Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
el perro schreef: ↑15 maart 2021, 15:27Hmmm.lop schreef: ↑15 maart 2021, 14:46 En met indexbeleggen betaal je op lange termijn u blauw aan kosten
Je moet maar eens rekenen op 10000 € inleg bijvoorbeeld IWDA is MAAR 0,2% kosten
rendement 7% maakt van 10k op 30 jaar 76123€
rendement 6,8% maakt van 10 k op 30 jaar 71968€
Op 30 jaar zijn die kosten meer dan 40 % van je inleg .
Reken maar eens voor een etf met een kostenpercentage van 0,5% kosten zijn hier al 100%
Of op een fonds met 1,5% = op 30 jaar meer dan 260% van je inleg !!!
Maar voor de meeste mensen blijft het de beste methode .
Al zijn het die kleine percentjes die op lange termijn een enorm verschil uitmaken .
10.000€ inleg, 7% rendement, waarvan 1% koerswinst en 6% dividend.
geeft 600€ dividend.
Waarop je dus 180€ Belgische R.V. betaalt; of 1.8% extra kosten op jaarbasis.
Je weet wel, die belastingen waar je geen aversie voor moet hebben.
(ja ik negeer even buitenlandse heffing voor het gemak)
1.8% is 9x zoveel als die peperdure ETF waarmee je vergelijkt, waarmee je wel belgische RV kan ontwijken
Het jaarlijks rendement na belastingen zakt dus tot 5,2%
Na 30 jaar heb je dan slechts .... 46.000€, vs. 72.000€ voor de ETF
ouch!
Voor dividendbeleggen moeten echt wel betere argumenten te maken zijn dan deze potsierlijke aanval op ETF-kosten
En neen, ben geen ETF-belegger!
Maar as ik zoiets lees...
Misschien moet je een beetje beter lezen want deze berekening gaat over een etf en niet over een aandeel waar de schrijver uitgaat van een minimumrendement van 15%.
Zojuist een pakket Unilever gekocht
Deze berekening gaat over kosten en niks anders.
Hij beweert dat je met een etf je je blauw betaalt aan kosten, zijn eigen kosten negerend.
Je vergelijkt wel een kapitaliserende etf met een rendement van 7% met Lop zijn aandelen die minstens 15% geven gezien je het over dividendbelasting hebt.
Zonder de minste twijfel is het rendement van een aandeel met een rendement van 15% vergeleken met dat van die etf vele malen hoger, zelfs met aftrek van bronbelasting en RV .....
Voor de lange termijn goede zet , kun je niet veel goedkoper kopen dan deze waardering .
Total return ligt rond de 8% hierop maar heeft nooit veel hoger geweest .
daarom dat ik ook al heb gekocht aan 52,3$ .
Koop UL kan deze goedkoper aankopen dan UN
Dividend is toch gebaseerd op de € maakt eigenlijk geen verschil
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Het exacte fonds staat al al die tijd in zijn profiel. Aankoopperiode staat in de forumdraad. Ik wens hier ook niet verder te discussiëren, maar tegen persoonlijke zwartmakerij ga ik in. Gelieve niet zomaar in het rond te schelden. Hou het bij feiten.Mattia schreef: ↑15 maart 2021, 15:29 Zever in pakskes, je kocht dus op 7 juni 2020 een private equity ETF maar daar staat weer geen naam en geen prijs bij en we weten dat gij graag foefelt, dat hebben wij hier reeds ten overvloede gezien.
Je kan dus gelijk welke naam invullen die in jouw plaatje past om aan jouw zgzd 50% te komen.
Heb jij zoveel aandacht te kort dat je hier jouw tijd moet doden om een beetje aandacht te krijgen?
Waar heb ik ooit gepost dat ik die rabo certificaten heb verkocht voor 10% winst ?B7H4long schreef: ↑15 maart 2021, 14:521- Je bent weer heel selectief met het aanhalen van je aanbevelingen. Hoe deden de ander aandelen die je hebt aangeraden het?
2- Van de Rabo certificaten heb je op dit forum de verkoop aangekondigd een paar weken na de aankoop; met 10% winst
Je moet kiezen ofwel neem je de winst ofwel laat je ze lopen. Jij poste dat je voor het eerste gegaan bent.
3- UNM , OZK , MAIN , NRZ zijn allen US small cap aandelen.
ZPRV (SPDR® MSCI USA Small Cap Value Weighted UCITS ETF) is een US small cap aandelenfonds met 1500 aandelen.
De prestaties van dit fonds over de laatste 12 maanden is +109%, over de laatste 6 maanden +70%. Dit zijn dus de gemiddelden voor de aandelen in dat indexfonds; en met de kosten in rekening gebracht.
