Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Ik dacht dat alle openstaande aankoop- en verkooporders op ex-dividend dag expliciet verlaagd worden met het dividendbedrag (door Euronext). De openingskoers volgt dan automatisch.
Was het niet in Berlijn dat de overheid de huurstijgingen aan banden wilde leggen door die te limiteren?
De huurmarkt stortte er compleet in.
De maatregel werd snel terug afgevoerd.
MoreOrLess schreef: ↑21 mei 2021, 19:57Was het niet in Berlijn dat de overheid de huurstijgingen aan banden wilde leggen door die te limiteren?
De huurmarkt stortte er compleet in.
De maatregel werd snel terug afgevoerd.
Dat zal hier het geval niet zijn gezien men 80 000 nieuwe inwoners per jaar verwacht en er nu reeds een huizentekort is ....
Als ik u goed begrijp denk jij dat Euronext op eigen initiatief uw limit orders kan en mag verlagen?
Ja, ik vind niet direct een referentie specifiek voor Euronext, maar zie bv. FINRA Adjustment of orders:
Of in mensentaal: What Really Happens To A Stock Price On The Ex-Dividend Date?(a) A member holding an open order from a customer or another broker-dealer shall, prior to executing or permitting the order to be executed, reduce, increase, or adjust the price and/or number of shares of such order by an amount equal to the dividend, payment, or distribution on the day that the security is quoted ex-dividend, ex-rights, ex-distribution, or ex-interest, except where a cash dividend or distribution is less than one cent ($0.01), as follows: [...]
But because the quote of the previous day's closing trade AND the bid and the ask of all outstanding orders are also reduced (unless placed with a Do Not Reduce restriction) by the exchange, [...]
molenveld schreef: ↑21 mei 2021, 21:44 Ja, ik vind niet direct een referentie specifiek voor Euronext, maar zie bv. FINRA Adjustment of orders:Of in mensentaal: What Really Happens To A Stock Price On The Ex-Dividend Date?(a) A member holding an open order from a customer or another broker-dealer shall, prior to executing or permitting the order to be executed, reduce, increase, or adjust the price and/or number of shares of such order by an amount equal to the dividend, payment, or distribution on the day that the security is quoted ex-dividend, ex-rights, ex-distribution, or ex-interest, except where a cash dividend or distribution is less than one cent ($0.01), as follows: [...]But because the quote of the previous day's closing trade AND the bid and the ask of all outstanding orders are also reduced (unless placed with a Do Not Reduce restriction) by the exchange, [...]
Wie zet er nu een open order? ikzelf heb dat nog nooit gedaan tijdens de duizenden orders die ik in de loop der jaren deed, werk altijd met een limiet is toch het eerste dat men leert?
Een openstaand limietorder he. Voor marktorders, als je dat bedoelt, maakt het niet uit.
Yep, marktorder bedoel ik.
Ik werk enkel en alleen met limietorders .....en hou ook nooit rekening met een dividend om te kopen of verkopen, vandaar dat ik soms nog nieuwe aandelen als stockdividend binnenkrijg nadat ik ze al verkocht heb.
MoreOrLess schreef: ↑22 mei 2021, 10:20Maar wie gaat nog willen verhuren als de huurinkomsten fors hoger belast worden en de huurprijzen niet substantieel mogen stijgen???
Je weet toch ook dat onze politiekers al jaren klagen dat de huizenprijzen zo hoog zijn dat ze door onze jongeren niet meer kunnen gekocht worden .....
De verhuurders zullen de keuze krijgen; of die 30% taks betalen, of leegstand betalen of verkopen.
In alle drie de gevallen is de fiscus de winnaar.
Vastgoed in Belgie :
The fat sitting duck!
Klaar om afgeschoten te worden,en geconsumeerd te worden door de overheid.
Zodanig vetgemest dat het niet ééns meer kan wegvliegen !!
Aan al de bezitters van een huurwoning... het is NU,ik herhaal Nu! het moment om te verkopen terwijl de prijzen nog erg hoog staan.Wanneer die plannen eens doorsijpelen bij de grote massa,zullen weleens heel véél huurwoningen te koop aangeboden worden.
Om on-topic te blijven: Koop met de opbrengst u een dividendportfolio...
The fat sitting duck!
Klaar om afgeschoten te worden,en geconsumeerd te worden door de overheid.
Zodanig vetgemest dat het niet ééns meer kan wegvliegen !!
Aan al de bezitters van een huurwoning... het is NU,ik herhaal Nu! het moment om te verkopen terwijl de prijzen nog erg hoog staan.Wanneer die plannen eens doorsijpelen bij de grote massa,zullen weleens heel véél huurwoningen te koop aangeboden worden.
Om on-topic te blijven: Koop met de opbrengst u een dividendportfolio...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Er gaat nooit geraakt worden aan de gunstige taxatie van huuropbrengsten.. Dat is eenvan de vele koterijen die veel te veel mensen treffen en dus veel te veel stellen zou kosten.
Ik hoop dat je gelijk krijgt....
Vele mensen in mijn omgeving die de afgelopen jaren iets gekocht hebben om te verhuren.
En steeds dezelfde motivatie : "het is het enige die nog iets opbrengt"
Vele mensen in mijn omgeving die de afgelopen jaren iets gekocht hebben om te verhuren.
En steeds dezelfde motivatie : "het is het enige die nog iets opbrengt"
Het staat buiten kijf dat het verhuren van woningen binnenkort zwaar zal belast worden, daarom dat de Patrimoniumvennootschap weer in beeld komt.
Er gaan nu reeds webcasts door om eigenaars voor te bereiden zoals bijv deze;
https://www.kennisateliers.be/nl/progra ... 17814.html
Er gaan nu reeds webcasts door om eigenaars voor te bereiden zoals bijv deze;
https://www.kennisateliers.be/nl/progra ... 17814.html
AT&T CEO John Stankey kocht aandelen van zijn bedrijf voor een totaalbedrag van 1 miljoen dollar, die zit dus op dezelfde golflengte als Lop....
https://finance.yahoo.com/m/d36d49fa-e0 ... yptr=yahoo
https://finance.yahoo.com/m/d36d49fa-e0 ... yptr=yahoo