Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
Hoe kan een bericht in de spam van een niet meer gebruikt e-mailadres komen.
Wat met die brief als je ondertussen van adres zou veranderd zijn en de bank is niet ingelicht?
Wat met die brief als je ondertussen van adres zou veranderd zijn en de bank is niet ingelicht?
De ombudsdienst was het er mee eens dat de bank terkort schoot in het informeren van haar klanten door deze tariefwijziging aan te kondigen via één email.
De kost werd vergoed aan de klant. De bank kreeg ongelijk, en draait dus op voor kosten ombudsdienst.
Ik hoef mij hier tegenover niemand te verantwoorden. Lol.
De kost werd vergoed aan de klant. De bank kreeg ongelijk, en draait dus op voor kosten ombudsdienst.
Ik hoef mij hier tegenover niemand te verantwoorden. Lol.
Ik kan hier ook schrijven dat de bloemkolen in prijs gaan stijgen en een goede investering voor beleggers gaan worden.
Je moet altijd wel nog ernstig blijven in wat je schrijft. Iedereen wil graag juiste informatie lezen en geen verzinsels van Jef Patat. (Lol ?)
Hoe zit het met de boete die DB moet betalen ? Hoeveel, waarom, welke motivatie ?
Heeft DB uit "commerciële overwegingen" beslist om dat (voor hen) minieme bedrag aan kosten gewoon terug te storten na tussenkomst van een ombudsdienst ?
Je moet altijd wel nog ernstig blijven in wat je schrijft. Iedereen wil graag juiste informatie lezen en geen verzinsels van Jef Patat. (Lol ?)
Hoe zit het met de boete die DB moet betalen ? Hoeveel, waarom, welke motivatie ?
Heeft DB uit "commerciële overwegingen" beslist om dat (voor hen) minieme bedrag aan kosten gewoon terug te storten na tussenkomst van een ombudsdienst ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kan je eigenlijk gewoon de dag voor het einde van het trimester 10000 € overschrijven en dag later er weer af doen?
Mail ontvangen. Vanaf 1 januari 2020 trekt DB de tarieven op/verstrengt de voorwaarden. DB Titanium mastercard wordt nu altijd betalend. Om DB Max gratis te houden, moet je minstens 25000 EUR hebben uitstaan. Nee bedankt. Ik haal begin december alles leeg en beëindig mijn meer dan 10 jarige klantrelatie.
Redelijk sterk, die 25000 euro als grens voor de beslissing : krijg je meer (voordelen) of niet.. Willen we je eigenlijk als klant of niet.. ?
DB gaat er niet echt meer op vooruit. Een sterk voorbeeld van 'succes is vergankelijk' maar dan door eigen toedoen en hun eigen dikke - nek.
Je zal niet de enige zijn die van boord springt van dat schip. Het lijkt me eerder dat er een beetje een leegloop is als ik het zo hoor op dit forum.
Geen idee wat ik zelf zou doen als mijn top2 banken zou vragen om 25000 euro aan boord te hebben in ruil voor een gratis rekening. Hetzelfde als jij misschien.
DB gaat er niet echt meer op vooruit. Een sterk voorbeeld van 'succes is vergankelijk' maar dan door eigen toedoen en hun eigen dikke - nek.
Je zal niet de enige zijn die van boord springt van dat schip. Het lijkt me eerder dat er een beetje een leegloop is als ik het zo hoor op dit forum.
Geen idee wat ik zelf zou doen als mijn top2 banken zou vragen om 25000 euro aan boord te hebben in ruil voor een gratis rekening. Hetzelfde als jij misschien.
Drie jaar geleden voor +/- 200.000 euro bedrijfsobligaties laten overzetten naar DB die ondertussen allemaal vervallen zijn en daar 2.000 euro premie voor gekregen. 2 jaar geleden voor 100.000 euro belegd in beleggingsfondsen bij hen , weer 2.000 euro premie getrokken , en een jaar later alles verkocht met kleine winst. Nu staat er enkel nog een 25.000 euro op een spaarboekje bij hen. Het zou toch straf zijn zijn dat ze een goede klant nu 20 euro per jaar zouden laten voor een Mastercard.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Goed zaken doen op die manier Brembos. Met welke fondsen neem je het risico om niet lager uit te komen? Ik geloof namelijk niet in bankfondsen maar op deze manier kun je er wel geld mee verdienen. Bv bij medirect.
Ben niet zeker of DB je nu als een goede klant beschouwd, of je als een goede klant beschouwde tijdens de voorbije twee jaar.Brembos schreef: ↑2 november 2019, 09:13 Drie jaar geleden voor +/- 200.000 euro bedrijfsobligaties laten overzetten naar DB die ondertussen allemaal vervallen zijn en daar 2.000 euro premie voor gekregen. 2 jaar geleden voor 100.000 euro belegd in beleggingsfondsen bij hen , weer 2.000 euro premie getrokken , en een jaar later alles verkocht met kleine winst. Nu staat er enkel nog een 25.000 euro op een spaarboekje bij hen. Het zou toch straf zijn zijn dat ze een goede klant nu 20 euro per jaar zouden laten voor een Mastercard.