Dus in dit geval lijkt het niet dat je aanbevelingen het beter deden dan de ETF, en omdat je maar op een paar aandelen gokte heb je zeker een groter risico gelopen.
Als je de ETF had aangekocht zou je een hoger rendement gehaald hebben, met minder risico.
ZPRV is niet specifiek een fonds dat ik op dit forum aan andere aanraad, wel heb ik het zelf deze zomer gekocht.
En deze aanpassing aan mijn portfeuille gepost.Op deze aankopen heb ik een rendement van meer dan 70% tussen aankoopdatum en vandaag.
Edit: even mijn rendement bekeken. Het is meer dan 70%
heb het je al gevraagd toen kreeg ik ook geen antwoord !
Welke idioot zal een belegging kopen aan 92.25% om deze terug te verkopen aan 100% ?
Het enige dat ik heb verkocht is een bedrag van 23100€ op 24-12 -20 en dit aan een koers van 132,5% totale waarde 30607,5€
Dit nadat ik op 15-12 een stockdividend heb ontvangen van 13100€ nominale waarde
Heb nu nog steeds 250 000€ aan certificaten staan waarde van 326300€ 1 minuut geleden . Deze zal ik verder verminderen als de koers boven 135% noteert.
Blijkbaar weet jij blijkbaar beter wat ik verkoop dan ik
en dit is de laatste keer dat ik het zeg !
Man ben je zal niet opgeven e heb al mijn opkopen gepost van verleden jaar . Welke meerwaarde heeft dit eigenlijk ?B7H4long schreef: ↑15 maart 2021, 14:521- Je bent weer heel selectief met het aanhalen van je aanbevelingen. Hoe deden de ander aandelen die je hebt aangeraden het?
2- Van de Rabo certificaten heb je op dit forum de verkoop aangekondigd een paar weken na de aankoop; met 10% winst
Je moet kiezen ofwel neem je de winst ofwel laat je ze lopen. Jij poste dat je voor het eerste gegaan bent.
3- UNM , OZK , MAIN , NRZ zijn allen US small cap aandelen.
ZPRV (SPDR® MSCI USA Small Cap Value Weighted UCITS ETF) is een US small cap aandelenfonds met 1500 aandelen.
De prestaties van dit fonds over de laatste 12 maanden is +109%, over de laatste 6 maanden +70%. Dit zijn dus de gemiddelden voor de aandelen in dat indexfonds; en met de kosten in rekening gebracht.
Dus in dit geval lijkt het niet dat je aanbevelingen het beter deden dan de ETF, en omdat je maar op een paar aandelen gokte heb je zeker een groter risico gelopen.
Als je de ETF had aangekocht zou je een hoger rendement gehaald hebben, met minder risico.
ZPRV is niet specifiek een fonds dat ik op dit forum aan andere aanraad, wel heb ik het zelf deze zomer gekocht.
En deze aanpassing aan mijn portfeuille gepost.Op deze aankopen heb ik een rendement van meer dan 70% tussen aankoopdatum en vandaag.
Edit: even mijn rendement bekeken. Het is meer dan 70%
Je zit te discussiëren over iemand anders zijn situatie , dan nog met een product die hier niet thuishoort in dit onderwerp .
Dat er ETF zijn die het goed doen akkoord maar wat wil je hiermee nu bereiken ?
Als ik wil post ik aandelen die uw ETF met 500% hebben verslagen in die 6 maanden heb deze niet dus wat voor zin heeft dat ?
Je geeft geen enkele meerwaarde aan dit onderwerp hiermee .
Je kan nu misschien binnen een paar jaar hetzelfde doen met UL en BMY
Maar van UL verwacht ik dit zeker niet .
Dat jij 70% hierop hebt verdiend is goed voor u en kan goed zijn denk je dat ik hierop jaloers ben
troglodytes schreef: ↑15 maart 2021, 16:29Het exacte fonds staat al al die tijd in zijn profiel. Aankoopperiode staat in de forumdraad. Ik wens hier ook niet verder te discussiëren, maar tegen persoonlijke zwartmakerij ga ik in. Gelieve niet zomaar in het rond te schelden. Hou het bij feiten.Mattia schreef: ↑15 maart 2021, 15:29 Zever in pakskes, je kocht dus op 7 juni 2020 een private equity ETF maar daar staat weer geen naam en geen prijs bij en we weten dat gij graag foefelt, dat hebben wij hier reeds ten overvloede gezien.
Je kan dus gelijk welke naam invullen die in jouw plaatje past om aan jouw zgzd 50% te komen.
