depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
'Overwegende de doelstelling om risico’s voor de financiering van de
Staat of het goede beheer van de overheidsschuld die zouden
voortvloeien uit massale vrijwillige deposito’s te vermijden, biedt het
huidig ontwerp de mogelijkheid dergelijke deposito’s te beperken of op
te schorten, na gemotiveerd advies van het Federaal Agentschap van de
Schuld, hetzij op eigen initiatief, hetzij op verzoek van de Minister van
Financiën. Hiertoe overleggen het Agentschap van de Schuld en de
Deposito- en Consignatiekas maandelijks om de evolutie[/b] van de
geconsigneerde bedragen en de rentevoet toegepast door de Deposito en Consignatiekas.'
Het werd m.a.w. te populair en ze zagen de instroom van al spaargeld niet meer zitten aan die rentevoet!
Staat of het goede beheer van de overheidsschuld die zouden
voortvloeien uit massale vrijwillige deposito’s te vermijden, biedt het
huidig ontwerp de mogelijkheid dergelijke deposito’s te beperken of op
te schorten, na gemotiveerd advies van het Federaal Agentschap van de
Schuld, hetzij op eigen initiatief, hetzij op verzoek van de Minister van
Financiën. Hiertoe overleggen het Agentschap van de Schuld en de
Deposito- en Consignatiekas maandelijks om de evolutie[/b] van de
geconsigneerde bedragen en de rentevoet toegepast door de Deposito en Consignatiekas.'
Het werd m.a.w. te populair en ze zagen de instroom van al spaargeld niet meer zitten aan die rentevoet!
Cash heeft geen rendement, dus toch een wat vreemde vergelijking.
Santander heeft ook ooit de rente al eens verlaagd. Dat is niet helemaal hetzelfde, maar je kunt moeilijk beweren dat dit een pluspunt van spaarrekeningen bij banken is.
Omdat we ze dan in praktijk dan alle macht geven. Een drukkingsmiddel zoals bankrun is dan niet meer mogelijk. Betreffende dit onderwerp kunnen ze dan de meest lage rentevoeten nemen die ze willen.
Je hebt wel nog altijd een basisrente bij de banken. In het geval van E-DEPO, kan je niet anders dan 12 maanden wachten en hopen dat op zijn minst die 2,50 % standhoudt.
Gangsters zou ik ze niet noemen. Als je het, zoals ik hierboven in de tekst onderstreepte,vanuit het standpunt van de overheid bekijkt, dan ja, het werd te populair en dan gaan ze op de rem staan. Bij een staatsbon, ook al kan je het niet helemaal vergelijken, geven ze ook maar uit tot hoeveel ze bereid zijn te lenen aan een bepaalde rentevoet en dan wordt het afgesloten.
Ik had liever gezien dat ze ook hier nieuwe stortingen zouden stopgezet hebben, maar dat is dan waarschijnlijk niet democratisch, dus blokkeren ze liever de rentevoet. Nu gaat er ook niemand meer bijstorten.
Natuurlijk, want de spelregels waren simpel. Echter wanneer de rente te hard stijgt, plots de spelregels veranderen, zijn gangsterpraktijken. Maar het is wat het is, ik heb geen spijt van mijn beslissing in november. Rustig uitzitten en herevalueren in januari.
Het blijft de moeite als bedrijf spaarrekening.
- Vincent2018
- Full Member
heeft lang geduurd geen lessen geleerd van de Belgische maffia Roverheid ? Nationale Bank, Fortis , Arco...
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
De obligatiehouders met hun 2,75% netto gaan dan toch nog gelijk krijgen.
De zoveelste hype op Spaargids die op zijn eind komt. Eerdere hypes waren:
- Rabobank
- Argenta
- fondsen
- Carmignac Patrimoine
- de spaarverzekering van Patronale
- de coöperatieven die 6% dividend uitkeerden
-
- Verbannen Gebruiker
Nee, de termijnrekeningen waren hoger. Op 11 maanden bij BNPPF 2,98% of daaromtrent. Mijn termijnrekeningen dateren van december en januari en lagen nooit onder 2,95%.
Logisch dat termijnrekeningen hoger waren: banken is meer risico dan staat
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 24 april 2023, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Bestolen worden door de banken of door de overheid. Make your choice.
Benieuwd wat de reacties gaan zijn hierop ? (miljoenen euro's die deze week worden weggehaald van de E-depo)
Misschien kan dit ook eens uitvergroot worden in de media net zoals ze deden om dit te promoten.
Misschien kan dit ook eens uitvergroot worden in de media net zoals ze deden om dit te promoten.