Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
"blijvend" is de grote vraag natuurlijk ... Zodra ze terug genoeg spaargelden hebben, zal het wel gedaan zijn zeker?
Het klopt...
Niets is zeker in deze wereld.
Maar aangezien door de Citibank erfenis, meer dan bij andere banken, hun business model gebaseerd is op het verstrekken van consumentenkredieten, is er misschien toch hoop dat ze dat nog even zo aanhouden.
Boven Beobank staat een Franse Bank, Credit Mutuel Nord Europe .
Geen idee hoe groot die hun honger is naar Belgisch spaargeld.
Ik had daar al lang moeten instappen
Maar aangezien door de Citibank erfenis, meer dan bij andere banken, hun business model gebaseerd is op het verstrekken van consumentenkredieten, is er misschien toch hoop dat ze dat nog even zo aanhouden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb een halfjaar geleden ook getwijfeld. Maar ik blijf erbij dat dit soort banken dit niet eeuwig zal kunnen doen, zeker nu alles er op wijst dat de rente ook dit jaar niet zal stijgen. Maar zoals je zegt, niks is zekerhaelewyn schreef: ↑18 januari 2019, 14:36 Het klopt...
Idd, Beobank mikt heel hard op consumentenkrediet en daarvoor hebben ze spaargeld nodig, maar ik vrees voor hun dat ze met hun hoogste rente meer spaargeld ophalen dan nodig is ... Markt voor consumentenkrediet is deze dagen zo uitgebreid, je kan quasi in elke winkel lenen ... But we shall see
Net als Santander mikt Beobank ook op dat krediet via winkels en verkopers.
Je kan bv vaak al een lening afsluiten voor een nieuwe motorfiets bij de verkoper.. en die komt dan met papieren van Beobank boven.
Enkele NL banken komen hier spaargeld ophalen dat de hoofdbank in NL nodig heeft.
Zou ook kunnen meetellen voor FR.
Als ze heel veel hypothecair krediet zouden verstrekken is er niet veel winst te behalen op die 1,2 procent. Voor standaard consumentenkrediet denk ik dat er wel nog winst op zit.
De bank zelf zal wel nog een en ander beleggen ook zeker ?
Ik zie op de website van Beobank dat autoleningen aangeprijsd worden voor 1,29 procent.
Persoonlijke leningen aan 10 procent.
Krediet via Mastercard 12,49 procent.
Je kan bv vaak al een lening afsluiten voor een nieuwe motorfiets bij de verkoper.. en die komt dan met papieren van Beobank boven.
Enkele NL banken komen hier spaargeld ophalen dat de hoofdbank in NL nodig heeft.
Als ze heel veel hypothecair krediet zouden verstrekken is er niet veel winst te behalen op die 1,2 procent. Voor standaard consumentenkrediet denk ik dat er wel nog winst op zit.
Ik zie op de website van Beobank dat autoleningen aangeprijsd worden voor 1,29 procent.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eerlijk gezegd, de doelgroep die je voor ogen hebt met persoonlijke leningen @ 10%, ik zou ze niet willen overnemen als bank Maar het blijft een niche, als alles wat goed gaat, waar veel geld in te verdienen is. Auto-leningen @1,29% liggen gemiddeld 0,5% boven de marktrente die de grootbanken dezer dagen hanteren voor autoleningen (zitten allemaal onder de 0.8%), dus daar zullen ze al niet veel van verkopen ... tenzij opnieuw het clienteel dat de grootbanken als te risicovol ziet, die komen dan weer bij Beobank terecht. Veel risico wil zeggen: veel spaargeld aanhouden als buffer. Dus hun strategie klopt, tot er zich een daling in verkoop van kredieten zou voordoen ...haelewyn schreef: ↑18 januari 2019, 15:09 Net als Santander mikt Beobank ook op dat krediet via winkels en verkopers.
-
- Newbie
Net terug van BEOBANK
Hartelijke verwelkoming. Vriendelijk onthaal. Zeer transparant en duidelijk over alle kosten die er eventueel wel zijn. Dewelke allemaal vermeden kunnen worden.
Eerste kennismaking enorm positief.
Hartelijke verwelkoming. Vriendelijk onthaal. Zeer transparant en duidelijk over alle kosten die er eventueel wel zijn. Dewelke allemaal vermeden kunnen worden.
Eerste kennismaking enorm positief.
