Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Deutsche Bank België schrapt gratis rekening
Fout, spaargeld telt wel degelijk mee, alleen niet aan dezelfde weging als aandeelhouderskapitaal. DB heeft wel degelijk spaargeld nodig. Denk je werkelijk dat ze 0,9 zouden geven als de marktrente 0,11 is? Nogmaals, wie dat denkt geloof in sprookjes. Ze doen dit met 1 doel, en dat is niet om jou te verrijkenNTO schreef: ↑12 januari 2019, 17:59De verliezen die DB maakt, worden niet gecompenseerd door spaargeld. Het gaat gewoon van het kapitaal af. Spaargeld telt niet mee als kapitaal. Dit is niet alleen onder Basel III zo, dat is altijd zo geweest.Jiraisking schreef: ↑12 januari 2019, 17:41 NTO, ik raad je aan de situatie in Duitsland iets zorgvuldiger te gaan bekijkenDenk je werkelijk dat ze 0,9% betalen als hun dat zoveel geld zou kosten? Zeer goedgelovig vind ik dit eerlijk gezegd ...
Bekijk ook de gemiddelde spaarrente op de Duitse spaarrekeningen is. De jaarlijkse verliezen op DB (ja het gaat heel slecht met DB, terzijde) hun balans worden goedgemaakt door de spaargelden aan hun passiefzijde, anders bestond DB al niet meer.
In België moeten de banken minimum 0,11% betalen op de spaarboekjes. Waarom denk je dat de banken en meerdere economen er al lang voor pleiten om die 0,11% te verlagen?
Ze willen echt dat spaargeld niet maar ze kunnen dat niet tegenhouden. Vandaar al die moeite die ze doen om de mensen naar beleggingen te lokken.
Natuurlijk houden activa en passiva elkaar in bedwang. Maar de overtollige gelden moeten ze elke avond aan de ECB uitlenen. Goed, denk je dan? Neen, niet goed want het is aan een negatieve rente van 0,4%. De ECB is die laatste rente maar blijven verlagen (-0,4% sinds 2016) in de hoop dat geld te activeren in meer kredieten, maar daarin zijn ze falikant mislukt.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Raadt is waarom Rabo nog actief is in België? Idd, om spaargeld op te halen (ze hebben geen enkele andere activiteit in België), omdat er bij ons relatief veel spaargeld zit tov landen als NL en Duitsland. Exact om dezelfde reden geeft DB zo’n belachelijk (in huidige marktomstandigheden) hoge rente.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je echt wil geloven dat DB het goed doet, je volste recht. Dachten we 10 jaar geleden ook van BNP.NTO schreef: ↑12 januari 2019, 18:56Op 31.12.2017 hadden ze een kapitaal van 68 (**edit** spaargeld en andere depositos zitten hier uiteraard niet in) miljard op een balanstotaal van 1474.Jiraisking schreef: ↑12 januari 2019, 17:41 De jaarlijkse verliezen op DB (ja het gaat heel slecht met DB, terzijde) hun balans worden goedgemaakt door de spaargelden aan hun passiefzijde, anders bestond DB al niet meer.
Dat is 4 miljard kapitaal meer dan het jaar ervoor op een balans van 116 miljard kleiner. Dat zegt niets over de Basel III kapitaalvereisten maar ze bestaan dus nog en hebben nog kapitaal.
Hun balansafbouw en verhoging van het kapitaal wijst er wel op dat ze de problemen aan het aanpakken zijn.
Wat is er precies gebeurd met BNP 10 jaar geledenJiraisking schreef: ↑12 januari 2019, 22:30 Als je echt wil geloven dat DB het goed doet, je volste recht. Dachten we 10 jaar geleden ook van BNP.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Die zijn toen, net als een paar sectorgenoten, van feitelijk failliet, met overheidsgeld, op korte tijd naar zeer welvarend gegaan. De lonen van de ceo's werden op een zeer hoog bedrag begrensd maar die grens was een paar jaren later weer weg.
Tijdspanne : van kort voordat het bnp geworden is tot even daarna..
Zoiets ?
Tijdspanne : van kort voordat het bnp geworden is tot even daarna..
Zoiets ?
Niets. Ze hebben Fortis overgenomen.Polled schreef: ↑12 januari 2019, 22:51Wat is er precies gebeurd met BNP 10 jaar geledenJiraisking schreef: ↑12 januari 2019, 22:30 Als je echt wil geloven dat DB het goed doet, je volste recht. Dachten we 10 jaar geleden ook van BNP.![]()
Ik vermoed dat er sommigen beide banken van toen wat aan het mixen zijn...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jezus mannen ... Jullie weten allemaal wat ik bedoelPolled schreef: ↑12 januari 2019, 22:51Wat is er precies gebeurd met BNP 10 jaar geledenJiraisking schreef: ↑12 januari 2019, 22:30 Als je echt wil geloven dat DB het goed doet, je volste recht. Dachten we 10 jaar geleden ook van BNP.![]()
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Ik wist het zo ook al, .... maar er zijn er altijd die vinden dat de bekwaamheid en bereidheid tot kommaneu** een bewijs van intelligentie is. ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk niet dat ik hier ooit al iets over mijn intelligentie heb gezegd, dus het is me niet meteen duidelijk wat je hier wil insinueren.
Wat jij dan weer kommaneuken noemt vind ik dan weer ervoor zorgen dat er correcte info wordt geschreven op dit forum...
Iedereen zijn mening natuurlijk
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gelukkig hebben we jou inderdaad, om alle nieuwkomers hier duidelijk te maken dat BNP en Fortis niet hetzelfde is. Bravo en bedankt voor deze fijne toevoeging. Alleen vrees ik dat elk waarde-toevoegend lid op dit forum perfect begrepen had wat ik bedoelde.Polled schreef: ↑13 januari 2019, 13:04Ik denk niet dat ik hier ooit al iets over mijn intelligentie heb gezegd, dus het is me niet meteen duidelijk wat je hier wil insinueren.
Wat jij dan weer kommaneuken noemt vind ik dan weer ervoor zorgen dat er correcte info wordt geschreven op dit forum...
Iedereen zijn mening natuurlijk![]()
Ach Jira en Polle : drink er samen ene, met mij erbij... in de kroeg.
En zeg tegen de serveuse dat de webmaster trakteert..
Vrede op aarde aan iedereen die van goede wil is.
En zeg tegen de serveuse dat de webmaster trakteert..
Vrede op aarde aan iedereen die van goede wil is.
Kom toch maar eerst af ...
Ik zoek naar de mijne al 20 jaar.
Dorst hebben kan lang duren...
Ik zoek naar de mijne al 20 jaar.
Dorst hebben kan lang duren...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Net alles afgesloten in het DB-kantoor. Stonden pakt 10 mensen voor mij, allemaal om hun rekening af te sluiten. Toen het aan mij was, wist de bediende al voor 95% zeker waarvoor ik kwam, desondanks moest zijn collega hem voor de 10de keer uitleggen hoe je een rekening sluit. Heel triest ... om dan nog te merken dat hij een verkeerde voornaam op de overschrijving van het saldo had gezet en hij nog is opnieuw mocht beginnen.
Kortom, het amateurisme was schrijnend. Good luck Deutsche ...
Kortom, het amateurisme was schrijnend. Good luck Deutsche ...