depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
Inderdaad. https://financien.belgium.be/sites/defa ... 0mei23.pdf
Wel een vreemde situatie. Ik heb wel nog de wetswijziging niet gevonden die dit toelaat. Ik zal daar eerstdaags wel eens naar zoeken.
Wel een vreemde situatie. Ik heb wel nog de wetswijziging niet gevonden die dit toelaat. Ik zal daar eerstdaags wel eens naar zoeken.
Wat zijn het toch gangsters daar in Brussel, niet te schatten. Het was mooi zolang het duurde
Anyway, met 2,50%bruto (1,75%netto) is het nog steeds meer rendement dan bijna elke spaarrekening.
Anyway, met 2,50%bruto (1,75%netto) is het nog steeds meer rendement dan bijna elke spaarrekening.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben er bewust van weg gebleven omdat ik geen vertrouwen heb in de overheid / politiek. Al begon ik na een tijd wel te twijfelen als ik de hoge rentes zag. Content nu dat ik er niks heb opgezet.
Haha, on-ge-lo-fe-lijk.
Blij dat ik getekend heb voor een termijnrekening met een VAST rendement op 11 maanden.
Blij dat ik getekend heb voor een termijnrekening met een VAST rendement op 11 maanden.
Anderzijds: ik ben hier in december mee gestart. Wat waren de rentes op termijnrekeningen destijds (hint: lager)? Op de DCK heb ik gemiddeld 2,58% bruto.
Motivering bij de wettekst:
https://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf ... pdf#Page80Overwegende dat een buitensporig hoge rente op de deposito’s bij de
Deposito- en Consignatiekas nadelig zou kunnen zijn voor het niveau
van de overheidsschuld indien deze bedragen niet voldoende snel
kunnen worden opgenomen in de financieringsbehoeften van het
Federaal Agentschap van de Schuld na toepassing van artikel 115,
eerste lid, van de wet houdende diverse fiscale en financiële bepalingen
van 21 december 2013, en het herfinancieringsrisico van de federale
Staat zouden kunnen versterken; stelt het ontwerp van koninklijk
besluit een maximumdrempel van 2,50 % vast voor de nieuwe
rentevoet.
Overwegende de doelstelling om risico’s voor de financiering van de
Staat of het goede beheer van de overheidsschuld die zouden
voortvloeien uit massale vrijwillige deposito’s te vermijden, biedt het
huidig ontwerp de mogelijkheid dergelijke deposito’s te beperken of op
te schorten, na gemotiveerd advies van het Federaal Agentschap van de
Schuld, hetzij op eigen initiatief, hetzij op verzoek van de Minister van
Financiën. Hiertoe overleggen het Agentschap van de Schuld en de
Deposito- en Consignatiekas maandelijks om de evolutie van de
geconsigneerde bedragen en de rentevoet toegepast door de Depositoen Consignatiekas.
Overwegende de sterke stijging van de rentevoeten ingevolge het
rentebeleid van de Europese Centrale Bank waardoor het noodzakelijk
om de in dit besluit vastgestelde maatregelen onverwijld in werking te
kunnen laten treden en een inwerkingtreding op de datum van
bekendmaking ervan in het Belgisch Staatsblad zich opdringt.
Typisch, ze kunnen de spelregels weer aanpassen als het hun uitkomt.
De roverheid...
De roverheid...
-
- Newbie
- Contacteer:
De overheid probeert via wet de marktrente te blokkeren...
Inderdaad slecht nieuws!
Dat wordt vanaf volgend jaar systematisch al de dossiers afsluiten na 12 maanden....
Het was te mooi om waar te zijn. Toch is de manier waarop niet koosjer.
Langs de andere blijft het toch nog 1, 75 % na aftrek van de RV. Met maar 980 euro aan intresten belastingvrij opde spaarrekeningen , is dit toch nog een goede zaak. Dat in de veronderstelling dat het ook 2,50 % blijft
Dat wordt vanaf volgend jaar systematisch al de dossiers afsluiten na 12 maanden....
Het was te mooi om waar te zijn. Toch is de manier waarop niet koosjer.
Langs de andere blijft het toch nog 1, 75 % na aftrek van de RV. Met maar 980 euro aan intresten belastingvrij opde spaarrekeningen , is dit toch nog een goede zaak. Dat in de veronderstelling dat het ook 2,50 % blijft
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Idd. De hoeveelste keer zou dat nu zijn dat onze overheid de regels aanpast tijdens het spel?
Een schaamteloze, onbetrouwpare partner. En dan vragen ze zich af waarom de burger onze politiekers wantrouwt ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Verdorie,dat is jammer. Het is wel nog steeds meer dan de meeste spaarrekeningen en 1 jarige termijnrekeningen.
Het zou mij niet verbazen dat dit is veroorzaakt door druk van Febelfin. Banken konden het niet verdragen dat een speler bewees dat de gegeven rentes op hun producten in feite te laag zijn.
Is de wettekst hierover al gepubliceerd?
Het zou mij niet verbazen dat dit is veroorzaakt door druk van Febelfin. Banken konden het niet verdragen dat een speler bewees dat de gegeven rentes op hun producten in feite te laag zijn.
Is de wettekst hierover al gepubliceerd?
Ik ben pas vorige maand ingestapt dus ik stap er vandaag weer uit. Ik heb het geld toch niet nodig dus kan ik het vastzetten in iets dat meer opbrengt.
Santander evenveel denk ik en tegenwoordig is iedereen een betrouwbaarder partner dan de roverheid. Wie zegt dat ze het binnen drie maanden niet nog eens verlagen.