Waar hebben zij aan jou beleggingen inkomsten/winst gemaakt?
- een beetje transactiekosten op de obligaties - maar waarschijnlijk niet genoeg om de 2000 euro terug te verdienen.
- van de fondsmaatschappijen hebben ze zon 1% per jaar gekregen. Het zal afhangen van de instapkosten die jij betaald hebt of DB winst heeft gehaald op jouw fondsen beleggingen.
- op de bedragen op een spaarboekje maakt bijna geen bank winst.
- voor de transacties en het beheer van de MasterCard heeft DB betaald aan de card processor.
Ben niet zeker of DB jou een goede klant beschouwd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Deze morgen gebeld naar Deutsche Bank omdat na te lange inactiviteit ik niet meer kon inloggen.
Ik was sowieso van plan om mijn rekeningen op te zeggen want mijn rekeningen staan al een lange tijd op nul maar toch wou ik eens checken of ik niet onder nul stond omdat ik pas vernomen heb dat er nu kosten worden aangerekend op db max. ( al sinds 1 januari 2019 bedraagt dat 8 € en vanaf volgend jaar gaat dat naar 12 €.
Aan de telefoon vroeg me mijn naam en Z.R. rekening mede te delen. De telefoniste stelde vast dat er niks meer van me terug te vinden was en veronderstelde dat ik mijn rekeningen had opgezegd. Ik weet wel 100% zeker dat ik niet die rekeningen heb opgezegd en heb ook nooit een bericht gekregen dat mijn rekeningen afgesloten waren. Toen vroeg ze naar het nummer van mijn digipas. Toen zag ze dat ik het laatst ingelogd heb ergens in januari 2019. (toen stonden mijn rekeningen al op nul) Kan een bank zomaar zonder je te verwittigen eenzijdig je rekeningen afsluiten zonder dat je daar bericht van krijgt? Ik vind het alvast niet erg want ik was toch van plan om die op te zeggen.
Ik was sowieso van plan om mijn rekeningen op te zeggen want mijn rekeningen staan al een lange tijd op nul maar toch wou ik eens checken of ik niet onder nul stond omdat ik pas vernomen heb dat er nu kosten worden aangerekend op db max. ( al sinds 1 januari 2019 bedraagt dat 8 € en vanaf volgend jaar gaat dat naar 12 €.
Aan de telefoon vroeg me mijn naam en Z.R. rekening mede te delen. De telefoniste stelde vast dat er niks meer van me terug te vinden was en veronderstelde dat ik mijn rekeningen had opgezegd. Ik weet wel 100% zeker dat ik niet die rekeningen heb opgezegd en heb ook nooit een bericht gekregen dat mijn rekeningen afgesloten waren. Toen vroeg ze naar het nummer van mijn digipas. Toen zag ze dat ik het laatst ingelogd heb ergens in januari 2019. (toen stonden mijn rekeningen al op nul) Kan een bank zomaar zonder je te verwittigen eenzijdig je rekeningen afsluiten zonder dat je daar bericht van krijgt? Ik vind het alvast niet erg want ik was toch van plan om die op te zeggen.
Ik heb een soortgelijke ervaring. Zie hier.
Bij mij stond er wel nog geld op de rekening, dat bijgevolg ook verdwenen was.
Of ze dat 'mogen', weet ik niet. Ze 'doen' het alleszins wel.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Als ik recent aangekondigde prijsstijgingen van de verschillende banken zie denk ik dat het "gratis verhaal" stilaan ten einde loopt.
Vooral het verhaal van buitenlandse banken waar het water al jaren aan de lippen staat, zul je bedoelen.
Aan de laatste tariefwijziging was ik ontsnap gezien ik aan de voorwaarden voldeed. Met de nieuwe aanpassing zal ik niet meer aan de voorwaarden voldoen, en ook geen zin om er meer geld te plaatsen gezien ze heel goed in het nieuws komen de laatste tijd .
Nooit geen klachten gehad over DB( maar ook nooit iets moeten vragen), maar betalen voor een bank doe ik niet aan mee.
Mvg,
Geblin
Nooit geen klachten gehad over DB( maar ook nooit iets moeten vragen), maar betalen voor een bank doe ik niet aan mee.
Mvg,
Geblin
DB is idd een voorbeeld hoe het 'gratis' verhaal eindigt. Met een verfijnde salamitechniek proberen ze hun business model weer winstgevend te maken. Alleen moeten je klanten wel aan boord blijven.
- gratis rekening en kaarten vervangen door beperkt gratis om nadien volledig betalend te maken
- 1% conversiekost toepassen voor elke USD/EUR switch
- Personal banking bijdrage (200 euro / 50 euro per maand) voor meerdere rekeningen vervangen door bijdrage per rekening
- geen instapkosten op fondsen vervangen door 1%
- gratis rekening en kaarten vervangen door beperkt gratis om nadien volledig betalend te maken
- 1% conversiekost toepassen voor elke USD/EUR switch
- Personal banking bijdrage (200 euro / 50 euro per maand) voor meerdere rekeningen vervangen door bijdrage per rekening
- geen instapkosten op fondsen vervangen door 1%