Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Mijn laatste etf is ondertussen ook verkocht ...
Ik volg dreamy. Nietszeggende post.
Ik at deze middag een boterham. Om maar iets even zinvol te posten...
Ik at deze middag een boterham. Om maar iets even zinvol te posten...
Welke ETF heb je dan verkocht & waarom heb je deze verkocht?
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
MoreOrLess schreef: ↑12 januari 2021, 19:16Bij welke broker zit je?
Zoveel handelen jaagt de transactiekosten toch serieus omhoog?
Bolero, Medirect en ik overweeg Mexem als vervanging voor Binck (een tijdje geleden afgesloten).
Voorlopig doe ik het meeste met Bolero en dat is inderdaad duur.
Ik heb geen HLN abonnement maar in de inleidende alinea staat toch alleszins al een gruwelijke fout? Hij mixt precies een ex-dividend datum en de datum van uitkering door elkaar...RGiskard schreef: ↑11 januari 2021, 18:08Hier gebruikt hij toch wel maar een rare redenering hoor. Maar soit, als we die toer opgaan.MoreOrLess schreef: ↑11 januari 2021, 18:02 In HLN van vandaag een artikel over dividendbeleggen:
De "geldexpert" is Paul D'Hoore, maar soit. (Artikel ook achter betaalmuur).
https://www.hln.be/dossier-exclusief-vo ... ~ad2b4b19/
Doneer uw geld aan het goede doel, je steekt makkelijk 60% belastingsvoordeel op zak.
Je hebt gelijk. Het was me ook opgevallen. Die fout wordt in het artikel nog herhaald. Het is dus geen toevallige lapsus.
Hoe komt de Paul aan 7,88% dividendrendement voor Home Invest Belgium?MoreOrLess schreef: ↑11 januari 2021, 18:15 ...
Hier zijn lijstje van 20 'stabiele' dividendbetalers met het hoogste rendement:
https://www.hln.be/dossier-exclusief-vo ... ~ad2b4b19/Vastned Retail Belgium (GVV) 11,84%
Wereldhave Belgium (GVV) 11,54%
Telenet 8,00%
Home Invest Belgium (GVV) 7,88%
Retail Estates (GVV) 7,83%
Ascencio (GVV) 7,37%
Nationale Bank 7,13%
Warehouses Estates Belgium (GVV) 7,02%
Proximus 7,01%
Qrf (GVV) 6,90%
Intervest Offices & Warehouses (GVV) 6,77%
Leasinvest Real Estate (GVV) 6,71%
Befimmo (GVV) 6,12%
Ageas 5,45%
Gimv 5,09%
Solvac 4,86%
Econocom 4,80%
Cofinimmo (GVV) 4,57%
Immo Moury (GVV) 4,53%
Fluxys Belgium 4,44%
Dividend 4,85 euro aan koers tussen 110 en 120 euro is toch maar iets meer dan 4% ?
Andere GVV's zitten meestal in winkels. Is misschien al wat in koersen verwerkt, maar dat lijkt me toch niet interessant na corona waarbij iedereen online heeft leren shoppen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tijdens de eerste lockdown is iedereen massaal gaan thuiswerken, je kon met uw gat bloot op straat lopen - vandaag gelden dezelfde regels maar op straat rijden ze letterlijk de benen vanonder uw lijf. Thuiswerken heeft dus zijn grenzen - het zal toenemen maar verwacht nu niet dat we meteen gaan overschakelen naar 50% thuiswerk.
Hetzelfde geld voor dat online shoppen, ik heb ook eens een poging gewaagd om kledij te bestellen en heb 70%+ teruggezonden om diverse redenen, voeg daarbij dat shoppen voor velen ontspanning is, zeker in combinatie met droog weer, hapje en drankje. Ook daar heb ik mijn bedenkingen over, meer dan bij thuiswerk zelfs.
Je hebt daar wel een punt ja.
Tijdens de eerste lockdown waren er meer winkels dicht en mocht je enkel essentiële verplaatsingen doen.
Onderschat het online winkelen niet. Het was belangrijk voor corona, maar heeft dankzij corona nog aan belang gewonnen. Voor sommigen blijft shoppen een soort evenement en dat zal wel blijven denk ik.
Thuiswerk was in opmars voor corona en zal niet aan belang verliezen. Bij de dienstengroep waar mijn partner werkt, werken er een paar duizend mensen. Voor corona mocht men 2 dagen thuiswerk doen. Na corona zal men drie dagen van thuis mogen werken. Sommigen die vroeger nooit thuis werkten, zullen het na corona zeker doen. Daar bovenop sluit men kantoren. Voornamelijk deze die einde huurcontract zijn. Kantoren die eigendom zijn van de groep blijven voorlopig buiten schot. Bij efficient gebruik van kantoorruimte, zal er hoe dan ook minder kantoorruimte nodig zijn in de nabije toekomst.
Onderschat het online winkelen niet. Het was belangrijk voor corona, maar heeft dankzij corona nog aan belang gewonnen. Voor sommigen blijft shoppen een soort evenement en dat zal wel blijven denk ik.
Thuiswerk was in opmars voor corona en zal niet aan belang verliezen. Bij de dienstengroep waar mijn partner werkt, werken er een paar duizend mensen. Voor corona mocht men 2 dagen thuiswerk doen. Na corona zal men drie dagen van thuis mogen werken. Sommigen die vroeger nooit thuis werkten, zullen het na corona zeker doen. Daar bovenop sluit men kantoren. Voornamelijk deze die einde huurcontract zijn. Kantoren die eigendom zijn van de groep blijven voorlopig buiten schot. Bij efficient gebruik van kantoorruimte, zal er hoe dan ook minder kantoorruimte nodig zijn in de nabije toekomst.