dividend cera aandelen
TIP
dividend cera aandelen
Eind verleden jaar heb ik mijn zicht- en spaarrekening bij KBC opgezegd en hen laten weten dat ik voortaan mijn dividend van Cera aandelen wens te ontvangen op een andere financiële rekening.
Die heb ik gisteren (17/6) mooi op tijd ontvangen op mijn Keytrade-zichtrekening.
Spijtig genoeg blijken ze nog slechts 3 % op te brengen.
(verleden jaar 4 % en daarvóór 6 %)
Tóch nog altijd meer dan de beste spaarrekening van dit ogenblik.
Dus ga ik ze nog maar behouden.
Die heb ik gisteren (17/6) mooi op tijd ontvangen op mijn Keytrade-zichtrekening.
Spijtig genoeg blijken ze nog slechts 3 % op te brengen.
(verleden jaar 4 % en daarvóór 6 %)
Tóch nog altijd meer dan de beste spaarrekening van dit ogenblik.
Dus ga ik ze nog maar behouden.
Re: dividend cera aandelen
Dit jaar is het dividend slechts 2,5%. Het dividend wordt bovendien betaald door te lenen.
Wat zouden jullie doen? Verkopen of houden?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ze moeten geld lenen om het dividend te betalen!!Maarten schreef:Dit jaar is het dividend slechts 2,5%. Het dividend wordt bovendien betaald door te lenen.
Moet daar nog een tekening bij

feitelijk niet. Maar cera-aandelen verkopen = kbc-aandelen krijgen. Fijn is dat in deze tijden ook niet.
KBC staat er natuurlijk ook niet goed voor! Aan u de keuze!Maarten schreef:feitelijk niet. Maar cera-aandelen verkopen = kbc-aandelen krijgen. Fijn is dat in deze tijden ook niet.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Cera krijgt zijn inkomsten via de dividenden van KBC Almancora. Die hun boekjaar zit 6 maanden verschoven tov KBC en ze hebben door de financiële crisis nog geen dividenden van KBC ontvangen. De schuldpositie kan terug afgebouwd worden met de dividenden die ze van KBC zullen ontvangen
Kan de waarde van de verkochte Cera-aandelen dan niet gewoon uitbetaald worden ?Maarten schreef:feitelijk niet. Maar cera-aandelen verkopen = kbc-aandelen krijgen. Fijn is dat in deze tijden ook niet.
Ik heb ook nog cera-aandelen, maar geen rekening meer bij KBC en wens niet (meer) met deze bank te werken.
Toen ik een paar dagen geleden mijn 2,5% cera-dividend uitbetaald kreeg op mijn keytrade zichtrekening, heb ik mij ook afgevraagd of ik de aandelen nog ga houden of verkopen.
Daar het een relatief klein bedrag is, en er als cera-vennoot ook andere voordelen zijn waarvan ik soms gebruik maak, twijfel ik nog.
Ik weet daar echter bitter weinig over : wat riskeer ik bijvoorbeeld als ik de cera-aandelen nog een jaar zou houden ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het risico verbonden aan het houden van de Cera-venootschapsaandelen lijkt me bijzonder klein. Een bankencrisis waarbij KBC van de kaart geveegd wordt kan een probleem veroorzaken, maar ik geloof niet indit senario.Ik weet daar echter bitter weinig over : wat riskeer ik bijvoorbeeld als ik de cera-aandelen nog een jaar zou houden ?
Het vennootschapskapitaal van CERA zit rechtstreeks en via Almancora in KBC.
Dus behouden is toch de beste optie als ik het bovenstaande lees.Bucksenraeke schreef:Het risico verbonden aan het houden van de Cera-venootschapsaandelen lijkt me bijzonder klein. Een bankencrisis waarbij KBC van de kaart geveegd wordt kan een probleem veroorzaken, maar ik geloof niet indit senario.Ik weet daar echter bitter weinig over : wat riskeer ik bijvoorbeeld als ik de cera-aandelen nog een jaar zou houden ?
Het vennootschapskapitaal van CERA zit rechtstreeks en via Almancora in KBC.
