Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
Iedereen moet voor zichzelf de analyse maken van:geo schreef: ↑22 januari 2019, 12:58 Blijkbaar bepalen veel forumleden de keuze van hun bank alleen op basis van de kleine jaarlijkse bijdrage voor de gebruikte diensten.
Al de andere soms zeer interessante aanbiedingen die veel meer opbrengen dan die bijdrage worden volledig genegeerd om die enkele euro's te kunnen "besparen".
Wat de bank hen kost en wat het hen oplevert (zowel in geldelijke als niet-geldelijke waarde).
Als je vindt dat er dan betere opties zijn in de markt: dan switch je? Heel simpel lijkt mij
-
- Newbie
Nou mijn analyse is nogal simplistisch. Ik ben momenteel bij geen enkele bank die mij kosten aanrekent.
En mijn spaarkapitaal is niet van die orde dat ik voor welke bank dan ook in aanmerking kom om persoonlijke voordelen te krijgen die een werkelijk verschil maken in mijn financiële toestand. Mijn tijd dus niet waard om daar naar zitten te surfen. Als ik daardoor hier en daar een paar euro laat liggen weet ik het ook niet en is het al geen reden tot een zorg iets gemist te hebben.
En mijn spaarkapitaal is niet van die orde dat ik voor welke bank dan ook in aanmerking kom om persoonlijke voordelen te krijgen die een werkelijk verschil maken in mijn financiële toestand. Mijn tijd dus niet waard om daar naar zitten te surfen. Als ik daardoor hier en daar een paar euro laat liggen weet ik het ook niet en is het al geen reden tot een zorg iets gemist te hebben.
Ter info, aangezien je interesse toonde. Zo heb ik het momenteel gespreid:Otiumcumdignitate schreef: ↑22 januari 2019, 08:48Dat wil dus inderdaad zeggen als je met de totaliteit van je tegoeden op die rekeningen niet aan de voorwaarden voldoet je 8€ kosten zal moeten betalen. In al de andere gevallen dus niet. Jij bent dus de enige die daar een juist antwoord op kan geven.
En als je om welke reden dan ook besluit om al je rekeningen op te zeggen heb je dan al een plan B?
Errata: elders geef je ons al een antwoord.
Dus lijkt het me in jouw specifieke geval logisch dat je eerst gaat rekenen. Op 1 april kom je nog 1000 tot 1500 euro tekort om aan je tegoed van 10.000 € te komen. Ga je daarom afzien van één van de hoogste intresten op de markt om een spaarrekening te kunnen aanhouden waarover je ook nog eens onmiddellijk kan beschikken over deze tegoeden moest het nodig zijn? Of als je in de financiële mogelijkheid bent parkeer je dan op je DB zichtrekening tijdelijk 1000 tot 1500 euro tot deze in de 2-3 volgende maanden getransfereerd zijn van je DB zicht naar je DB Saving plan? Als je financiële mogelijkheid niet hebt om dat bedrag tijdelijk te gaan overbruggen moet je al gaan rekenen of die eenmalige storting van 8 € opweegt tegen het op termijn verlies van intresten door over te schrijven naar een andere rekening. Je kan ook nog altijd met je kantoorhouder gaan praten of die 8€ je tijdelijk kan kwijtgescholden worden als je er een Saving plan blijft aanhouden dat zo vlug mogelijk de 10.000 € kan bereiken.
In jouw plaats zou ik dus eerst alle opties overwegen die in je eigen voordeel zijn dan een ondoordachte emotionele beslissing te nemen waar finaal alleen jij de nadelen van ondervindt.
Daar het in mijn specifiek geval toch geen verschil uitmaakt heb ik nog niet opgezocht of de laatste werkdag van het te berekenen trimester begint te tellen vanaf 1 april of eindigt op 1 april. In het eerste geval heb je nog tijd genoeg om het doel van 10.000 € binnen te halen op de normale manier, een ritme van 500€/maand.
55K @ 1,00% MeDirect ME12 nog tot april 2019
43K @ 0,80% Santander Vision+
7,5K @ 0,90% DB Saving Plan
2K @ Zichtrekening Argenta
Gezien die 10K regel, kan ik wel bij DB blijven.
Maar het staat me toch niet aan dat gratis aangeboden rekeningen toch plots kostelijk worden. Dit heb je meestal bij de grotere banken.
Inderdaad. Ik was niet op de hoogte van de tariefaanpassing en hield al jaren een rekening aan om eventueel snel te kunnen investeren wanneer de opportuniteit zich zou voordoen. Nu krijg ik plots een mail met melding van een negatieve rekeningstand en intresten.
Ik moet eerlijk toegeven dat er een mail met de nieuwe tarieven werd gestuurd midden januari waar ik heb overgekeken. Volgens de klantendienst was dit voldoende berichtgeving.
Resultaat is nu dat ik mijn Deutsche Bank rekeningen ga afsluiten en waarschijnlijk geen klant meer wens te worden in de toekomst. En dat ik beter mijn mails in het oog zal houden natuurlijk. Het laat een negatieve nasmaak achter. Het had eerlijker aangevoeld als er met een opt-in principe zou gewerkt worden, waar je zelf zou kunnen kiezen om verder te gaan met de nieuwe tarieven en de rekening inactief te markeren indien niet. Maar het zij zo, geen DB meer voor mij.
