd maar nog wat wantrouwig .Daarom eens uitgetest ... 23 november storting gedaan van 0,01 cent en stond er 24 november op . Nu de test hoelang het duurt om het af te halen ... mijn 0,01 cent 24 november teruggevraagd , vandaag 26 november nog steeds niet teruggekregen. Ik wacht nog af hoelang het duurt vooraleer ik een grote storting doe.
Ook hier gelezen als je geld 30 jaar blijft staan volgens de wetgeving in 2018 u geld automatisch naar de staatskas gaat ?
Ook hier gelezen als je geld 30 jaar blijft staan volgens de wetgeving in 2018 u geld automatisch naar de staatskas gaat ?
- donderdag dossier geopend, bedrag gestort rond 10 uur in de voormiddag, pas deze nacht om 2.20 bericht ontvangen dat ze het geld ontvangen hebben met dus datum vandaag, dus 2 werkdagen later. Riskant dus om te wachten op de voorlaatste werkdag van de maand om uw geld te storten.
- pas als je dossier definitief is, dus als ze het geld hebben ontvangen, zie je de mogelijkheid om stortingen toe te voegen of om je geld (gedeeltelijk) terug te vragen. Nog geen mogelijkheid om je intresten op te vragen, wellicht omdat die pas verworven zijn als je geld er 12 volledige maanden op staat.
- denk dat terugbetaling vrij vlot zal verlopen en is niet te vergelijken met een terugbetaling van een huuwaarborg bvb waarbij meerdere partijen betrokken zijn. Nu dat allemaal gaan testen vind ik onzin, denk dat het duidelijk is dat die dienst onderbemand zal zijn met de huidige (tijdelijke) hype. De consignatiekas was, is en wordt geen reguliere bank.
- eind december zou ik zeker een extra marge rekenen voor het (bij)storten, ambtenaren hebben normaal verlof tussen Kerstmis en Nieuwjaar, enkel sommige diensten zijn verzekerd met een minimale bezetting.
- pas als je dossier definitief is, dus als ze het geld hebben ontvangen, zie je de mogelijkheid om stortingen toe te voegen of om je geld (gedeeltelijk) terug te vragen. Nog geen mogelijkheid om je intresten op te vragen, wellicht omdat die pas verworven zijn als je geld er 12 volledige maanden op staat.
- denk dat terugbetaling vrij vlot zal verlopen en is niet te vergelijken met een terugbetaling van een huuwaarborg bvb waarbij meerdere partijen betrokken zijn. Nu dat allemaal gaan testen vind ik onzin, denk dat het duidelijk is dat die dienst onderbemand zal zijn met de huidige (tijdelijke) hype. De consignatiekas was, is en wordt geen reguliere bank.
- eind december zou ik zeker een extra marge rekenen voor het (bij)storten, ambtenaren hebben normaal verlof tussen Kerstmis en Nieuwjaar, enkel sommige diensten zijn verzekerd met een minimale bezetting.
Laatst gewijzigd door kweeni op 26 november 2022, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
het gras is altijd groener aan de overkant
Ik ben ook wel benieuwd hoe snel je het geld er terug kunt afhalen Het is interessant om kort (minimum een jaar wel) je geld even te parkeren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik geloof dat die bankrun al bezig is. De site van de overheid crasht alEarthNvstr1 schreef: ↑25 november 2022, 17:52Maandag een bankrun op alle spaarrekeningen bij commerciële banken ...
Edit: met Edge lukt het nu wel...Error 403--Forbidden
From RFC 2068 Hypertext Transfer Protocol -- HTTP/1.1:
10.4.4 403 Forbidden
The server understood the request, but is refusing to fulfill it. Authorization will not help and the request SHOULD NOT be repeated. If the request method was not HEAD and the server wishes to make public why the request has not been fulfilled, it SHOULD describe the reason for the refusal in the entity. This status code is commonly used when the server does not wish to reveal exactly why the request has been refused, or when no other response is applicable.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 26 november 2022, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
dat is één van de bestaansredenen van de Deposito en consignatiekas, onbeheerde gelden (erfloze nalatenschappen, onbeheerde spaarrekenjngen ....) te beheren en die gelden gaan na 30 jaar naar de staat als ze niet worden opgeeist, is een aloude wetgeving.
het gras is altijd groener aan de overkant
Dus als je jaarlijks u geld opeist en opnieuw stort op nieuwe rekening omzeil je die 30 jaar als ik het goed begrijp...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://financien.belgium.be/nl/betalin ... e-depo#q13
Edit: in de applicatie zelf staat echter wel:Kan ik het geld in meerdere keren betalen?
Neen, het geld moet verplicht in één keer aankomen met de juiste gestructureerde mededeling. Indien één van deze elementen niet in overeenstemming is met de voorschriften, wordt het geld verplicht teruggestort op de uitgevende rekening en gaat e-DEPO ervan uit dat er geen betaling is ontvangen. Als er binnen 30 dagen geen correcte betaling is ontvangen, wordt het dossier automatisch geannuleerd.
- toegang beperkt tot de eigenaar van de rekening (alleen de eigenaar kan online geld toevoegen of opnemen)