dividendgroei aandelen wereldwijd
TIP
Re: dividendgroei aandelen wereldwijd
Als je dat geld binnen een half jaar nodig hebt zou ik mij toch niet op zeer speculatieve aandelen storten.
Je bent roulette aan het spelen met je zakgeld. Als je dat kwijtspeelt, geen pintjes vanavond, maar ook slecht slapen op een lege maag.Sebastiaan1985 schreef:grrrr ik zit al heel de dag met die fred olsen in mijn hoofd. Die is het laatste jaar toch veel te hard gedaald... Zelfs met een toekomstig dividend van 4 nok is dat nog een netto rendement van ongever 3,6% tegen huidige koers plus het opwaarts potentieel...
Ik heb het geld terug nodig over een half jaar voor meubels in mijn nieuwe woning Mocht het mislopen, moet ik het met serieus verlies verkopen. Mocht de koers zich herstellen naar 100 nok (wat nog maar een derde van een jaar geleden is), kan ik mij wel een iets schoner meubel kopen pfff Het zekere voor het onzekere kiezen zeker en het geld op het spaarboekje laten staan.
Beter amper rendement dan in oktober te moeten verkopen met een fikse minwaarde zeker. Zou het echt niet hersteld zijn binnen een half jaar Wat denken jullie?
Op de beurs speel je met geld dat je minstens 3 jaar kan missen.
Voor mij zelfs 8 jaar. Zeker als het over zulke aandelen gaat. Je weet nooit wat er gebeurt.Blackbelt schreef:Je bent roulette aan het spelen met je zakgeld. Als je dat kwijtspeelt, geen pintjes vanavond, maar ook slecht slapen op een lege maag.Sebastiaan1985 schreef:grrrr ik zit al heel de dag met die fred olsen in mijn hoofd. Die is het laatste jaar toch veel te hard gedaald... Zelfs met een toekomstig dividend van 4 nok is dat nog een netto rendement van ongever 3,6% tegen huidige koers plus het opwaarts potentieel...
Ik heb het geld terug nodig over een half jaar voor meubels in mijn nieuwe woning Mocht het mislopen, moet ik het met serieus verlies verkopen. Mocht de koers zich herstellen naar 100 nok (wat nog maar een derde van een jaar geleden is), kan ik mij wel een iets schoner meubel kopen pfff Het zekere voor het onzekere kiezen zeker en het geld op het spaarboekje laten staan.
Beter amper rendement dan in oktober te moeten verkopen met een fikse minwaarde zeker. Zou het echt niet hersteld zijn binnen een half jaar Wat denken jullie?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Tiens ik meen gelezen te hebben dat ze het dividend geschrapt hebben voor dit jaar.Sebastiaan1985 schreef:grrrr ik zit al heel de dag met die fred olsen in mijn hoofd. Die is het laatste jaar toch veel te hard gedaald... Zelfs met een toekomstig dividend van 4 nok is dat nog een netto rendement van ongever 3,6% tegen huidige koers plus het opwaarts potentieel...
-
- VIP member
- Contacteer:
Het is een relatief beperkt bedrag (2/3 van mijn maandloon). Dus één maand extra thuis blijven wonen zou een volledig verlies goedmaken Liever een kater dan achteraf het gevoel dat ik iets heb laten liggen zeker
Als je het geld binnen een paar jaar nodig hebt (echt nodig hebt, maw dat je dus niet zonder kunt), dan zijn aandelen veel te riskant.ThomasDM schreef:Als je dat geld binnen een half jaar nodig hebt zou ik mij toch niet op zeer speculatieve aandelen storten.
nickname schreef:Ok, ik zie nu pas dat in deze draad iemand anders over Qualcom schreef.
Umi zit blijkbaar ook in de richting van Iot te kijken.
Qualcomm staat onder druk doordat Samsung geen snapdragon in zn nieuwe S6 zal steken, maar 1 van eigen productie... Intel komt ook concurreren in low budget segment.
Dit alles maakt wel dat ze vrij goedkoop opgepikt kunnen worden...
Qualcomm is aandeelhouder van Xiaomi (niet bekend hoeveel % ze bezitten, niet beursgenoteerd), het gsm-merk met de grootste progressiemarge imo.
& er zit nog wel enkele jaren groei op de sector.
Welke chipmaker doet er mee aan het Ara project van Google ? (modulaire smartphone)
Ik heb de namen Asus, Intel horen paseren. Is daar iets van aan ?
Ik heb de namen Asus, Intel horen paseren. Is daar iets van aan ?
Laatst gewijzigd door nickname op 8 april 2015, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Yep, idem. 7-8 jaar, wat de KIID ook zegt.derocker schreef:Voor mij zelfs 8 jaar. Zeker als het over zulke aandelen gaat. Je weet nooit wat er gebeurt.Blackbelt schreef:
Je bent roulette aan het spelen met je zakgeld. Als je dat kwijtspeelt, geen pintjes vanavond, maar ook slecht slapen op een lege maag.