Heb jij zoveel aandacht te kort dat je hier jouw tijd moet doden om een beetje aandacht te krijgen?
1)De man refereerde naar zijn profiel en niet naar een of andere forumdraad en daar heb ik dus ook gekeken!
2)Niemand die u vroeg om hier te discussiëren, dat is uw vrije keuze.
3)Het staat hier open en bloot op dit draadje dat de man ons probeerde te misleiden, dat benoemen is geen schelden maar een feit!
Back on topic graag!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
lop schreef: ↑15 maart 2021, 16:15Voor de lange termijn goede zet , kun je niet veel goedkoper kopen dan deze waardering .
Total return ligt rond de 8% hierop maar heeft nooit veel hoger geweest .
daarom dat ik ook al heb gekocht aan 52,3$ .
Koop UL kan deze goedkoper aankopen dan UN
Dividend is toch gebaseerd op de € maakt eigenlijk geen verschil
Ik heb op Amsterdam gekocht, zocht nog een beetje variatie en had teveel cash, denk wel dat ik ze voor lange tijd zal aanhouden.
Hieronder is wat ik schreef.Mattia schreef: ↑15 maart 2021, 17:09Mattia schreef: ↑15 maart 2021, 15:29 Zever in pakskes, je kocht dus op 7 juni 2020 een private equity ETF maar daar staat weer geen naam en geen prijs bij en we weten dat gij graag foefelt, dat hebben wij hier reeds ten overvloede gezien.
Heb jij zoveel aandacht te kort dat je hier jouw tijd moet doden om een beetje aandacht te krijgen?troglodytes schreef: ↑15 maart 2021, 16:29 Het exacte fonds staat al al die tijd in zijn profiel. Aankoopperiode staat in de forumdraad. Ik wens hier ook niet verder te discussiëren, maar tegen persoonlijke zwartmakerij ga ik in. Gelieve niet zomaar in het rond te schelden. Hou het bij feiten.
1)De man refereerde naar zijn profiel en niet naar een of andere forumdraad en daar heb ik dus ook gekeken!
2)Niemand die u vroeg om hier te discussiëren, dat is uw vrije keuze.
3)Het staat hier open en bloot op dit draadje dat de man ons probeerde te misleiden, dat benoemen is geen schelden maar een feit!
Kijk naar mijn "posts" en je kan mijn aanpassingen volgen.
Troglodytes begreep wat ik schreef. Waar is de misleiding?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Jullie zitten zich allemaal te vergapen aan rendementen ! Waarom ?
De grootste winst kun je maken als de markt daalt niet omgekeerd .
Heb nu BMY opgekocht als dit volgende maand 30% zakt terwijl de fundamenten intact blijven is dit toch schitterend !
Is de eerste basic van beleggen dat je zou moeten weten om rendementen te halen die hoger liggen dan het marktgemiddelde .Raar maar waar .
Het probleem is dat de meesten dan afwachten in plaats van te handelen .
Als je een potje yoghurt koopt die je lekker vind voor 1€ en volgend week kost dit potje nog 70 cent zal dit potje dan niet meer lekker zijn ? Wacht je om yoghurt te eten tot dat potje weer 1€ kost ?
Met losse aandelen is dit mogelijk met ETF's kan je dat niet .
Dat is een enorm voordeel voor wie actief belegt .
Iemand die belegt in ETF's volgt de markt en zal misschien dit potje yoghurt ook kopen in zijn winkelkarretje maar het verschil aan de kassa zal verwaarloosbaar zijn . Terwijl dit potje toch 30% goedkoper is
De grootste winst kun je maken als de markt daalt niet omgekeerd .
Heb nu BMY opgekocht als dit volgende maand 30% zakt terwijl de fundamenten intact blijven is dit toch schitterend !
Is de eerste basic van beleggen dat je zou moeten weten om rendementen te halen die hoger liggen dan het marktgemiddelde .Raar maar waar .
Het probleem is dat de meesten dan afwachten in plaats van te handelen .
Als je een potje yoghurt koopt die je lekker vind voor 1€ en volgend week kost dit potje nog 70 cent zal dit potje dan niet meer lekker zijn ? Wacht je om yoghurt te eten tot dat potje weer 1€ kost ?
Met losse aandelen is dit mogelijk met ETF's kan je dat niet .
Dat is een enorm voordeel voor wie actief belegt .
Iemand die belegt in ETF's volgt de markt en zal misschien dit potje yoghurt ook kopen in zijn winkelkarretje maar het verschil aan de kassa zal verwaarloosbaar zijn . Terwijl dit potje toch 30% goedkoper is
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Niet verklappen! ;-)