Niet fijn, maar er is natuurlijk wel communicatie geweest, ook hier op het forum overigens.
Wat is de gemakkelijkste manier om je volledige klantrelatie bij DB op te zeggen? Tijdens de werkuren naar een kantoor gaan is mijn minst favoriete optie.
Tegenwoordig zijn ze ook 's avonds of op zaterdagvoormiddag open.
Best wel even de uren van je kantoor nakijken en of je voor dat moment een afspraak moet maken of niet.
Best wel even de uren van je kantoor nakijken en of je voor dat moment een afspraak moet maken of niet.
Inloggen op uw account en via een mail vragen om de rekeningen op te zeggen. Dan worden ze na telefonisch contact afgesloten.
Ik heb gewoon een afspraak willen maken en hierbij melding gemaakt dat ik mijn rekeningen wil stopzetten wegens aanrekening kosten.
ik kreeg meteen een pdf toegestuurd ter ondertekening.
bij deutsche bank zijn ze niet happig mensen aan het loket te hebben. ook voor de opening van de rekeningen werd ik niet uitgenodigd.
mijn ouders hebben er ook geen al te goede ervaringen en hebben er nochtans redelijke sommen geld staan.
hun communicatie in januari was nogal slecht. ik wil enkel een internetrekening en blijkbaar heb ik toch kosten aan mijn been en vermoedlijk nog een gewone rekening die ik niet had gevraagd. ben hier nogal consequent in. ik betaal geen kosten aan een bank als er geen bepaalde service tegenoverstaat.
ik kreeg meteen een pdf toegestuurd ter ondertekening.
bij deutsche bank zijn ze niet happig mensen aan het loket te hebben. ook voor de opening van de rekeningen werd ik niet uitgenodigd.
mijn ouders hebben er ook geen al te goede ervaringen en hebben er nochtans redelijke sommen geld staan.
hun communicatie in januari was nogal slecht. ik wil enkel een internetrekening en blijkbaar heb ik toch kosten aan mijn been en vermoedlijk nog een gewone rekening die ik niet had gevraagd. ben hier nogal consequent in. ik betaal geen kosten aan een bank als er geen bepaalde service tegenoverstaat.
Hier niets dan goede ervaringen.
Als ik langs ga voor iets speciaals, maak ik wel een afspraak. Maar voor iets anders ga ik zo, en nemen ze echt hun tijd.
Voor mij staat er veel geld, maar in hun ogen ben ik toch maar een kleine garnaal. Geen private banking klant e.d.
Ik vermoed dat het gewoon van het kantoor afhangt. Maar dat is bij andere banken ook zo.
Als ik langs ga voor iets speciaals, maak ik wel een afspraak. Maar voor iets anders ga ik zo, en nemen ze echt hun tijd.
Voor mij staat er veel geld, maar in hun ogen ben ik toch maar een kleine garnaal. Geen private banking klant e.d.
Ik vermoed dat het gewoon van het kantoor afhangt. Maar dat is bij andere banken ook zo.
Ook positieve ervaring.
Heb deelgenomen aan de 2% actie en direct na de overdracht de premie + overdrachtskosten ontvangen.
Heb deelgenomen aan de 2% actie en direct na de overdracht de premie + overdrachtskosten ontvangen.
Heb de laatste jaren ook 2 keer deelgenomen aan de 2% actie en 4.000 euro verdiend en zit nu met bijna alles bij Medrect.
heb ook 't zelfde gehad, plots ergens eind april een mail gekregen dat ik op -8 euro stond bij Deutsche Bank, met dezelfde uitleg... we hebben gecommuniceerd in Januari... nu ja, ik hb er blijkbaar over gelezen...
Heb dan maar tot 10.000 euro bijgestort, want 32 euro betalen voor het weinige geld dat ik bij DB staan heb, dat was me te gortig, kan ik het beter onder mijn matras steken :-) Geld naar een andere bank brengen daarvoor is het sop de kool niet waard.... en bovendien is de 0,9 % die het opbrengt nog altijd bij de betere spaaarrekeningen op de markt
Heb dan maar tot 10.000 euro bijgestort, want 32 euro betalen voor het weinige geld dat ik bij DB staan heb, dat was me te gortig, kan ik het beter onder mijn matras steken :-) Geld naar een andere bank brengen daarvoor is het sop de kool niet waard.... en bovendien is de 0,9 % die het opbrengt nog altijd bij de betere spaaarrekeningen op de markt
Is het zo dat één emailtje voldoende communicatie is om een wijziging van gratis rekening naar betalend aan te kondigen?
Emailadres is niet langer in gebruik, en bericht komt zelfs onder spam.
Waarom niet gewoon een brief sturen? Die wordt veel minder snel over het hoofd gezien.
Wat zijn de wettelijke voorwaarden?
Ethisch is het alleszins een bijzonder lage praktijk om het zo te spelen.
Emailadres is niet langer in gebruik, en bericht komt zelfs onder spam.
Waarom niet gewoon een brief sturen? Die wordt veel minder snel over het hoofd gezien.
Wat zijn de wettelijke voorwaarden?
Ethisch is het alleszins een bijzonder lage praktijk om het zo te spelen.