Bij Beobank zullen ze blij zijn met de nieuwe tarieven van DB, meteen een mooie uitbreiding van hun cliëntenbestand...
https://www.spaargids.be/sparen/beobank ... -0-65.html
Dat van de autolening was verouderd. Tijdelijk aan 0,65 nu.
Trouwens : Excellence spaarrekening is ook 0,15 procent.... beter daar iets parkeren dan aan 0,11. Al is het verschil maar klein.
Weet iemand of er een speciaal formulier nodig is om de rekeningen te annuleren?
Ben niet in de mogelijkheid om langs te gaan bij een kantoor voor 1 april.
Ben niet in de mogelijkheid om langs te gaan bij een kantoor voor 1 april.
Bel naar
078 / 156 160
Ma - Vrij : 09:00 - 19:00
Zat : 09:00 - 12:00
078 / 156 160
Ma - Vrij : 09:00 - 19:00
Zat : 09:00 - 12:00
Bedankt Geo, kan je telefonisch opzeggen?
Omdat in hun mail staat dat dat schriftelijk moet gebeuren.
Omdat in hun mail staat dat dat schriftelijk moet gebeuren.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je kan op hun website vragen het formulier "AFSLUITING DOOR DE CLIËNT" door te mailen.
Vul het in en het mag ongefrankeerd opgestuurd worden naar :
Deutsche Bank, Service SQC Dienst , DA 816 - 221 - 8, 1000 Brussel
Vul het in en het mag ongefrankeerd opgestuurd worden naar :
Deutsche Bank, Service SQC Dienst , DA 816 - 221 - 8, 1000 Brussel
Fijn, Adelin, bedankt voor de info.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Om het amateurisme van Deutsche nog is in de verf te zetten:
Vorige maandag mijn rekeningen laten sluiten, vandaag krijg ik voor het eerst een communciatie ivm de nieuwe tarieven
"Wij informeren u, in alle transparantie, over onze nieuwe tarieven voor 2019. Op deutschebank.be/tarieven vindt u de tarieven en rentevoeten die in 2019 van toepassing zijn op de verschillende producten en diensten van Deutsche Bank. Wij nodigen u uit om deze tarieven aandachtig te lezen.
De wijzigingen bevinden zich onder meer in:
Deel 1 Rubriek XIV: Financiële diensten - DB M@X
Deel 2 Rubriek VII, 7.1: Bewaarloon"
Vorige maandag mijn rekeningen laten sluiten, vandaag krijg ik voor het eerst een communciatie ivm de nieuwe tarieven
"Wij informeren u, in alle transparantie, over onze nieuwe tarieven voor 2019. Op deutschebank.be/tarieven vindt u de tarieven en rentevoeten die in 2019 van toepassing zijn op de verschillende producten en diensten van Deutsche Bank. Wij nodigen u uit om deze tarieven aandachtig te lezen.
De wijzigingen bevinden zich onder meer in:
Deel 1 Rubriek XIV: Financiële diensten - DB M@X
Deel 2 Rubriek VII, 7.1: Bewaarloon"
-
- Newbie
Bij mij is het afsluiten rimpelloos verlopen.
Was op vijf minuten terug buiten. Niet moeten aanschuiven aan loket, stond trouwens geen volk aan het loket.
Mocht meteen mee naar achter. Ter plaatse drie handtekeningen zetten en het was gepiept. Tijdens gesprekje ook niet gepusht om in iets anders te beleggen.
Ben er wel nog te weten gekomen dat er GEEN kosten worden aangerekend voor rekeningen die op nul staan.
Je kan dus beter 0 euro aanhouden dan 8 euro.
Wat betreft de voorgaande opmerking. Beter info te veel dan te weinig. Dat zijn natuurlijk blokmails. Heeft minder met amateurisme te maken dan met standaard procedures.
Was op vijf minuten terug buiten. Niet moeten aanschuiven aan loket, stond trouwens geen volk aan het loket.
Mocht meteen mee naar achter. Ter plaatse drie handtekeningen zetten en het was gepiept. Tijdens gesprekje ook niet gepusht om in iets anders te beleggen.
Ben er wel nog te weten gekomen dat er GEEN kosten worden aangerekend voor rekeningen die op nul staan.
Je kan dus beter 0 euro aanhouden dan 8 euro.
Wat betreft de voorgaande opmerking. Beter info te veel dan te weinig. Dat zijn natuurlijk blokmails. Heeft minder met amateurisme te maken dan met standaard procedures.