Dexia : overschrijvingen groeperen om te tekenen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Dexia : overschrijvingen groeperen om te tekenen ?
Mijn man heeft de Dexia-rekeningen van het ocmw overgenomen voor de bewindvoering over zijn zoon, en heeft sinds gisteren toegang tot internetbankieren op deze rekeningen.
Daar hij nog niet vertrouwd is met Dexia-online bankieren (dat nogal verschilt van andere online-banken waar wij mee werken), de volgende vraag :
Kan men hier verschillende overschrijvingen groeperen en slechts 1 keer tekenen ?
Zo ja : hoe moet men daarvoor tewerk gaan ?
Daar hij nog niet vertrouwd is met Dexia-online bankieren (dat nogal verschilt van andere online-banken waar wij mee werken), de volgende vraag :
Kan men hier verschillende overschrijvingen groeperen en slechts 1 keer tekenen ?
Zo ja : hoe moet men daarvoor tewerk gaan ?
Re: Dexia : overschrijvingen groeperen om te tekenen ?
Dit gaat zeer zeker.
Je klikt gewoon op "overschrijving invoer", dan krijg je het overschrijvingsformulier. Wanneer deze gemaakt is en je wilt direct een nieuwe overschrijving maken om te groeperen, dan klik je onderaan op "nieuwe overschrijving invoeren". Direct Net slaat dan de ingegeven overschrijving op en er verschijnt een nieuw blanco overschrijvingsformulier.
Wanneer je klaar bent met alle overschrijvingen in te voeren dan klik je onderaan op "ondertekenen". Dan verschijnen alle ingegeven overschrijvingen en kan je in 1 keer tekenen met je digipass om ze te bevestigen.
Klaar is kees
Je klikt gewoon op "overschrijving invoer", dan krijg je het overschrijvingsformulier. Wanneer deze gemaakt is en je wilt direct een nieuwe overschrijving maken om te groeperen, dan klik je onderaan op "nieuwe overschrijving invoeren". Direct Net slaat dan de ingegeven overschrijving op en er verschijnt een nieuw blanco overschrijvingsformulier.
Wanneer je klaar bent met alle overschrijvingen in te voeren dan klik je onderaan op "ondertekenen". Dan verschijnen alle ingegeven overschrijvingen en kan je in 1 keer tekenen met je digipass om ze te bevestigen.
Klaar is kees

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
als je vanop je eigen rekening overschrijvingen ingeeft wijst dit zich zelf uit
eerste overschrijving volledig invoeren
dan op "nieuwe overschrijving invoeren" klikken
tweede overschrijving volledig invoeren
....
tot alle overschrijvingen ingegeven zijn
klikken op "ondertekenen"
overschrijvingen controleren en ondertekenen
of het mogelijk is om in één keer een overschrijving in te geven van je eigen rekening en die van een andere (waar je een volmacht op hebt), weet ik niet.
Misschien lukt dit wel want het is ook mogelijk om een overschrijving van je spaarrekening te groeperen met een overschrijving vanop je zichtrekening...
eerste overschrijving volledig invoeren
dan op "nieuwe overschrijving invoeren" klikken
tweede overschrijving volledig invoeren
....
tot alle overschrijvingen ingegeven zijn
klikken op "ondertekenen"
overschrijvingen controleren en ondertekenen
of het mogelijk is om in één keer een overschrijving in te geven van je eigen rekening en die van een andere (waar je een volmacht op hebt), weet ik niet.
Misschien lukt dit wel want het is ook mogelijk om een overschrijving van je spaarrekening te groeperen met een overschrijving vanop je zichtrekening...
Dat is geen probleem.guma schreef: of het mogelijk is om in één keer een overschrijving in te geven van je eigen rekening en die van een andere (waar je een volmacht op hebt), weet ik niet.
Alvast bedankt.
Dan zal dit wel moeten lukken.
We gaan dat de volgende keer eens samen uitproberen. (het was ons niet erg duidelijk)
Terloops : het gaat hier niet over een "volmacht" maar over "voorlopige bewindvoering" aangesteld door het vredegerecht.
Door copie van het Vonnis aan de bank af te geven, verliest de "beschermde persoon" (de zoon),
zijn recht op handtekening en wordt de bewindvoerder (in dit geval de vader) geregistreerd als mandataris van de rekeningen.
(Mits controle door- en verantwoording aan- de vrederechter)
PS : ik merk dat ik dit per vergissing onder "spaarrekeningen" gepost heb ipv "zichtrekeningen". Sorry.
Dan zal dit wel moeten lukken.
We gaan dat de volgende keer eens samen uitproberen. (het was ons niet erg duidelijk)
Terloops : het gaat hier niet over een "volmacht" maar over "voorlopige bewindvoering" aangesteld door het vredegerecht.
Door copie van het Vonnis aan de bank af te geven, verliest de "beschermde persoon" (de zoon),
zijn recht op handtekening en wordt de bewindvoerder (in dit geval de vader) geregistreerd als mandataris van de rekeningen.
(Mits controle door- en verantwoording aan- de vrederechter)
PS : ik merk dat ik dit per vergissing onder "spaarrekeningen" gepost heb ipv "zichtrekeningen". Sorry.

Laatst gewijzigd door Nefertari op 10 december 2009, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
louise schreef:
Zal wel geen ramp zijn zeker

Verplaatst naar zichtrekeningen