deutsche bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
deutsche bank
Vorig jaar had ik een DB Plus rekening geopend (zat toen in het DB MAX pakket) met een basisrente van 3,5% + 1 % aangroeipremie, geldig gedurende de eerste 6 maand. (dit is nog zo)
Ik dacht dat ik na die 6 maand minstens toch nog 3,5 % basisrente zou gehad hebben + eventueel nog 0,5% getrouwheidspremie. Nu zie ik dat die basisrentevoet gezakt is naar 2% + 0,01% getrouwheidspremie, terwijl men op de Intensiv Plus rekening wel 4,25% + 1,% aangroei kan geven! (het moet er wel 1 jaar blijven opstaan, maar dan nog heb je die 4,25% toch?)
Over de DB Plus rekening blijkt op hun site nog nauwelijks sprake, tenzij onder de rubriek "Technische fiches" of als je expliciet op Sparen -> korte termijn klikt.
Kan men dit zomaar laten zakken zonder de klant daarvan op de hoogte te brengen? Als ik het goed begrijp brengt je geld dan meer op op je zichtrekening?? Op hun DB E-account spreekt men van 4% rentevoet.
Ik dacht in hun voorwaarden ook ergens gelezen te hebben dat DB de klant per brief zou verwittigen indien er tariefwijzigingen zouden zijn op hun rentevoeten, of vergis ik mij?
En wat de DB Intensiv Plus rekening betreft, daar spreekt men van 3% basisrente. Betekent dit dat je dan na 1 jaar terugvalt op 3% + 0,01%??
zie: http://www.deutschebank.be/nl/content/betalen/db-max-technische-fiche.html
Dit lijkt me allemaal nogal onduidelijk.
Ik dacht dat ik na die 6 maand minstens toch nog 3,5 % basisrente zou gehad hebben + eventueel nog 0,5% getrouwheidspremie. Nu zie ik dat die basisrentevoet gezakt is naar 2% + 0,01% getrouwheidspremie, terwijl men op de Intensiv Plus rekening wel 4,25% + 1,% aangroei kan geven! (het moet er wel 1 jaar blijven opstaan, maar dan nog heb je die 4,25% toch?)
Over de DB Plus rekening blijkt op hun site nog nauwelijks sprake, tenzij onder de rubriek "Technische fiches" of als je expliciet op Sparen -> korte termijn klikt.
Kan men dit zomaar laten zakken zonder de klant daarvan op de hoogte te brengen? Als ik het goed begrijp brengt je geld dan meer op op je zichtrekening?? Op hun DB E-account spreekt men van 4% rentevoet.
Ik dacht in hun voorwaarden ook ergens gelezen te hebben dat DB de klant per brief zou verwittigen indien er tariefwijzigingen zouden zijn op hun rentevoeten, of vergis ik mij?
En wat de DB Intensiv Plus rekening betreft, daar spreekt men van 3% basisrente. Betekent dit dat je dan na 1 jaar terugvalt op 3% + 0,01%??
zie: http://www.deutschebank.be/nl/content/betalen/db-max-technische-fiche.html
Dit lijkt me allemaal nogal onduidelijk.
Laatst gewijzigd door Kris op 8 augustus 2008, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: deutsche bank
kris, ik heb ook een DBplus rekening maar in de bank vertelden ze me dat na 6 maanden de rente gelijk blijft (3,5 + 1 % aangroei)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nee Kris, zo'n DB Plus hou je best maar voor 6 maanden aan en dan breng je het geld terug over naar je DB-e-account...Dan heb je de keuze, ofwel stort je het opnieuw op jouw Plus rekening en je krijg je tur ge voorwaarden van het Plus boekje, ofwel open je een Intenviv rekening die momenteel wel interessanter is. Let altijd op met DB, je houdt best de datum in het oog van je storting en haalt het af al naargelang , op 6 of 12 maanden. Stort best niet bij want dan wordt het onoverzichtelijk en bij DB geldt de LIFO regel ( last in, first out) met eventueel verlies van je premies.
Dit is idd de tactiek van DB. promoties zijn meestal voor nieuw geld.
Wat je kan doen is je geld even overhevelen naar een Intensiv + dan brengt het toch (op dit ogenblik) 4,25 op
Ik raad echt aan enkel met grote bedragen te werken bij DB voor de promoties die een jaar garanderen. Even voor een jaar je geld te parkeren en dan eraf te halen.
Hou in een agenda bij wanneer je het geld eraf moet halen. Doe je dit niet dan zal je stilzwijgend naar een lagere rente overgeschakeld worden en als je dit dus een jaar uit het oog verliest was je eigenlijk niet beter af dan bij een andee grootbank.
Wil je dit niet zo actief opvolgen dan denk ik dat Rabobank een betere keuze is en veel transparanter qua rente.
Wat je kan doen is je geld even overhevelen naar een Intensiv + dan brengt het toch (op dit ogenblik) 4,25 op
Ik raad echt aan enkel met grote bedragen te werken bij DB voor de promoties die een jaar garanderen. Even voor een jaar je geld te parkeren en dan eraf te halen.
Hou in een agenda bij wanneer je het geld eraf moet halen. Doe je dit niet dan zal je stilzwijgend naar een lagere rente overgeschakeld worden en als je dit dus een jaar uit het oog verliest was je eigenlijk niet beter af dan bij een andee grootbank.
Wil je dit niet zo actief opvolgen dan denk ik dat Rabobank een betere keuze is en veel transparanter qua rente.
Dit blijkt niet zo te zijn, ik heb DB hierover gecontacteerd. (tenzij ze voor jou je rekening opnieuw geopend hebben ofzo...)kirederf schreef: kris, ik heb ook een DBplus rekening maar in de bank vertelden ze me dat na 6 maanden de rente gelijk blijft (3,5 + 1 % aangroei)
Dit wist ik dus niet. Dus zowel de basisrentevoet als de getrouwheidspremie kunnen ze dus ook op ieder moment wijzigen? (de getrouwheidspremie staat er dus, als je een rekening initieel opent, bij om de witte ruimte te vullen?) Ik dacht dat enkel de aangroeipremie van 1% ging wegvallen en dat ik in de plaats daarvan nog die 0,5% getrouwheidspremie ging krijgen, mis dus want ondertussen is deze ook gezakt naar 0,01)flex schreef: Dit is idd de tactiek van DB. promoties zijn meestal voor nieuw geld.
Zal er in het vervolg in elk geval beter op letten en de dag van de storting beter bijhouden! Bedankt voor de info.
Laatst gewijzigd door Kris op 8 augustus 2008, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.