Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Als de wetenschap zowel theoretisch als concreet de stellingen ondersteund, wat meer wil je?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Zoals ik al eerder schreef, zijn de kosten van beleggen via ETF bijna niet te verslaan.
Welk alternatief heb jij?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Waarom iets veranderen dat werkt en dat gegarandeerd zijn beleggingsdoelstelling zal blijven bereiken.Mattia schreef: ↑13 juni 2021, 15:49 Ze vallen daar over mekaar heen om toch maar te laten weten wat ze met 70 000 euro zouden doen maar durven geen namen te geven, zelfs niet van een simpele etf, ze vallen dan terug op een oude superdure etf die zichzelf bewezen heeft in het verleden.
Er zijn duizenden etfs en kunnen er geen enkele koopbare opnoemen, en dat noemt zich belegger.
Beste B7H4,
Hoe zou jij nu weten hoeveel kosten ik maakte om SJI aan te kopen, kocht ik met Bolero of met Mexem? Heb ik dat hier ergens geschreven?
Je gaat ervan uit dat ik 33% belasting moet betalen, hoe weet jij dat? kocht ik dat privé (geen meerwaardebelasting) of kocht ik dat via mijn vennootschap (ook geen 33% maar tarief vennootschapsbelasting)?
Je vergelijkt met een etf, kun je mij een link doorsturen waarin ik kan zien wanneer en aan welke prijs je deze kocht?
Je bent hier al eens door de mand gevallen als leugenaar en bluffer, ik zal je pas voor serieus nemen als gij ook uw aankopen klaar en duidelijk post op jouw draadje zodat ik dat ook kan verifiëren!
Hoe zou jij nu weten hoeveel kosten ik maakte om SJI aan te kopen, kocht ik met Bolero of met Mexem? Heb ik dat hier ergens geschreven?
Je gaat ervan uit dat ik 33% belasting moet betalen, hoe weet jij dat? kocht ik dat privé (geen meerwaardebelasting) of kocht ik dat via mijn vennootschap (ook geen 33% maar tarief vennootschapsbelasting)?
Je vergelijkt met een etf, kun je mij een link doorsturen waarin ik kan zien wanneer en aan welke prijs je deze kocht?
Je bent hier al eens door de mand gevallen als leugenaar en bluffer, ik zal je pas voor serieus nemen als gij ook uw aankopen klaar en duidelijk post op jouw draadje zodat ik dat ook kan verifiëren!
"Quand tous les dégoûtés seront partis, il ne restera plus que les dégoûtants "
Wordt toegeschreven aan Paul Vanden Boeynants. Nooit gedacht dat ik hem zou citeren.
Wordt toegeschreven aan Paul Vanden Boeynants. Nooit gedacht dat ik hem zou citeren.
Oh, ik heb er geen probleem mee dat B7H4 zijn etf's wil promoten (liefst op zijn eigen draadje) maar het gaat altijd over IWDA en nog eens 3 a 4 andere, altijd hetzelfde riedeltje.
Mocht hij nu nog eens op zoek gaan naar goedkopere of ondergewaardeerde etfs zou ik het begrijpen en zou hij wellicht een meerwaarde kunnen worden voor het forum.
Er zijn tenslotte veel mensen die geen benul hebben van beleggen (type ARCO spaarders) of geen tijd en voor dezen zou dat een grote hulp zijn.
Mocht hij nu nog eens op zoek gaan naar goedkopere of ondergewaardeerde etfs zou ik het begrijpen en zou hij wellicht een meerwaarde kunnen worden voor het forum.
Er zijn tenslotte veel mensen die geen benul hebben van beleggen (type ARCO spaarders) of geen tijd en voor dezen zou dat een grote hulp zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
B7H4 is duidelijk over zijn strategie. Dat kan je niet van iedereen zeggen.
Of je het met die strategie eens bent of niet is nog wat anders.
Ja, dat zou kunnen.
Maar dat past volgens mij juist niet in de strategie van B7H4, maar heeft wel de genomen accenten en wijzigingen in strategie ook meegegeven.
Misschien is de strategie van B7H4 net de "juiste" strategie voor dergelijke mensen.
Maar voor de rest begrijp ik uw reactie wel volledig hoor.