Als het over goud gaat, zelfs levenslang. Dat is mijn levensverzekering, pensioenfonds én successieplanning in één.
Inderdaad, best 8+ jaar.
En kijk ook naar jouw 'willingness, ability, and need to take risk' -- zie bv. theincidentaleconomist . com/wordpress/willingness-ability-and-need/ .
Als je een paar miljard bezit en je erg lage maandelijkse kosten hebt, dan is je 'ability to take risk' groot en je 'need to take risk' quasi onbestaande, en kun je doen wat je wilt: aandelen of spaarboekjes, je financiële toekomst is verzekerd. In bijna elke andere situatie moet je jouw 'ability', 'need' en 'willingness to take risk' zorgvuldig afwegen.
En kijk ook naar jouw 'willingness, ability, and need to take risk' -- zie bv. theincidentaleconomist . com/wordpress/willingness-ability-and-need/ .
Als je een paar miljard bezit en je erg lage maandelijkse kosten hebt, dan is je 'ability to take risk' groot en je 'need to take risk' quasi onbestaande, en kun je doen wat je wilt: aandelen of spaarboekjes, je financiële toekomst is verzekerd. In bijna elke andere situatie moet je jouw 'ability', 'need' en 'willingness to take risk' zorgvuldig afwegen.
Novo Nordisk is nog zo'n dividendgroei-topper. Noteert op de Deense beurs.
http://www.4-traders.com/NOVO-NORDISK-A ... inancials/" onclick="window.open(this.href);return false;
Al staat die zoals gewoonlijk duur genoteerd, waardoor het dividend op zich niet hoog is ( 1,5% ondanks een pay out ratio van 45a50%).
Wel een topbedrijf in een sterk groeiende sector wereldwijd; nl. diabetes & obesitas.
http://www.4-traders.com/NOVO-NORDISK-A ... inancials/" onclick="window.open(this.href);return false;
Al staat die zoals gewoonlijk duur genoteerd, waardoor het dividend op zich niet hoog is ( 1,5% ondanks een pay out ratio van 45a50%).
Wel een topbedrijf in een sterk groeiende sector wereldwijd; nl. diabetes & obesitas.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ja ik ben er uitgestapt. Ik heb er een nachtje over geslapen en ga wachten tot ik minstens 6 maanden loon op mijn spaarboekje heb staan. Aandelen moeten verkopen omwille van onvoorziene uitgaven, lijkt mij zeer frustrerend als ze laag staan Zeker als ze daarna nog herstellen...ThomasDM schreef:Als je dat geld binnen een half jaar nodig hebt zou ik mij toch niet op zeer speculatieve aandelen storten.
Dat lijkt me een goede beslissing!Sebastiaan1985 schreef:Ja ik ben er uitgestapt. Ik heb er een nachtje over geslapen en ga wachten tot ik minstens 6 maanden loon op mijn spaarboekje heb staan. Aandelen moeten verkopen omwille van onvoorziene uitgaven, lijkt mij zeer frustrerend als ze laag staan Zeker als ze daarna nog herstellen...ThomasDM schreef:Als je dat geld binnen een half jaar nodig hebt zou ik mij toch niet op zeer speculatieve aandelen storten.
Qualcomm koopt eigen aandelen in :
http://www.beursduivel.be/nieuws/266371 ... ouder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.beursduivel.be/nieuws/266371 ... ouder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Slechte cijfers van Qcom :
http://www.forbes.com/sites/aarontilley ... r=yahootix" onclick="window.open(this.href);return false;
"This forecast decline for 2015 isn’t new for Qualcomm. Last quarter, Qualcomm also dropped its 2015 outlook after the company reported a major customer had opted to not use its Snapdragon chip. But it looks like things are worse than originally expected.
Profit for Qualcomm also took a hit in the second quarter earnings, coming in at $1.1 billion, a 46 percent drop over the same quarter the previous year. Qualcomm’s licensing business is its most profitable segment, but that money-maker has been under increasing pressure with antitrust investigations from China and other governments."
http://www.forbes.com/sites/aarontilley ... r=yahootix" onclick="window.open(this.href);return false;
"This forecast decline for 2015 isn’t new for Qualcomm. Last quarter, Qualcomm also dropped its 2015 outlook after the company reported a major customer had opted to not use its Snapdragon chip. But it looks like things are worse than originally expected.
Profit for Qualcomm also took a hit in the second quarter earnings, coming in at $1.1 billion, a 46 percent drop over the same quarter the previous year. Qualcomm’s licensing business is its most profitable segment, but that money-maker has been under increasing pressure with antitrust investigations from China and other governments."