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Je krijgt KBC-aandelen. Dat betekent - denk ik - niet noodzakelijk dat je die aandelen via een KBC-kantoor moet verkopen, je kan die ook via keytrade verkopen bv. Maar om je Cera aandelen om te zetten naar KBC-aandelen moet je vrees ik wel langs een KBC-kantoor. Maar het zou mij verbazen als klant zijn bij KBC een vereiste daarvoor is.Nefertari schreef:Kan de waarde van de verkochte Cera-aandelen dan niet gewoon uitbetaald worden ?Maarten schreef:feitelijk niet. Maar cera-aandelen verkopen = kbc-aandelen krijgen. Fijn is dat in deze tijden ook niet.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Opgelet, er zijn bij CERA B, D en E aandelen
Zie:
De B en E aandelen zijn gewone vennootschapsaandelen die, bij verkoop, in cash worden uitbetaald.
Zie:
Het zijn de D-aandelen die bij ee n verkoop worden omgezet in KBC aandelen. Dit gaat terug tot een deal die werd afgesproken na de fusie van CERA en de Kredietbank tot KBC.
De B en E aandelen zijn gewone vennootschapsaandelen die, bij verkoop, in cash worden uitbetaald.
Toen ik mijn zicht- en andere rekeningen opzegde bij KBC heb ik mijn keytrade-rekening opgegeven om de dividenden van mijn cera-aandelen op over te schrijven.Maarten schreef:Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Je krijgt KBC-aandelen. Dat betekent - denk ik - niet noodzakelijk dat je die aandelen via een KBC-kantoor moet verkopen, je kan die ook via keytrade verkopen bv. Maar om je Cera aandelen om te zetten naar KBC-aandelen moet je vrees ik wel langs een KBC-kantoor. Maar het zou mij verbazen als klant zijn bij KBC een vereiste daarvoor is.Nefertari schreef: Kan de waarde van de verkochte Cera-aandelen dan niet gewoon uitbetaald worden ?
Dat was geen probleem, zei men me in het KBC-kantoor, maar als ik de aandelen ooit wil verkopen, moet ik daarvoor inderdaad nog langsgaan bij KBC.
Maar : als ik hiervoor KBC-aandelen in de plaats krijg, wens ik die dus ook onmiddellijk te verkopen. Ik hoop dat dit geen probleem zal opleveren.
Mijn oude Cera-aandelen werden op een bepaald moment automatisch omgezet naar 50 B-aandelen & 50 D-aandelen.Bucksenraeke schreef:Opgelet, er zijn bij CERA B, D en E aandelen
Zie:Het zijn de D-aandelen die bij ee n verkoop worden omgezet in KBC aandelen. Dit gaat terug tot een deal die werd afgesproken na de fusie van CERA en de Kredietbank tot KBC.
Dus als ik het goed versta zouden bij verkoop mijn B-aandelen wél uitbetaald worden, terwijl mijn D-aandelen omgezet worden in KBC-aandelen.
Dan is het spijtig dat je ze niet vroeger hebt verkocht. Enkele jaren geleden heb ik ze verkocht en er ongeveer 16000€ voor teruggekregen. Momenteel krijg je nog amper 3125€ terug bij verkoop.Nefertari schreef:Mijn oude Cera-aandelen werden op een bepaald moment automatisch omgezet naar 50 B-aandelen & 50 D-aandelen.Bucksenraeke schreef:Opgelet, er zijn bij CERA B, D en E aandelen
Zie:
Het zijn de D-aandelen die bij ee n verkoop worden omgezet in KBC aandelen. Dit gaat terug tot een deal die werd afgesproken na de fusie van CERA en de Kredietbank tot KBC.
Dus als ik het goed versta zouden bij verkoop mijn B-aandelen wél uitbetaald worden, terwijl mijn D-aandelen omgezet worden in KBC-aandelen.
1 B aandeel = 6.20 €
1 D aandeel = 4,2 aand. KBC Ancora + gekapitaliseerd dividendoverschot
1 E aandeel = 50.00 €
Dividend 2011 : 2.50 %
KBC Ancora is de ( vroegere Cera ) holding die KBC controleert !
Bereken de waarde van uw aandelen met bijgaand Excel bestand
1 D aandeel = 4,2 aand. KBC Ancora + gekapitaliseerd dividendoverschot
1 E aandeel = 50.00 €
Dividend 2011 : 2.50 %
KBC Ancora is de ( vroegere Cera ) holding die KBC controleert !
Bereken de waarde van uw aandelen met bijgaand Excel bestand
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.