Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Geen persoonlijke kritiek op u, hoor.Mattia.
Wilde enkel 2 reacties met elkaar verbinden.Enkele maanden geleden ONEOK eens bekeken.Snel mee gestopt.
Wil je in deze sector beleggen,lijkt ATCO Ltd me wel een goede.Meer een holding van gas en electriciteitsmaatschappijen.Bezit ook wat vastgoed.In meer dan 100 landen actief.En (de grote plus)... Is wel bezig met het uitfazeren uit fossiele brandstoffen.Gigantisch waterstofproject aan het opstarten in Mexico.(Surf je mee op wat beleggers willen horen). Nadeel: ook veel schulden net door die investeringen!
Wilde enkel 2 reacties met elkaar verbinden.Enkele maanden geleden ONEOK eens bekeken.Snel mee gestopt.
Wil je in deze sector beleggen,lijkt ATCO Ltd me wel een goede.Meer een holding van gas en electriciteitsmaatschappijen.Bezit ook wat vastgoed.In meer dan 100 landen actief.En (de grote plus)... Is wel bezig met het uitfazeren uit fossiele brandstoffen.Gigantisch waterstofproject aan het opstarten in Mexico.(Surf je mee op wat beleggers willen horen). Nadeel: ook veel schulden net door die investeringen!
B7h4 long,
Zijt gij soms ne pater die ongelovige zieltjes moet redden?
U begrijpt het blijkbaar niet! je bent hier enkel welkom indien je over dividendenaandelen wilt discussiëren.
Er is werk genoeg voor u op andere draadjes, ik zie dat er in de top draadjes van vandaag weer vragen zijn over etf's, ga en bedien uw gelovigen, de Heer zal u lonen.
U begrijpt het blijkbaar niet! je bent hier enkel welkom indien je over dividendenaandelen wilt discussiëren.
Er is werk genoeg voor u op andere draadjes, ik zie dat er in de top draadjes van vandaag weer vragen zijn over etf's, ga en bedien uw gelovigen, de Heer zal u lonen.
Divi schreef: ↑7 januari 2021, 09:57 Terug eens naar het begin..... Ik zie de term High yield staan.Alleen dat al ,en ik krijg er een afkeer van ! Vaak een synoniem voor een hoop rommel.Lynx brengt ook zo een lijstje ieder jaar "de grootste dividendbetalers van europa" of zoiets. Koersverlies gegarandeerd op het einde van het jaar.Ik zie hier de naam ONEOK (nu wel een aandeel) opduiken. Ook high yield dividend.Wel een schuldenoverladen hoopje ellende met een historiek van verwatering..... Begrijp niet goed dat men als Belg naar high yield dividends op zoek gaat.Je bereikt sneller je limiet van vrijstelling RV,je hebt minder kwaliteit van aandelen en ook minder spreiding.
Divi schreef: ↑5 januari 2021, 15:23 Fijn! gelijkaardige strategie.Ik bereken het gemiddelde dividendrendement over de voorbije 10 jaar. Koop wanneer ze een stuk daaronder liggen en verkoop wanneer ze terug het gemiddelde aantikken. Wel een grote voorwaarde is "afgelopen 10 jaar stijgend dividend"!
Altria: gem div:6%
heden: op weg naar 9%
Ik verkoop ergens tussen de 5,5 en 6%
Ondertussen dividend opstrijken!
Werkt verbluffend goed!!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Je mag toch opmerkingen geven over een bepaalde beleggingsstijl? Voel je toch niet zo aangevallen & tracht hem te weerleggen. B7h4long gaat ook in discussie omtrent ETFs in zijn draadje aan.Mattia schreef: ↑7 januari 2021, 10:39 B7h4 long,
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Jamo schreef: ↑7 januari 2021, 10:32 zoals gepost in aandelen voor 2021 ; een spaanse armada ...
Enagas
bruto dividend : 8% (al 18 jaar niet verlaagd) + Kw: 11 + wpa groeit sneller dan de koers
Red elektra de espana
bruto dividend : 6% (al 20 jaar niet verlaagd) + Kw: 13 + wpa groeit sneller dan de koers
Inditex
bruto dividend : 2,3% (al 19 jaar niet verlaagd) + Kw: 25 (post-corona)+ wpa groeit sneller dan de koers
Viscofan
bruto dividend : 3% (al 22 jaar niet verlaagd) + Kw: 24
Prosegur
bruto dividend : 5,4% (al 20 jaar niet verlaagd) + Kw: 12 (post-corona)
Bronheffing Spanje : 19% RV 30% of om tot een netto dividend te komen betaal je 43,3%
Dat ziet er deftig uit, de 2de springt mij onmiddellijk in het oog.
r0477476 schreef: ↑7 januari 2021, 10:42Je mag toch opmerkingen geven over een bepaalde beleggingsstijl? Voel je toch niet zo aangevallen & tracht hem te weerleggen. B7h4long gaat ook in discussie omtrent ETFs in zijn draadje aan.Mattia schreef: ↑7 januari 2021, 10:39 B7h4 long,
Neen, het gaat hier niet om allerhande beleggingsstijlen maar om één enkele stijl, dividendbeleggen.
Indien je iets anders voorstaat zijn er genoeg draadjes en anders open je er maar zelf een.
En ik hoef niks te weerleggen, ik ben geen politieker.
Beste Divi,Divi schreef: ↑7 januari 2021, 10:37 Geen persoonlijke kritiek op u, hoor.Mattia.