Elke keer in elk topic hetzelfde herhalen, geeft op den duur natuurlijk tegenstand.
Echter... de reactie wanneer dat gebeurt kan er ook aan verhelpen dat er een voor dat topic onzinnige discussie ontstaat.
Zoals vandaag reeds eerder schreef geloof ik niet in "goedkoper" of "ondergewaardeerd".
Ik heb het volste vertrouwen in de marktwerking tussen de aktieve beleggers on "steeds" de juiste prijs te bepalen tov het genomen risico.
Er zijn verschillende varianten om een portefeuille van breed-gediversifieerde indexfondsen op te stellen, maar eerlijk gezegd gaat dit weinig verschil maken en kan men de eindresultaten toch niet op voorhand voorspellen.
Als je niet wil meegaan in een bepaalde redenering kun je dat laten weten maar dat kan niet oneindig zijn want dan pleeg je obstructie.
Blijf dan weg op dat draadje en doe je ding elders.
Op dat andere draadje was de vraag in essentie heel simpel, noem een naam zonder veel gladde praatjes, doe dat dan en leg meteen het waarom uit.
Ik verwachtte dan ook dat er een goedkope etf of aandeel zou voorgesteld worden van verschillend poster en dat het daarmee over en out zou zijn, heb ik mij vergist, blijkbaar zitten zo goed als alle spaargidsers in IWDA, doet mij een beetje aan Allah Akbar denken.
Op dat andere draadje was de vraag in essentie heel simpel, noem een naam zonder veel gladde praatjes, doe dat dan en leg meteen het waarom uit.
Ik verwachtte dan ook dat er een goedkope etf of aandeel zou voorgesteld worden van verschillend poster en dat het daarmee over en out zou zijn, heb ik mij vergist, blijkbaar zitten zo goed als alle spaargidsers in IWDA, doet mij een beetje aan Allah Akbar denken.
Als er quotes uit context genomen worden, of als er te grove verklaringen geschreven word zal ik reageren als ik zin heb.Mattia schreef: ↑13 juni 2021, 20:25 Als je niet wil meegaan in een bepaalde redenering kun je dat laten weten maar dat kan niet oneindig zijn want dan pleeg je obstructie.
B7H4long schreef: ↑13 juni 2021, 21:17Als er quotes uit context genomen worden, of als er te grove verklaringen geschreven word zal ik reageren als ik zin heb.Mattia schreef: ↑13 juni 2021, 20:25 Als je niet wil meegaan in een bepaalde redenering kun je dat laten weten maar dat kan niet oneindig zijn want dan pleeg je obstructie.
Dan kun jij nergens meer reageren want jij neemt altijd quotes uit een context om jouw gelijk te bewijzen en jouw verklaringen zijn meestal zo groot of grof dat ze onleesbaar zijn
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
B7H4long heeft de dt-regels duidelijk minder onder de knie dan zijn beleggingsstrategie. Maar beweren dat zijn uitspraken nu onleesbare nonsens zijn, is wel… euh, nonsens. Zijn beweringen zijn meestal uitvoerig gestaafd met links en bronvermelding.
Het is dan ook ironisch hoe jij deze kritiek volledig gratuit en zonder bewijs of concrete voorbeelden op tafel gooit.
PS: als je een onleesbare commentaar wil zien, bekijk dan eens de post van vandaag van lop die vaak gewoon geen of verkeerde leestekens gebruikt, laat staan hoofdletters en spaties.
Het is dan ook ironisch hoe jij deze kritiek volledig gratuit en zonder bewijs of concrete voorbeelden op tafel gooit.
PS: als je een onleesbare commentaar wil zien, bekijk dan eens de post van vandaag van lop die vaak gewoon geen of verkeerde leestekens gebruikt, laat staan hoofdletters en spaties.
Hier zitten zoveel mensen die elk op hun eigen manier interessant zijn. Ik persoonlijk vind het heel jammer dat het zo dikwijls clasht. Sommige discussies kan je toch beter niet tot in het oneindige voeren? Agree to disagree vind ik een mooi principe.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ok. Agree. We hebben ons vandaag toch weer allemaal eens goed geamuseerd. Ik heb intussen ook een boek gelezen. ;-)