depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
Eveneens vandaag bericht gekregen dat de eerste storting is aangekomen en het dossier is aangemaakt.pmu schreef: ↑22 november 2022, 20:42Is je (test)storting nog niet aangekomen?vortex schreef: ↑22 november 2022, 20:01 Er zal pas rente zijn wanneer het geld minstens één jaar blijft staan, je gaat de rente pas zien op 1 januari daarop volgend. Vermoedelijk ga je pas dan de optie te zien krijgen om de rente op te vragen. Ik hoop dat ik voor 30/12/22 het geld gestort krijg zodat er op 1/1/2024 rente beschikbaar is.
Heb hier ook het een en het ander over gelezen en lijkt me wel interessant. Ben echter een echte leek over praktisch alle geldzaken.
Heb wel een deftige spaarbuffer bij één bank en twijfel erover om dit over te zetten op deze depositorekening van de federale overheid.
Enkele vragen:
-Is het best om direct 1 groot bedrag te storten?
-Als je in november nog stort telt de rente van december als ik het goed begrijp. Is dit dan de rente voor gans het jaar? Of nemen ze de gemiddelde rente van de 12 maanden sinds uw storting?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Waarschijnlijk zijn het "domme vragen", maar nogmaals, een echte leek hier.
Heb wel een deftige spaarbuffer bij één bank en twijfel erover om dit over te zetten op deze depositorekening van de federale overheid.
Enkele vragen:
-Als je in november nog stort telt de rente van december als ik het goed begrijp. Is dit dan de rente voor gans het jaar? Of nemen ze de gemiddelde rente van de 12 maanden sinds uw storting?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Waarschijnlijk zijn het "domme vragen", maar nogmaals, een echte leek hier.
Dit is voor ons allemaal nog nieuw, dus zeker geen domme vragen. Men neemt inderdaad de gemiddelde rente overheen de periode. Dit wil bijgevolg zeggen dat je geen voordeel doet met wachten.kvmc schreef: ↑23 november 2022, 17:48 Heb hier ook het een en het ander over gelezen en lijkt me wel interessant. Ben echter een echte leek over praktisch alle geldzaken.
Enkele vragen:
Bij deze: de 2,30% voor december is bevestigd!pmu schreef: ↑21 november 2022, 22:27 Volgens mijn berekening, gebruik makende van de officiële data (https://stat.nbb.be/Index.aspx?DataSetCode=IROLOBE2), zal het rendement in december 2,30% bedragen (1,61% netto). Dat kan nu al met een behoorlijke zekerheid gesteld worden.
https://financien.belgium.be/sites/defa ... 0dec22.pdf
Hallo,
Ik heb zojuist ook een rekening geopend om te testen. Bedrag 500€. Gaat heel snel met de IDkaart. Ik stort het bedrag op 29 november.
Ik heb zojuist ook een rekening geopend om te testen. Bedrag 500€. Gaat heel snel met de IDkaart. Ik stort het bedrag op 29 november.
Waarom zo nipt storten en een ganse maand riskeren? Is natuurlijk een klein bedrag.
Heb vandaag ook zo'n dossier geopend.
Is volgens mij gewoon voordeliger dan al mijn spaargeld bij de bank te laten staan.
Nu hopelijk snel bevestiging van de betaling want ben het toch niet gewoon om een dergelijk bedrag gewoon "weg te sluizen"
Is volgens mij gewoon voordeliger dan al mijn spaargeld bij de bank te laten staan.
Nu hopelijk snel bevestiging van de betaling want ben het toch niet gewoon om een dergelijk bedrag gewoon "weg te sluizen"
Rente is maandelijks variabel, voor november was het 2%, december wordt 2,3%. Stel dat je nu €100.000 op die deposito stort, dan zal je in december 100.000 * 1/12 * 2,3% of €191,6 rente opbouwen. Zo gaat dat voor ieder volgende maand, bv in januari 2,6% levert €216,6 op enz... Pas wanneer een storting langer dan één jaar blijft staan heb je recht op de som van alle opgebouwde rentes (minus 30%RV).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Als ik het goed begrepen heb kan je wel niet bijstorten, maar moet je opnieuw zo'n rekening openen?
Edit: ik merk dat net dat je een bijkomende storting kunt doen.
Edit: ik merk dat net dat je een bijkomende storting kunt doen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ook met een bescheiden bedrag een rekening aangemaakt, hier kan voorlopig geen enkele spaarrekening tegenop.
Ging zeer vlot, ik miste alleen een QR-code voor de overschrijving
Ging zeer vlot, ik miste alleen een QR-code voor de overschrijving
En wat bij een sterfgeval, kan mijn partner dan het geld opeisen?
Inleg gegarandeerd?
Inleg gegarandeerd?
Ook geen maximum bedrag of zo hé?
Eigenlijk toch te mooi om waar te zijn?
Waar zijn de addertjes?
Eigenlijk toch te mooi om waar te zijn?
Waar zijn de addertjes?
-
- Full Member
- Contacteer:
Vandaar ook best hier niet all in.. spreiding blijf en is steeds het kernwoord ongeacht het effect
Het risico is vooral dat dit product nooit als spaarproduct bedoeld was, en dat men de regels redelijk vlot kan aanpassen.
Ondertussen krijgt het ook meer media-aandacht:
https://www.hln.be/geld/steeds-meer-kle ... ~ab939e4f/
https://www.demorgen.be/beter-leven/mee ... ~bf9c4c7e/
Ondertussen krijgt het ook meer media-aandacht:
https://www.hln.be/geld/steeds-meer-kle ... ~ab939e4f/
https://www.demorgen.be/beter-leven/mee ... ~bf9c4c7e/