Er zijn verschillende redenen waarom Oneok in mijn zichtveld kwam, een daarvan is dat het aanbevolen is als ondergewaardeerd in een beleggingsblad, altijd de moeite waard om eens te bekijken denk ik dan want je zou toch verwachten dat die mensen hun huiswerk maken, de klanten betalen daar toch voor.
Weinig waarschijnlijk dat ik dit zou kopen want ik koop zeer weinig Amerikaantjes, de rest van de wereld is groot genoeg.
En dat enorme dividend in verhouding tot de winst, daar keert mijn maag van om.
Dus je mag hier alles beweren in deze draad zonder dat je uitleg moet geven? Got it
Neen, maar het gaat over dividendenaandelen, niet over kapitalisatieaandelen en dus moet je die vragen maar stellen in de desbetreffende draadjes, er zijn er genoeg.
Hoop dat dit nu duidelijk is of moet ik er een tekening bijmaken?
Een tekening of een cartoon of een grafiek ... Leukt de boel alleen maar op.
Laat je gaan, je toontje toont enkel maar aan dat je hier niet bent om bij te leren. Ik zal ondertussen maar bij het topic blijven aangezien er toch niets te winnen valt.
Zelf schuif ik als dividendwaarde TINC naar voren:
Cashflows gemakkelijk te berekenen voor een lange(re) periode: tot 2049 & een lage pay-out ratio van 30%.
Het grote voordeel bij dit aandeel is dat het merendeel van het dividend uitgekeerd wordt als kapitaalvermindering & dus onbelast is.
Zo werd in 2020 een brutodividend van 0,51 EUR/aandeel uitgekeerd, dit bestaat uit:
- 0,46 EUR kapitaalvermindering (dus onbelast)
- 0,05 EUR dividend
Dit brengt het op een nettorendement van 3,8%!
In de loop van 2021 zal er mogelijks een kapitaalverhoging plaatsvinden wat een ideaal moment kan zijn voor in te stappen.
Op het eerste zicht een goed bedrijf met 4,8 % dividend, blijft wel niet veel van over na betalen van Canadese en Belgische voorheffing.
https://finance.yahoo.com/quote/ACO-X.T ... c=fin-srch
https://www.atco.com/en-ca.html
https://finance.yahoo.com/quote/ACO-X.T ... c=fin-srch
https://www.atco.com/en-ca.html
r0477476 schreef: ↑7 januari 2021, 11:27Mattia schreef: ↑7 januari 2021, 11:12
Laat je gaan, je toontje toont enkel maar aan dat je hier niet bent om bij te leren. Ik zal ondertussen maar bij het topic blijven aangezien er toch niets te winnen valt.
Zelf schuif ik als dividendwaarde TINC naar voren:
Cashflows gemakkelijk te berekenen voor een lange(re) periode: tot 2049 & een lage pay-out ratio van 30%.
Het grote voordeel bij dit aandeel is dat het merendeel van het dividend uitgekeerd wordt als kapitaalvermindering & dus onbelast is.
Zo werd in 2020 een brutodividend van 0,51 EUR/aandeel uitgekeerd, dit bestaat uit:
- 0,46 EUR kapitaalvermindering (dus onbelast)
- 0,05 EUR dividend
Dit brengt het op een nettorendement van 3,8%!
In de loop van 2021 zal er mogelijks een kapitaalverhoging plaatsvinden wat een ideaal moment kan zijn voor in te stappen.
De dag dat je niet meer bijleert is de dag dat je begint te sterven ....
Ik ken TINC want ik had het reeds eerder in port, het is een degelijk bedrijf en is op zijn plaats in een lange termijn dividendportfolio.
Misschien koop ik het terug aan bij lagere prijzen.
Ken er misschien niks van maar de resultaten van walgreen zeggen toch weer anders
En nee ik ga mijn bronnen niet vrijgeven , voor niks gaat de zon op .
Maar elk aandeel dat ik ooit vernoemde is sterk gestegen
En nee ik ga mijn bronnen niet vrijgeven , voor niks gaat de zon op .
Maar elk aandeel dat ik ooit vernoemde is sterk gestegen
Is triestig als je ideeen wilt delen dat er een hele discussie komt over iets wat er niet toe doet .
Ik kijk altijd naar de total return van een aandeel , zoals ik eerder al heb verteld . En dit op een looptijd van 5 jaar .
Wat doet het er dan toe als een aandeel dividend uitkeert of niet
Veranderd niks aan de cijfers .
Stel alleen maar vast dat mijn criteria op 5 jaar door geen enkel aandeel meer word gehaald op dit moment .
Walgreen zat 0,3% onder de grens toen ik het vernoemde , maar is nu al met ruim 15% gestegen in die week .
waardoor het ook terug afvalt .
Ben eigenlijk niet blij met de resultaten dat ik haal , qua inkomen halen word het steeds moeilijker en met kapitaalswinst koop je geen brood .
Ik kijk altijd naar de total return van een aandeel , zoals ik eerder al heb verteld . En dit op een looptijd van 5 jaar .
Wat doet het er dan toe als een aandeel dividend uitkeert of niet
Veranderd niks aan de cijfers .
Stel alleen maar vast dat mijn criteria op 5 jaar door geen enkel aandeel meer word gehaald op dit moment .
Walgreen zat 0,3% onder de grens toen ik het vernoemde , maar is nu al met ruim 15% gestegen in die week .
waardoor het ook terug afvalt .
Ben eigenlijk niet blij met de resultaten dat ik haal , qua inkomen halen word het steeds moeilijker en met kapitaalswinst koop je geen brood .