depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
Allez, jullie hebben de ideale spaarrekening gevonden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik beschouw het niet zodanig als een spaarrekening, eerder een termijnrekening (zonder vaste termijn ) met variabele intrestvoet. En als de intrest weer naar 0 zou zakken ben je natuurlijk gezien. Maar in een scenario met stijgende intrestvoeten lijkt het me een interessante formule voor bepaalde doeleinden. Binnen een jaar weten we meer ...
Net nog een minpuntje ontdekt: je kan geen nieuwe storting aanvragen zolang de vorige nog niet is verwerkt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zelfs als de rente plots naar nul zou zakken, brengt deze sowieso meer op dan een spaarboekje bij een grootbankCarpeNoctem schreef: ↑28 november 2022, 17:42
Ik beschouw het niet zodanig als een spaarrekening, eerder een termijnrekening (zonder vaste termijn ) met variabele intrestvoet. En als de intrest weer naar 0 zou zakken ben je natuurlijk gezien. Maar in een scenario met stijgende intrestvoeten lijkt het me een interessante formule voor bepaalde doeleinden. Binnen een jaar weten we meer ...
Net nog een minpuntje ontdekt: je kan geen nieuwe storting aanvragen zolang de vorige nog niet is aangekomen.
€100.000 één maand aan 2,3% en de rest van het jaar aan 0% brengt €134 netto op.
€100.000 één jaar aan 0,11% brengt €110 op.
Minpuntje ook al gemerkt, eveneens dat het enkele dagen duurt eer een storting bevestigd wordt, al kan dat ook aan mijn grootbank liggen of aan de grootte van het bedrag.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Van bij mijn bank (Keytrade) duurt het twee werkdagen (verleden week maandag gestort, op woensdag verwerkt. De storting van vrijdag is nog niet te zien). Als ik nog intresten wil in december moet ik dus nu overschrijven
Ik zie dat de gestructureerde mededeling niet wijzigt, dus kan ik nu eigenlijk prematuur overschrijven. Dan hopen dat die van vrijdag morgen verwerkt is en dan pas morgen een nieuwe storting aanvragen. Pfff
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Krijgen jullie een mail als de overschrijving bij hun verwerkt is.
Heb vrijdag een test-overschrijving gedaan van 1 euro. Hier nog geen bevestiging van gehad.
Ik had gepland een grotere overschrijving te doen tegen 1 december maar dat zal blijkbaar een nipte bedoening worden.
Heb vrijdag een test-overschrijving gedaan van 1 euro. Hier nog geen bevestiging van gehad.
Ik had gepland een grotere overschrijving te doen tegen 1 december maar dat zal blijkbaar een nipte bedoening worden.
Denk dat het geen probleem is om meerdere deposito dossiers te openen, misschien is dat een optie om sneller van je geld verlost te zijnCarpeNoctem schreef: ↑28 november 2022, 18:45
Van bij mijn bank (Keytrade) duurt het twee werkdagen (verleden week maandag gestort, op woensdag verwerkt. De storting van vrijdag is nog niet te zien). Als ik nog intresten wil in december moet ik dus nu overschrijven
Met een instant overschrijving via Argenta kreeg ik binnen de 8 uur bericht. Vandaag met gewone Argenta overschrijving een groter bedrag gestort met valuta 28/11. Je kan tot woensdag storten met valuta 30/11 denk ik.,,
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt voor de tip
Het rekeningnummer blijft hetzelfde, enkel de gestructureerde mededeling wijzigt.
Ik was eigenlijk hoe dan ook van plan om voor elke stortingsperiode een nieuw dossier aan te maken. Lijkt mij zo eenvoudiger om de intrest na te rekenen. Daarnaast: we weten ook nog niet hoe geldopnames werken (LIFO?).
Een minpunt/aandachtspunt blijft ook dat er geen intrest op intrest gegeven wordt.
Best dus geen jaren onaangeroerd laten staan.
Mogelijk zelfs aan te bevelen om het kapitaal en intresten op te vragen na 12 volledige maanden, en een nieuw dossier te openen. Je hebt dan wel 1 renteloze kalendermaand.
Best dus geen jaren onaangeroerd laten staan.
Mogelijk zelfs aan te bevelen om het kapitaal en intresten op te vragen na 12 volledige maanden, en een nieuw dossier te openen. Je hebt dan wel 1 renteloze kalendermaand.
Gisteren om 13h een dossier geopend en geld gestort.
Vandaag om 3h al bevestiging gekregen dat het geld in het dossier zit.
Vlugge reactie van de overheid.
Vandaag om 3h al bevestiging gekregen dat het geld in het dossier zit.
Vlugge reactie van de overheid.
Idem hier. Gisteren om 11u30 instantoverschrijving van KBC, rond 3 uur de nacht daarna bevestiging.
Ik heb al een paar dagen een (test) euro terug laten storten. Dit staat nog steeds “in behandeling” op de site van de overheid.
Heeft iemand al een bedrag retour ontvangen?
Heeft iemand al een bedrag retour ontvangen?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: